Πως τιθασεύεις 1401 άλογα σε μια μέρα;
Ο Δημήτρης Μπαλής είχε την ευκαιρία να οδηγήσει στην πίστα των Σερρών τη M2, τη Μ4 Coupe και τη Μ5 και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.
Με την ευκαιρία της παρουσίασης της νέας BMW M5 στην Ελλάδα, η οποία βέβαια απευθύνεται σε ιδιαίτερο κοινό και λόγω φιλοσοφίας μοντέλου και λόγω τιμής, είχα την ευκαιρία στην πίστα των Σερρών, σε ό,τι καλύτερο από πλευράς υποδομής διαθέτει η χώρα μας, να οδηγήσω μια τριπλέτα σπορ εκδόσεων, όπως η Μ2, η Μ4 Coupe και η Μ5.
Τη Μ2 τη θυμόμουν από πέρυσι στη Βουδαπέστη, όταν την οδήγησα στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ, εκεί που διεξάγεται το ουγγρικό γκραν πρι της Φόρμουλα 1 και βέβαια σε αυτή τη διαδρομή, μπόρεσα να κάνω το κάτι παραπάνω, ακόμα και να το… παρακάνω.
Η πίστα των Σερρών είναι μεν καλή, αλλά δεν προσφέρεται για πολλά παραπάνω, λόγω του σχετικά μικρού της μήκους.
Παρ’ όλα αυτά, αυτό που ήθελες να δεις το έβλεπες, κυρίως με τις μικρότερες εκδόσεις Μ2 και Μ4 Coupe, διότι πράγματι η Μ5 θέλει μεγαλύτερες ευθείες και σικέιν.
Για τη Μ2 αυτό που έχω να πω, είναι ότι τα 370 άλογα προσαρμόζονται αμέσως στις απαιτήσεις σου, με ένα κοντό αμάξωμα να ελίσσεται άψογα, ενώ οι 19άρες ζάντες ούτε που ταλαιπωρήθηκαν πάνω από τα κερμπς στις στροφές. Το M TwinPower Turbo με τα 465 Nm ροπής έχει όση εκρηκτικότητα θέλεις, αλλά δεν προλαβαίνεις στην ευθεία των Σερρών να πιάσεις τα 250 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας (με ηλεκτρονικό κόφτη). Διαπιστώνεις όμως την τεράστια επιτάχυνση και το αποτελεσματικό φρενάρισμα με τα συνθετικά φρένα.
Την Μ4 Coupe τη γνώρισα μόλις εκεί. Ο υψηλόστροφος, εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τεχνολογία M TwinPower Turbo, αποδίδει μέγιστη ισχύ 431 hp, ενώ η ανώτατη ροπή των 550 Nm διατίθενται σε ευρεία κλίμακα στροφών. Η επιτάχυνση με το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη - M Double Clutch Transmission αγγίζει τα 4,1 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα κι αυτό επειδή το αμάξωμα είναι ιδιαίτερα ελαφρύ και ανθεκτικό με αυξημένη χρήση πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και αλουμινίου σε αρκετά εξαρτήματα του πλαισίου και του αμαξώματος, με την οροφή να είναι από ανθρακονήματα. Οδηγώντας, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με πολύδισκο συμπλέκτη λειτουργεί με υψηλή ακρίβεια και ταχύτητα, ενώ δεν απενεργοποίησα το DSC, που παρεμβαίνει σύμφωνα με τις απαιτήσεις για την εξουδετέρωση της υποστροφής και της υπερστροφής. Ωστόσο, πατώντας το M Dynamic Mode έχεις μεγαλύτερη ολίσθηση στου τροχούς για να ντριφτράρεις.
Τώρα, όσον αφορά στο new entry μοντέλο, τη νέα BMW M5, ανεβάζει την BMW M GmbH σε ένα άλλο επίπεδο, καθώς το sedan υψηλών επιδόσεων αποκτά για πρώτη φορά σύστημα M xDrive AWD. Αυτή και μόνο αλλάζει τα δεδομένα και τις δυνατότητες της Μ5. Χρησιμοποιεί κεντρικό κιβώτιο τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη και κατανέμει την ισχύ μεταβλητά μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Ένα ακόμα συστατικό κορυφαίας πρόσφυσης σε όλες τις οδικές και καιρικές συνθήκες, είναι το Active M Differential στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά και προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%.
Ο χαρακτήρας του M xDrive ρυθμίζεται με πέντε διαφορετικά σεταρίσματα, ανάλογα με τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off) και των M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Στο βασικό σετάρισμα, με ενεργοποιημένο το DSC (Dynamic Stability Control) και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρά ολίσθηση των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών – επομένως παίζει σημαντικό ρόλο στη σπορ ευελιξία της νέας BMW M5. Στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), το M xDrive επιτρέπει ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (ντριφτς). Τα τρία M xDrive modes με το DSC απενεργοποιημένο, προορίζονται για ενθουσιώδεις οδηγούς και κυρίως για χρήση στην πίστα. Εδώ, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τρία σεταρίσματα που περιλαμβάνουν και αμιγώς πίσω κίνηση (2WD). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέχει δυνατότητα επιλογής της γωνίας ντριφταρίσματος, για γνήσια οδηγική απόλαυση.
Για το μοτέρ τι να πούμε. Ο 4.4lt V8 bi-turbo, τεχνολογίας M TwinPower Turbo, αποδίδει 600 hp στις 5.600 – 6.700 σ.α.λ., με τεράστια ροπή 750 Nm διαθέσιμη από τις 1.800 έως τις 5.600 σ.α.λ. Δεν κατάφερα να αγγίξω την επιτάχυνση των 3,4 δευτ., ούτε και την τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα, αλλά ούτε και να αλλάξω τις 8 σχέσεις στο M Steptronic με Drivelogic κιβώτιο, ωστόσο την ευχαριστήθηκα και στο φρενάρισμα με τα συνθετικά φρένα.
Εξαιρετική και η ανάρτηση που έχει επιλογές Comfort, Sport και Sport Plus, ενώ μέσω των δύο μπουτόν M1 και M2 στο δερμάτινο τιμόνι M, αποθηκεύονται δύο σεταρίσματα, συνδυάζοντας τις προτιμήσεις του οδηγού για κινητήρα, κιβώτιο και ανάρτηση και τα M xDrive mode, το DSC mode και τις ρυθμίσεις του Head-Up-Display.
Το καπό, σχεδίασης Μ, κατασκευάζεται από αλουμίνιο, ενώ η οροφή από πλαστικό με ανθρακονήματα, για μείωση του βάρους. Με 19άρες ζάντες, δερμάτινα καθίσματα Merino και M με ηλεκτρική ρύθμιση, οι τιμές ξεκινούν από τις 117.900 ευρώ...