Προσπαθεί να ανακάμψει η αγορά αυτοκινήτου
Η κατάσταση είναι δύσκολη στην αγορά του αυτοκινήτου και όχι μόνο, βέβαια, δεδομένης της πανδημίας του κορονοϊού, με όλα τα επακόλουθα.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, αλλά και στο 7μηνο, έχουν ως εξής:
|
Ιούλιος 2020 |
Ιούλιος 2019 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
9.516 |
11.722 |
-18,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
750 |
729 |
+2,9% |
Καινούργια λεωφορεία |
42 |
8 |
+425,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.) |
5.341 |
5.658 |
-5,6% |
|
|
|
|
|
Ιανουάριος - Ιούλιος 2020 |
Ιανουάριος - Ιούλιος 2019 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
46.086 |
77.279 |
-40,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
4.250 |
4.968 |
-14,5% |
Καινούργια λεωφορεία |
186 |
275 |
-32,4% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.) |
20.893 |
24.738 |
-15,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούλιο, έχει ως εξής:
Κατηγορία |
Ιούλιος 2020 |
Ιούλιος 2019 |
Διαφ. % |
Ιαν. -Ιούλιος 2020 |
Ιαν. -Ιούλιος 2019 |
Διαφ. % |
A |
9,9% |
14,5% |
-4,6 |
9,1% |
16,2% |
-7,1 |
A-SUV |
0,7% |
1,0% |
-0,3 |
1,5% |
1,4% |
+0,1 |
A TOTAL |
10,5% |
15,4% |
-4,9 |
10,6% |
17,7% |
-7,1 |
B |
28,2% |
33,0% |
-4,8 |
28,8% |
34,4% |
-5,6 |
B-SUV |
20,6% |
15,4% |
+5,2 |
18,6% |
11,4% |
+7,2 |
B TOTAL |
48,8% |
48,4% |
+0,4 |
47,4% |
45,8% |
+1,6 |
C |
13,1% |
12,2% |
+0,9 |
13,4% |
13,1% |
+0,3 |
C-SUV |
21,3% |
17,6% |
+3,7 |
22,1% |
17,0% |
+5,1 |
C TOTAL |
34,4% |
29,8% |
+4,6 |
35,5% |
30,1% |
+5,4 |
D |
1,4% |
1,7% |
-0,3 |
1,4% |
1,4% |
+0,0 |
D-SUV |
2,9% |
2,3% |
+0,6 |
2,7% |
2,0% |
+0,7 |
D TOTAL |
4,3% |
4,0% |
+0,3 |
4,1% |
3,3% |
+0,7 |
E |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
E-SUV |
0,4% |
0,1% |
+0,2 |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,6% |
0,3% |
+0,3 |
0,5% |
0,4% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,9% |
1,6% |
-0,7 |
1,4% |
2,1% |
-0,7 |
|
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
(Εκ των οποίων SUV |
46,0% |
36,5% |
+9,5 |
45,4% |
32,1% |
+13,3) |
|
Ιούλιος 2020 |
Ιούλιος 2019 |
Διαφ. % |
Ιαν. – Ιούλιος 2020 |
Ιαν. – Ιούλιος 2019 |
Διαφ. % |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20 |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘19 |
Διαφορά |
Βενζίνη |
616 |
630 |
13 |
7 |
78 |
01 |
52,3% |
57,2% |
-4,9 |
Πετρέλαιο |
29 |
76 |
-47 |
66 |
5 |
11 |
29,9% |
33,2% |
-3,3 |
Υβριδικά HEV |
5 |
69 |
57 |
8 |
7 |
1 |
9,4% |
4,8% |
+4,6 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
3 |
3 |
11 |
1 |
3 |
7 |
6,8% |
,5% |
+4,3 |
Φυσικό αέριο bi-fuel |
7 |
-1 |
1 |
6 |
6 |
2,3% |
-0,7 |
||
Υγραέριο bi-fuel |
00 |
6 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:
|
Ιούνιος 2020 |
Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
ΕΕ |
949722 |
222942 |
22 |
4281549 |
6915760 |
381 |
ΕΕ 14 |
845625 |
90744 |
225 |
3774369 |
6159663 |
387 |
ΕΕ + EFTA |
986466 |
8.044 |
222 |
4.448.167 |
7.158.394 |
379 |
Ελλάδα |
8249 |
133 |
372 |
36570 |
65557 |
42 |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.