Πλήρης η γκάμα μοντέλων SEAT φυσικού αερίου
Το φυσικό αέριο αναπτύσσεται στην Ελλάδα και πολύ περισσότερο στην Ευρώπη, εδώ και πολλά χρόνια. Στην αυτοκίνηση, το φυσικό αέριο εισήλθε, αλλά δεν είναι πολλές οι μάρκες που διαθέτουν μοντέλα με διπλό καύσιμο, φυσικό αέριο – βενζίνη.
Η Seat, είναι η μόνο μάρκα που διαθέτει πλήρη γκάμα τέτοιων μοντέλων και συγκεκριμένα τα Mii Ecofuel, Ibiza TGI, Arona TGI και Leon TGI. Καθένα από τα μοντέλα σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο κέντρο της Seat στο Μαρτορέλ, κοντά στη Βαρκελώνη.
Αξίζει να σημειώσω, ότι τα οχήματα φυσικού αερίου εκπέμπουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα CO2, ενώ το κόστος χρήσης είναι πολύ χαμηλότερο, κατά 50% σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο και κατά 30% σε σχέση με ένα πετρελαίοκίνητο, λόγω χαμηλότερης τιμής καυσίμου.
Τώρα, η αυτονομία στο Mii είναι 290 χλμ. (150 επιπλέον με βενζίνης), στα Ibiza και Arona (+150 χλμ. αμφότερα με βενζίνη), φθάνει στα 360 χλμ. (με το νέο κύκλο μέτρησης WLTP), ενώ στο Leon αγγίζει τα 440 χλμ. (+140 χλμ. με βενζίνη).
Εξάλλου, η SEAT υποστηρίζει την εξέλιξη του βιο-μεθανίου, ως καύσιμο, καθώς και την εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που 100% καθαρά σε ρύπους.
Στα Mii Ecofuel, Ibiza TGI και Arona TGI, υπάρχουν δύο δεξαμενές φυσικού αερίου, ενώ στο Leon 1.5 TGI EVO υπάρχουν τρεις, μια μικρή μπροστά από τον πίσω άξονα και δύο μεγάλες πίσω από τον πίσω, για καλύτερη κατανομή βάρους. Επίσης, ενώ οι κινητήρες, σε φυσιολογικές συνθήκες, ξεκινούν πάντα με φυσικό αέριο, σε θερμοκρασίες χαμηλότερες του -10°C, ξεκινούν με τον κινητήρα βενζίνης, προκειμένου να θερμανθούν οι αισθητήρες φυσικού αερίου και αυτομάτως το καύσιμο γυρίζει σε φυσικό αέριο, πριν ξεκινήσει το όχημα. Επίσης, αυτόματα από φυσικό αέριο σε βενζίνη, γυρίζει η κίνηση όταν είναι άδειες οι δεξαμενές φυσικού αερίου.
Το SEAT Mii Ecofuel εφοδιάζεται με κινητήρα 1.0 Ecofuel – 68hp, με 90Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Το νέο SEAT Arona TGI, εφοδιάζεται με τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 TGI – 90hp, με ροπή 160Nm μεταξύ 1.800 και 3.800 σ.α.λ. Αναπτύσσει τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα και επιταχύνει σε 13,2 δευτ. Στο SEAT Ibiza TGI, ο ίδιος κινητήρας έχει ροπή 160Nm, στις ίδιες στροφές, αλλά τελική 180 χλμ./ώρα και 12,1 δευτ. επιτάχυνση. Στο νέο Leon 1.5 TGI EVO, το μοτέρ αποδίδει 130hp, με ροπή 200Nm μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. Η τελική αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση τα 9,9 δευτ.
Όλα τα μοντέλα εφοδιάζονται με πλήρη συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας…