Οδηγούμε το ανανεωμένο Peugeot 3008 1.5 Blue HDI
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 130 ίππους, καταδεικνύει γιατί το ντίζελ δεν πρόκειται να φύγει εύκολα από το μυαλό μας.
Μπορεί, τώρα τελευταία, να σας έχω ζαλίσει με τα υβριδικά, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα Plug-in υβριδικά, όμως εκεί οδηγούν οι εξελίξεις.
Αργά ή γρήγορα, ο εξηλεκτρισμός θα απλωθεί, με αποτέλεσμα οι συμβατικές εκδόσεις να περιορίζονται. Πάντως, όσο υπάρχουν, έχουμε την ευκαιρία να τις οδηγούμε, αφού βρίσκονται στο εμπόριο και μάλιστα έχουν σημαντική ζήτηση, ακόμα.
Κι αυτό, διότι τα νέα μοτέρ είναι πολύ αποδοτικά και με χαμηλή κατανάλωση, ενώ είναι και πιο οικονομικά ως προς την αγορά, σε σχέση, κυρίως, με τα ηλεκτρικά.
Προ ημερών, οδήγησα την πετρελαιοκίνητη έκδοση του ανανεωμένου Peugeot 3008, ενός από τα πλέον εμπορικά αυτοκίνητα της κατηγορίας των SUV, που ενδυνάμωσε –για να μην πω εκτόξευσε- τις πωλήσεις της μάρκας στην Ελλάδα.
Φρεσκαρισμένο εξωτερικά, με νέα μάσκα χωρίς πλαίσιο, νέα φωτιστικά LED εμπρός και πίσω (full LED), φώτα ημέρας DRL σε σχήμα «δοντιού λιονταριού» (όμοια με του 208 και του 2008), χρωμιωμένα χαρακτηριστικά σε ποδιά, προφυλακτήρες, πλαϊνά μαρσπιέ, ράγες οροφής και πλαίσια παραθύρων, δείχνει ακόμα πιο σπορτίφ.
Στην καμπίνα, διατηρείται το PEUGEOT i-Cockpit με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, όμως έχουμε νέα οθόνη αφής 10 ιντσών, με τους γνωστούς διακόπτες τύπου «πλήκτρων πιάνου».
Ευρύχωρο, όπως και πριν, φιλοξενεί άνετα πέντε ενήλικες επιβάτες, λόγω του μεταξονίου των 2,675 μ., ενώ μεγάλος είναι και ο χώρος στο πορτ-μπαγκάζ των 520 λίτρων όγκου.
Το νέο μοτέρ πετρελαίου των 1.5 lt, προδιαγραφών σε ρύπους Euro 6,2, αποδίδει 130 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., με τα 300 Nm ροπής να έρχονται από χαμηλά, από τις 1.750 σ.α.λ. Η δύναμη αυτή αποδεικνύει γιατί τα ντίζελ δεν θα βγουν εύκολα από το μυαλό μας, όπως και η χαμηλή, μέση κατανάλωση, που ίσα ίσα ξεπέρασε τα 5 λίτρα στα 100 χλμ.
Η συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι αρμονική, με τις σχέσεις να «κουμπώνουν» υποδειγματικά, σε βαθμό που να μην κουράζει να έχεις το χέρι στο λεβιέ για τις αλλαγές.
Με σφικτή ανάρτηση κάνει το Peugeot 3008 να πατά γερά στο δρόμο και δεν προβληματίζεται ιδιαίτερα από το κακό οδόστρωμα, σε πολλά σημεία που κινήθηκα. Απουσιάζουν και οι περιττές κλίσεις, όπως και οι θόρυβοι που περνούν στην καμπίνα. Είναι ελάχιστοι και αυτοί που προέρχονται από το μοτέρ, με τους μηχανικούς να έχουν κάνει καλή δουλειά στην ηχομόνωση.
Η Peugeot, διατηρεί στο ανανεωμένο 3008, το γνωστό σύστημα Advanced Grip Control, που μέσω περιστροφικού διακόπτη, έχει 5 λειτουργίες: βασική, για κίνηση σε φυσιολογικές συνθήκες, για κίνηση σε πάγο / χιόνι, λάσπη και άμμο, ενώ η πέμπτη αφορά την απενεργοποίηση του ESP. Ουσιαστικά το σύστημα αυτό, παραμετροποιεί τη λειτουργία του ESP ανάμεσα στους δύο κινητήριους, μπροστινούς τροχούς, προσομοιάζοντας με συνθήκες τετρακίνησης.
H Peugeot προικίζει το ανανεωμένο 3008, με εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision), που αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ζώων στην πορεία του αυτοκινήτου τη νύχτα ή κατά την οδήγηση σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας, το τελευταίας γενιάς σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (αναγνωρίζει πεζούς & ποδηλάτες, νύχτα και μέρα, από ταχύτητες που κυμαίνονται από 5 έως 140 χλμ./ώρα ανάλογα την έκδοση) με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης και την αναβαθμισμένη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης (stop, απαγορευτικό, απαγόρευση προσπεράσματος).
Και στον τομέα της συνδεσιμότητας έχει εξελιχθεί ώστε να καταστεί ακόμα πιο σύγχρονο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κοινού.
Photo Credits: © 2011 Speadtrum