ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποια καινούργια αυτοκίνητα διάλεξαν φέτος οι Έλληνες βουλευτές

AUDI PRESS CENTER / BMW GROUP PRESS / MERCEDES MEDIA / SKODA MEDIA / ISTOCK
AUDI PRESS CENTER / BMW GROUP PRESS / MERCEDES MEDIA / SKODA MEDIA / ISTOCK

Η Βουλή των Ελλήνων έλαβε την απόφαση να ανανεώσει το στόλο των αυτοκινήτων των 300 βουλευτών της, θέτοντάς τους από τον περασμένο Μάιο τις προδιαγραφές για την επιλογή των νέου τους οχημάτων. Δείτε πόσοι διάλεξαν SUV, πόσοι diesel και πόσοι υβριδικά ή ηλεκτρικά, και ποιά ήταν αυτά.

Από τις αρχές του 2000 οι βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου αποκτούν αυτοκίνητα μέσω της μεθόδου της χρονομίσθωσης (leasing). Στα χρόνια της οικονομικής κρίσης περιορίστηκε σημαντικά το μέγεθος και το κόστος των οχημάτων που οι 300 μπορούν να επιλέξουν, αλλά τους δόθηκε η δυνατότητα της απευθείας επαφής με τις εταιρείες leasing.

Έτσι, με το ενημερωτικό υλικό που έλαβαν τον περασμένο Μάιο, οι βουλευτές πληροφορήθηκαν για τα ποσά που δικαιούνται για την απόκτηση αυτοκινήτου, για τις συνεργαζόμενες εταιρείες χρονομίσθωσης οχημάτων, καθώς και για τα τεχνικά στοιχεία των ΙΧ που δικαιούνται.

Η συγκεκριμένη παροχή έχει διαβαθμίσεις. Για παράδειγμα, οι βουλευτές της Αθήνας και του Πειραιά δικαιούνται αυτοκίνητο με κινητήρα μέχρι 1.600 κ.εκ. με μηνιαίο μίσθωμα ύψους έως και 470 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ενώ οι βουλευτές των άλλων περιφερειών και Επικρατείας, καθώς και οι πρόεδροι των Κοινοβουλευτικών Ομάδων ΙΧ με μίσθωμα έως και 800 ευρώ το μήνα (συν ΦΠΑ).

Αν επρόκειτο για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όμως, και οι 300 βουλευτές δικαιούνταν μηνιαία δαπάνη ύψους έως και 800 ευρώ. Όπως προβλέπεται στις περιπτώσεις του leasing, το μίσθωμα αυτό περιλαμβάνει την κάλυψη απεριόριστων χιλιομέτρων, μεικτή ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας, σέρβις και επιδιόρθωση ζημιών, αλλαγή ελαστικών κάθε 40 χιλιάδες χιλιόμετρα και παροχή οχήματος αντικατάστασης.

Παράλληλα, η Βουλή καλύπτει για τα 300 μέλη της το κόστος διέλευσης διοδίων, και επιπλέον έξοδα καυσίμων που ξεκινούν από τα 291 ευρώ το μήνα για τους βουλευτές της Αττικής και φτάνουν στα 648 € για εκείνους που προέρχονται από τις πλέον απομακρυσμένες Περιφέρειες της χώρας μας.

Έτσι λοιπόν, με τα παραπάνω οικονομικά δεδομένα, οι Έλληνες αρχηγοί και βουλευτές των κομμάτων έκαναν τις επιλογές τους βάσει των προσωπικών τους αναγκών. Πάνω από ένας στους τρεις (37%) διάλεξε πετρελαιοκίνητο (diesel) όχημα, που είναι πιο οικονομικό για τα ταξίδια τους, ενώ το 18% επέλεξε υβριδικό, το 22% αμιγώς ηλεκτρικό, και το 6% κινητήρα βενζίνης, μεταξύ άλλων.

Περίπου ένας στους έξι (55 βουλευτές) διάλεξε SUV, αλλά πλέον με περιορισμούς σε σχέση με τα θηριώδη και πολυτελή οχήματα του παρελθόντος. Αν εξαιρέσουμε το αυτοκίνητο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ένα υβριδικό Volvo XC60, τα άλλα SUV των βουλευτών ήταν μικρότερου μεγέθους - συγκεκριμένα, επελέγησαν SUV όπως η BMW X1, το Peugeot 3008 είτε η Mercedes GLA.

Από τα ηλεκτρικά έγιναν επιλογές ανάμεσα σε αυτοκίνητα όπως η Mercedes EQA 250, το Volkswagen ID.4, το Skoda Enyaq και το Peugeot e-2008. Πέραν του πρωθυπουργού, ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος διάλεξε το Renault Austral (υβριδικό μεσαίου μεγέθους SUV), ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης το Audi Q4 και ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας το Audi Q5 σε diesel έκδοση.

Oι Κυριάκος Βελόπουλος, Βασίλης Στίγκας και Δημήτρης Νατσιός επέλεξαν το υβριδικό Audi Q3, η Ζωή Κωνσταντοπούλου το premium SUV DS 7, ενώ τέλος ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας προτίμησε το ηλεκτρικό Volkswagen ID.4.

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ