ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ποιές αλλαγές φέρνει στον ΚΟΚ ο νέος φορέας οδικής ασφάλειας

ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΧΟΣ/INTIME NEWS
***** ΠΡΟΣΟΧΗ - ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗ ****** Η φωτογραφία έχει ληφθεί χωρίς τη ρητή άδεια των εικονιζόμενων. Η δημοσίευση των χαρακτηριστικών τους γίνεται αποκλειστικά με ευθύνη του χρήστη ***** ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΧΟΣ/INTIME NEWS

Μείωση των προστίμων για παραβάσεις που δεν σχετίζονται με την πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων, συχνότερους ελέγχους και περιορισμό του ορίου ταχύτητας στις πόλεις στα 30 km/h περιλαμβάνουν οι προτάσεις για την αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του νέου εθνικού φορέα οδικής ασφάλειας.

Ο νέος φορέας, που εξήγγειλε στη Βουλή η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, αρμόδια για τον τομέα των Μεταφορών, θα είναι το όργανο δράσεων του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030. Απότερος στόχος είναι η επίτευξη του Οράματος Μηδέν, δηλαδή από το 2050 να μην χάνεται ούτε μία ανθρώπινη ζωή από τροχαία συμβάντα.

Η έρευνα που συντάχθηκε στο πλαίσιο του Σχεδίου, με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κατέληξε σε μια σειρά από συμπεράσματα σχετικά με την οδική ασφάλεια στη χώρα μας. Μεταξύ άλλων είναι τα εξής:

  • O υψηλότερος δείκτης επικινδυνότητας για τους οδηγούς εντοπίζεται στα επιβατικά αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 20 ετών (είναι περίπου 4 φορές υψηλότερος σε σύγκριση με τα νεότερα επιβατικά αυτοκίνητα).
  • Oι άνδρες οδηγοί παρουσιάζουν 4,6 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τις γυναίκες οδηγούς.
  • Oι ηλικιωμένοι και οι νέοι οδηγοί έχουν 1,6 φορές και 1,3 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τους οδηγούς ηλικίας 35-54 ετών.
  • Στο αστικό δίκτυο, παρατηρείται το χαμηλότερο ποσοστό οχημάτων που κινείται εντός των ορίων ταχύτητας (55,8% στην Ελλάδα - ΕΕ: 49,7%), συγκριτικά με τους αυτοκινητοδρόμους (76,9% - ΕΕ: 62,3%) και το υπεραστικό δίκτυο (84% - ΕΕ:57,7%).
  • Ο δείκτης επίδοσης χρήσης κινητού τηλεφώνου είναι αυξημένος στο αστικό δίκτυο (8,3%) σε σύγκριση με τους αυτοκινητοδρόμους (6,9%) και το υπεραστικό οδικό δίκτυο (5,9%).
  • Η χρήση ζώνης από τους επιβάτες πίσω θέσεων ΙΧ είναι πολύ χαμηλότερη (55,8% - ΕΕ: 75,3%) συγκριτικά με τους επιβάτες μπροστινών θέσεων (65,0% - ΕΕ: 92,0%).
  • Η χρήση κράνους από τους επιβάτες των μοτοσυκλετών είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τους οδηγούς μοτοσυκλετών, σε όλους τους τύπους οδού. (Οδηγός 80,3% - ΕΕ: 96,9%, Επιβάτης: 65,5% - ΕΕ: 94,7%).

Βάσει αυτών, θα επικαιροποιηθεί ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και θα κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση για την Οδική Ασφάλεια. Η επικαιροποίηση του ΚΟΚ θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μείωση των προστίμων για μη σοβαρές παραβάσεις (που δεν σχετίζονται με θανατηφόρα τροχαία) αλλά και αυστηρότερα πρόστιμα για τους υπότροπους, αύξηση των ελέγχων της Τροχαίας και όριο ταχύτητας 30 km/h στις πόλεις - όπως ήδη ισχύει σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Παράλληλα, το υπουργείο θα προχωρήσει και σε μια σειρά από θεσμικές δράσεις, που εκτός των αναθεωρήσεων του ΚΟΚ περιλαμβάνουν την αυτοματοποίηση του συστήματος διαχείρισης παραβάσεων (πλήρης και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση με gov.gr), επιμέρους δράσεις, επεμβάσεις στις πόλεις (όριο 30 km/h, ΣΒΑΚ και ασφάλεια), βελτιώσεις στο υπεραστικό δίκτυο (συντήρηση, μέτρα χαμηλού κόστους) και συστηματική παρακολούθηση δράσεων και επιδόσεων (λογοδοσία).

«Είναι πεποίθησή μου ότι θα χρειαστεί να παλέψουμε με πολύ μεγάλα προβλήματα όπως η συνήθεια, η άγνοια και οι ελλιπείς υποδομές. Η βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας περνάει μέσα από 3 παράγοντες: Παιδεία, Αστυνόμευση, Υποδομές» ανέφερε, μεταξύ άλλων, η υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου.

TAGS ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Κ.Ο.Κ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ