Πιο πολύ Ford Kuga
Η Ford δοκίμασε να συνδυάσει "φρεσκάδα", "πρόσωπο" και νέο κινητήρα στο Ford Kuga, το οποίο μαζί με τα πρόσφατα λανσαρισμένα μοντέλα EcoSport και Edge, αποτελούν την τριπλέτα των SUV της "μπλε οβάλ" μάρκας.
Πως μπορείς να κάνεις ένα μοντέλο να παραμένει "φρέσκο" στην αγορά; Η πρώτη επιλογή είναι να του αλλάξεις λίγο το "πρόσωπο", δηλαδή να αλλάξεις ορισμένα στοιχεία στο αμάξωμα. Η δεύτερη επιλογή είναι να το διανθίσεις με περισσότερο εξοπλισμό. Η τρίτη επιλογή είναι να του προσθέσεις έναν νέο κινητήρα, κατά προτίμηση μικρομεσαίου κυβισμού, που ζητά και η αγορά.
Η Ford δοκίμασε να συνδυάσει και τις τρεις επιλογές στο Ford Kuga, το οποίο μαζί με τα πρόσφατα λανσαρισμένα μοντέλα EcoSport και Edge, αποτελούν την τριπλέτα των SUV της "μπλε οβάλ" μάρκας.
Σχεδιαστικά, μπροστά άλλαξαν την τραπεζοειδή μάσκα, έβαλα πιο φαρδιά και ρηχή κάτω μάσκα, ενώ οι προβολείς ομίχλης τραβήχτηκαν στις άκρες. Παράλληλα, προστέθηκαν προβολείς Bi-Xenon με Adaptive Lighting. Στο πίσω μέρος, δε, ανασχεδιάστηκε η πόρτα και προστέθηκαν νέα φωτιστικά.
Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές δεν πείραξαν πολλά. Το ηλεκτρονικό χειρόφρενο είναι πιο λειτουργικό και απελευθερώνει χώρο, ενώ το μοντέλο εξακολουθεί να προσφέρεται με ηλεκτρική πίσω πόρτα που ανοίγει και κλείνει με μία απαλή κίνηση του ποδιού. Αυτό διευκολύνει όταν έχεις τσάντες στα χέρια σου, μην τις αφήσεις κάτω.
Όμως, εκείνο που έκαναν οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ, ακολουθώντας τις πιο πρόσφατες επιταγές της τεχνολογίας, ήταν να τοποθετήσουν στο Kuga το προηγμένο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC3, που επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγχουν λειτουργίες του συστήματος ήχου και πλοήγησης αλλά και των συνδεδεμένων smartphones μέσα από απλές φωνητικές εντολές.
Για να μείνω λίγο στο σύστημα αυτό, υποστηρίζεται από 14 γλώσσες (!). Πιέζοντας απλά ένα μπουτόν και λέγοντας “I need a coffee,” “I need petrol,” και “I need to park,” οι οδηγοί μπορούν να εντοπίζουν γειτονικά καφέ, σταθμούς ανεφοδιασμού ή πάρκινγκ αυτοκινήτων και να βρίσκουν σταθμούς τρένων, αεροδρόμια και ξενοδοχεία.
Διαθέτει επίσης οθόνη αφής 8 ιντσών και πιο εύχρηστα μπουτόν, ενώ διαθέσιμες είναι οι επιλογές Apple CarPlay και Android Auto, για μουσική, μηνύματα, οδηγίες για τις συνθήκες κυκλοφορίας και υπηρεσίες, όπως το Google Search, το Google Maps και το Google Play. Το λογισμικό ενημερώνεται ασύρματα, μέσω Wi-Fi. Εξάλλου, το SYNC3 προσφέρει επίσης το SYNC AppLink, που επιτρέπει τον έλεγχο με φωνητικές εντολές μιας σειράς εφαρμογών (apps) smartphone.
Στον τρίτο τομέα, οι μηχανικού της Ford πρόσθεσαν στο Kuga τον νέο κινητήρα της μάρκας, πετρελαίου 1.5lt TDCi με 120 ίππους, που οι εργοστασιακές μετρήσεις θέλουν μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα/100 χλμ. (στην πράξη, στους καθημερινούς δρόμους λίγο λιγότερο από 6 λίτρα) και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 115 γρ./χλμ. Το μοτέρ αυτό είναι χρήσιμο διότι η αγορά ακόμα είναι μοιρασμένη ανάμεσα σε βενζίνη και πετρέλαιο. Ωστόσο, η πλάστιγγα γέρνει πλέον σιγά σιγά προς τη βενζίνη με τους νέους turbo κινητήρες 1.0lt, 1.2lt και 1.5lt.
Πάντως, το Kuga προσφέρεται και με κινητήρες βενζίνης 1.5lt με 150 και 182 ίππους (διαφορετική χαρτογράφηση εγκεφάλου), που η μέση κατανάλωση εργοστασιακά είναι στα 6,2 λίτρα / 100 χλμ. και στην πράξη λίγο πάνω από τα 7. Εντάξει, υπάρχει διαθέσιμο και μοτέρ πετρελαίου 2.0lt με 150 και 180 ίππους αλλά στην Ελλάδα είναι κάπως σαν απαγορευμένος καρπός.