Peugeot 2008: ήρθε στην Ελλάδα και μπαίνει στις εκθέσεις
Ως επτασφράγιστο μυστικό κρατούσε η εισαγωγική εταιρεία των Peugeot στην Ελλάδα, την άφιξη του ολοκαίνουργιου 2008. Τελικά, αυτό το τριήμερο, Παρασκευή-Κυριακή, επιλεγμένα καταστήματα Peugeot ανά την Ελλάδα, πρόκειται να έχουν προς επίδειξη και δοκιμαστική οδήγηση, το νέο μοντέλο, που θα πλαισιώνει το μικρό του αδερφάκι, το 208, το οποίο κι αυτό στην ολοκαίνουργια εκδοχή του μπήκε στα καταστήματα τον Νοέμβριο.
Το 2008 βασίζεται στο πάτωμα του 208, χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη, κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων καθώς και τον εσωτερικό διάκοσμο. Μπορεί κάποιος εύκολα να ισχυριστεί ότι το 2008 είναι ένα υπερ-υψωμένο 208.
Πάντως, το 2008 μάλλον θα έχει μεγαλύτερη αποδοχή στην ελληνική αγορά, αλλά και διεθνώς, καθώς αυτή τη στιγμή η υποκατηγορία των SUV – Crossover, όλων των κατηγοριών αμαξωμάτων, κατέχει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά, με 34,7%.
Σχεδιαστικά, το 2008 διατηρεί τη φιλοσοφία της μάρκας, μπροστά με τη μεγάλη μάσκα και τα κάθετα φώτα ημέρα LED, που μαζί με τα τρία LED των προβολέων, θυμίζουν τα δόντια του λέοντα που βρυχάται! Αλλωστε, το λιοντάρι είναι το σήμα της μάρκας.
Εχοντας μήκος 4,3 μ. και μεταξόνιο 2,6 μ., φαίνεται άνετο για 4 ενήλικες με τον 5ο να χωρά εύκολα εφόσον είναι κανονικών διαστάσεων. Μεγάλο και το πορτ-μπαγκάζ των 434 λίτρων, ου ανάλογα την έκδοση μπορεί να έχει διπλό πάτωμα. Επίσης, θα μπορεί να εφοδιάζεται και με ζάντες 18 ιντσών.
Το εσωτερικό, είναι αυτούσιο με το 208, με το περίφημο i-Cockpit 3D, που περιλαμβάνει μικρό τιμόνι με επίπεδα πάνω και κάτω μέρη, κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής έως 10 ίντσες, ψηφιακή όπως και ο πίνακας οργάνων.
Εξοπλισμένο με πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, θα διαθέτει και την τελευταία γενιά του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος, που “διαβάζει” πεζούς αλλά και δικυκλιστές και λειτουργεί σε ταχύτητες από 5 χλμ./ώρα έως 140 χλμ./ώρα.
Προαιρετικό το Grip Control που συνεργάζεται με Hill Assist Descent Control (HADC) για υποβοήθηση κατάβασης.
Θα είναι διαθέσιμο με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 lt με ισχύ 100 ίππους (6άρι χειροκίνητο κιβώτιο), 130 ίππους (6άρι χειροκίνητο και 8άρι αυτόματο) και 155 ίππους (μόνο με 8άρι αυτόματο κιβώτιο στην έκδοση GT). Επίσης, θα είναι διαθέσιμο και με μοτέρ πετρελαίου, τετρακύλινδρο 1.5 lt BlueHDi με 100 ίππους (6άρι κιβώτιο) και 130 (8άρι αυτόματο).
Θα λανσαριστεί και σε εκδόσεις GT Line και GT, όπως και σε ηλεκτρική e-2008 GT, που φέρει τρεις ρυθμίσεις: “Eco”, “Normal” και “Sport” και επιπλέον δύο: Drive και Brake. Εχει απόδοση 100 kW (136 hp) με ροπή 260 Nm και αυτονομία έως 310 χλμ. Είναι ακριβώς η ηλεκτρική έκδοση του 208 με μπαταρία 50kWh...