Πόσα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Τα ποσοστά των αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων συνεχώς αυξάνονται στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μεγάλη άνοδο είχε η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Ιανουάριο του 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,3% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2022, φτάνοντας τις 760.041 μονάδες. Με εξαίρεση τη Γερμανία όπου καταγράφηκε πτώση -2,6%, οι υπόλοιπες τρεις σημαντικές αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντική άνοδο στις ταξινομήσεις τους: Ισπανία +51,4%, Ιταλία +19,0% και Γαλλία +8,8%.
Παράλληλα, συνέχισαν την άνοδό τους οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% και το 26% της συνολικής αγοράς αντίστοιχα. Η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου για τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ με μερίδιο αγοράς 37,9% - στο ίδιο επίπεδο με το 2022, αντίθετα με τα αυτοκίνητα diesel που κατέγραψαν πτώση.
Ηλεκτρικά & Υβριδικά Αυτοκίνητα
Οι ταξινομήσεις Ιανουαρίου των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) αυξήθηκαν κατά 22,9%, φτάνοντας τα 71.984 νέα αυτοκίνητα ταξινομημένα σε όλη την ΕΕ και με μερίδιο αγοράς 9,5% (έναντι 8,6% τον Ιανουάριο του 2022).
Τα υβριδικά οχήματα (HEV) σημείωσαν επίσης άνοδο κατά 22,1%, φτάνοντας τις 197.982 μονάδες στις αγορές της ΕΕ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς τους να ανεβεί στο 26% (+2,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022). Οι αγορές που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο στις πωλήσεις των HEV ήταν αυτές της Ισπανίας (+59,3%), της Ιταλίας (+24,7%), της Γερμανίας (+19,0%) και της Γαλλίας (+12,5%).
Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις των επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων (Plug-in Hybrid / PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο ‘23, επηρεαζόμενες κυρίως από τη μεγάλη πτώση -53% στις ταξινομήσεις στην αγορά της Γερμανίας, η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο για τέτοια αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς για τα PHEV στην ΕΕ συρρικνώθηκε από 8,7% τον Ιανουάριο του 2022 σε 7,1% φέτος.
Να προσθέσουμε πως την προηγούμενη χρονιά (2022), στην ΕΕ πωλήθηκαν συνολικά:
- 1.123.778 ηλεκτρικά (BEV),
- 874.182 Plug-in Hybrid (PHEV),
- 2.089.653 υβριδικά (HEV).
Αυτό σημαίνει πως τα BEV αποτέλεσαν το 12,1% των συνολικών πωλήσεων, τα PHEV το 9,4% και τα HEV το 22,6%.
Αν προσθέσουμε και τις ταξινομήσεις σε Ισλανδία, Νορβηγία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο, οι συνολικές πωλήσεις για το 2022 διαμορφώνονται ως εξής:
- 1.575.079 ηλεκτρικά (BEV),
- 1.013.827 Plug-in Hybrid (PHEV),
- 2.638.899 υβριδικά (HEV).
Αυτοκίνητα Βενζίνης και Diesel
Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν άνοδο 12,3% τον Ιανουάριο ‘23, συμβάλλοντας στην ανεπαίσθητη επέκταση του μεριδίου αγοράς τους στο 37,9% (έναντι 37,6% το 2022). Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη: Ισπανία (+59,4%), Ιταλία (+15,5%), Γαλλία (+11,9%) και Γερμανία (+3,5%).
Αντίθετα, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ συνέχισε να συρρικνώνεται, με πτώση 1,6% τον περασμένο μήνα, παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19,0%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες: από 17,9% σε 15,9%.