Πάνω από 300 χιλιόμετρα αυτονομία
Το Nissan Leaf δεν είναι κάτω από τον κεντρικό προβολέα μόνο της φετινής «Αυτοκίνησης», αλλά και της ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως.
Στα εμβρυακά της χρόνια επί μία επταετία πούλησε 300 χιλιάδες αντίτυπα, και τώρα, που καρπώνεται με τη δεύτερη γενιά του την τεχνολογική πρόοδο των μπαταριών, προσφέρει πια αυτονομία που ρεαλιστικά αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα (378, με εργοστασιακές μετρήσεις).
Στο δάπεδό του η χωρητικότητα των μπαταριών αυξήθηκε από 30 σε 40 kWh, που μπορούν με ταχυφορτιστή να γεμίσουν στο 80% σε 40 λεπτά (με συμβατικές πρίζες η πλήρης φόρτιση απαιτεί 5,5-16 ώρες), ενώ σε ένα χρόνο θα υπάρξει και μπαταρία 60 kWh, ικανή για αυτονομία 500 χιλιομέτρων!
Το τεχνολογικό αυτό άστρο της παγκόσμιας αυτοκίνησης, στο μεταξύ, εισάγει και την καινοτομία "αυτόματου πιλότου" ProPILOT που ελέγχει με 4 κάμερες και 12 αισθητήρες την περίμετρο. Έτσι, είτε ρυθμίζει με το Cruise Control τις επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις στην κεντρική λωρίδα του αυτοκινητόδρομου, είτε παρκάρει το Leaf - χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού.
Κι ακόμα, εισάγει και το e-Pedal, με το οποίο ο οδηγός, όταν το ενεργοποιεί με ειδικό κουμπί στην κονσόλα, μπορεί να έχει και γκάζι και φρένο στο δεξί πεντάλ: δηλαδή, όσο πιο πολύ αφήνει το γκάζι, τόσο πιο πολύ το Leaf φρενάρει. Η φόρτιση, η αυτονομία και άλλες πληροφορίες εμφανίζονται στην ψηφιακή οθόνη 7'' στην κονσόλα, ενώ από την κεντρική οθόνη ελέγχεται το infotainment.
Νέος, επίσης, είναι και ο κινητήρας στη δεύτερη γενιά του Leaf, που αποδίδει 150 ίππους και 320 Nm ροπής, άμεσα από τη στιγμη της εκκίνησης όπως κάθε ηλεκτρικό. Για λόγους ενέργειας η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 144 χλμ./ώρα…