Πρεμιέρα του Audi Q8 TFSI e Quattro
Εφοδιάζεται με πανίσχυρο, τρίλιτρο κινητήρα, σε δύο εκδόσεις ισχύος 462 και 381 ίππων, έχοντας νέα μπαταρία 17,8 kWh και βέβαια, τετρακίνηση.
Κρεσέντο παρουσιάσεων από την Audi, η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ, έχει αποκαλύψει 7 plug-in υβριδικές εκδόσεις, με τελευταία το Audi Q8 TFSI e Quattro.
Η ηλεκτροκίνηση, λοιπόν, βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην πολιτική της γερμανικής μάρκας, μέλους του ομίλου VW και αναμένουμε την συνέχεια, η οποία φαντάζει ενδιαφέρουσα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Το νέο Audi Q8 TFSI e Quattro, αυτό το καλοσχεδιασμένο SUV Coupé, εφοδιάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης ο 3.0 TFSI V6, με ισχύ 340 ίππους (250 kW) και ροπή 450 Nm (προδιαγραφών ρύπων Euro 6 AP). Το μοτέρ αυτό, συνδυάζεται με ένα μόνιμα διεγερμένο ηλεκτρικό κινητήρα (PSM), μέγιστης ισχύος 100 kW, ενσωματωμένο στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων, σε μία ενιαία υβριδική μονάδα.
Το συνολικό αποτέλεσμα, παρουσιάζεται σε δύο επίπεδα ισχύος: Q8 60 TFSI e quattro με 462 ίππους (340 kW) και ροπή 700 Nm (επιτάχυνση 5,4 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, τελική ταχύτητα με κόφτη στα 240 χλμ./ώρα) και Q8 55 TFSI e quattro με 381 ίππους (280 kW) και 600 Nm ροπής (5,8 δευτ., τελική ταχύτητα επίσης στα 240 χλμ./ώρα.)
Η δε μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική ενεργειακή χωρητικότητα 17,8 kWh, περίπου 0,5 kWh περισσότερο από την αντίστοιχη μπαταρία με την οποία λανσαρίστηκε το Q7 TFSI e quattro το 2019, όντας περίπου 40 κιλά ελαφρύτερη, είναι ικανή να χαρίσει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 47 χιλιόμετρα, ακόμα και με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα.
Η ισχύς από τον ηλεκτρικό κινητήρα και τον 3.0 TFSI V6 μεταδίδεται μέσω ενός 8-τάχυτου κιβωτίου tiptronic.
Τώρα, ως προς το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης quattro, χρησιμοποιεί κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση. Σε φυσιολογική λειτουργία οδήγησης, η κατανομή ροπής είναι 40% - 60%, σε εμπρός και πίσω άξονα. Αν χρειαστεί, το μεγαλύτερο ποσοστό ισχύος κατευθύνεται στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση (μέχρι 85% στον μπροστινό άξονα και έως 70% στον πίσω).
Το Audi Q8 TFSI e quattro ξεκινά σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία “EV”, και σε χαμηλή ταχύτητα, παράγει από ένα μεγάφωνο που βρίσκεται στο θόλο του μπροστινού δεξιού τροχού, τον υποχρεωτικό δια νόμου καθορισμένο ήχο προειδοποίησης πεζών (AVAS, Acoustic Vehicle Alerting System), διότι ακριβώς δεν ακούγεται κινούμενο. Ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ, πιο έντονα. Αν, παρ’ όλα αυτά, ο οδηγός θέλει να οδηγήσει όσο το δυνατόν περισσότερο με ηλεκτρική ενέργεια, επιλέγει τη λειτουργία «EV» στην κεντρική οθόνη MMI.
Επίσης, το μοντέλο φέρει και λειτουργία «Hybrid», με τρεις επιλογές. Στη θέση «Auto», το υβριδικό σύστημα επιλέγει αυτόματα τον καλύτερο τρόπο κίνησης, είτε πλήρως ηλεκτρικό σε χαμηλές ταχύτητες, είτε με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε υψηλότερες ταχύτητες είτε και με συνδυασμό των δύο. Η προγνωστική στρατηγική λειτουργίας ενεργοποιείται όταν ξεκινά η καθοδήγηση διαδρομής, στην τυπική πλοήγηση MMI plus. Η αποστολή της είναι να κατανείμει τη φόρτιση της μπαταρίας στη διαδρομή οδήγησης, με έξυπνο και αποτελεσματικό τρόπο. Επιπλέον, η προγνωστική στρατηγική λειτουργίας μπορεί να φορτίσει την μπαταρία σε αποδοτικές φάσεις λειτουργίας του κινητήρα, προκειμένου να μπορεί να λειτουργεί με πλήρως ηλεκτρική ισχύ κατά τη διάρκεια επερχόμενων μποτιλιαρισμάτων ή κυκλοφορία στην πόλη. Με βάση τον μεγάλο όγκο δεδομένων που χρησιμοποιεί για το σκοπό αυτό, αναπτύσσει ένα σχέδιο διαδρομής μεγάλης απόστασης, που ενημερώνεται συνεχώς προς όφελος της ενεργειακής απόδοσης.
Στη θέση «Hold», η στρατηγική λειτουργίας επιδιώκει να διατηρεί την υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο με μικρές αποκλίσεις. Στη λειτουργία «Charge», ο στόχος είναι να φορτίζεται η μπαταρία, όσο το δυνατόν περισσότερο κατά την οδήγηση. Αυτό έχει νόημα όταν το ταξίδι τελειώνει σε μια αστική περιοχή και τα τελευταία χιλιόμετρα πρέπει να καλύπτονται με καθαρά ηλεκτρική ισχύ.
Με αυτή τη προγνωστική υποβοήθηση απόδοσης, όταν ο οδηγός βγάζει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, αποφασίζεται αν το αυτοκίνητο θα ρολάρει ελεύθερα με απενεργοποιημένο τον TFSI («coasting») ή εάν θα επιβραδύνει μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα και συνεπώς θα ανακτά ενέργεια πέδησης (έως και 25 kW ισχύος μόνο με coasting). Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί όλες τις εφαρμογές πέδησης έως 0,3 g - τη συντριπτική πλειοψηφία στην καθημερινή οδήγηση. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών ενεργοποιούνται επιπλέον μόνο στην περίπτωση έντονης επιβράδυνση. Συνολικά, το Audi Q8 TFSI e quattro μπορεί να ανακτήσει έως και 80 kW κατά το φρενάρισμα.
Διαθέσιμο και το σύστημα Audi drive select, με επιλογή έως και επτά διαφορετικών προφίλ οδήγησης, έχοντας πρόσβαση στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα βενζίνης, του κιβωτίου ταχυτήτων, της αερανάρτησης (στάνταρ στο Q8 60 TFSI e quattro, προαιρετική με το Q8 55 TFSI e quattro) και του υδραυλικού τιμονιού. Ανάλογα με τις ρυθμίσεις, αλλάζει επίσης ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα διαφορετικά συστήματα ανάρτησης. Για παράδειγμα, εάν είναι ενεργοποιημένο το δυναμικό προφίλ και η λειτουργία S του tiptronic, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει μια ισχυρή πρόσθετη ώθηση μόλις επιταχύνει ο οδηγός. Κατά την επιβράδυνση, το ρολάρισμα αποκλείεται σε αυτήν τη ρύθμιση, επιτρέποντας στο κινητήριο σύστημα να κάνει πάντα ανάκτηση ενέργειας.
Με χώρους για πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών από 505 έως 1.625 λίτρα, το βαρύ αμάξωμα μπορεί να τραβήξει ρυμουλκούμενα βάρους έως 3,5 τόνους (με πέδηση, κλίση έως 12%).
Η πλήρης φόρτισης, με τη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης έως και 7,4 kW, διαρκεί περίπου δυόμισι ώρες. Με την εφαρμογή myAudi, οι ιδιοκτήτες μπορούν να χρησιμοποιούν προσαρμοσμένες υπηρεσίες από το Audi connect στα smartphone τους, ώστε να ελέγχουν την κατάσταση της μπαταρίας και της αυτονομίας, να αρχίζουν τη διαδικασία φόρτισης, να προγραμματίζουν το χρονοδιακόπτη φόρτισης και να προβάλλουν τα στατιστικά στοιχεία φόρτισης και κατανάλωσης. Εφοδιάζεται με καλώδια για οικιακή και βιομηχανική φόρτιση, αλλά και με καλώδιο Mode 3 για δημόσιους σταθμούς φόρτισης.
Στην Ελλάδα, το Audi Q8 55 TFSI e quattro αναμένεται στις αρχές του 2021.