Πρώτη γεύση στο τιμόνι της ηλεκτρικής Jaguar
Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες δεν απέτρεψαν την Jaguar να λανσάρει την ηλεκτρική I-PACE στη χώρα μας. Μπήκαμε, λοιπόν, στο αυτοκίνητο, ώστε να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο μοντέλο.
Εξηλεκτρισμός. Αυτό είναι το μέλλον, που από το παρόν διαπιστώνουμε πόσο εντυπωσιακό αναμένεται. Η εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων Jaguar στην Ελλάδα, μόλις έφερε την ολοκαίνουργια και αμιγώς ηλεκτρική I-PACE, ένα SUV αυτοκίνητο επιδόσεων, με την πολυτέλεια που φέρει το σήμα του ιαγουάρου.
Μπήκα, λοιπόν, στο αυτοκίνητο, ώστε να πάρω μια πρώτη γεύση από το νέο μοντέλο, και οφείλω να πω ότι οι πρώτες εντυπώσεις είναι εξαιρετικές. Κατ’ αρχήν, το αυτοκίνητο ήταν στο Sofitel, στο ξενοδοχείο του αεροδρομίου, φορτιζόμενο από μια πρόχειρη συσκευή ταχυφόρτισης που έφερε για την περίσταση η εταιρεία Fortisis, κι αυτό επειδή ακόμη το ξενοδοχείο δεν έχει εγκαταστήσει μόνιμη συσκευή.
Η I-PACE εφοδιάζεται με 3 συστοιχίες μπαταριών, οι οποίες ψύχονται από τον αέρα που εισέρχεται από μπροστά, προκειμένου να μην υπερθερμαίνονται. Με πλήρη φόρτιση προσφέρει 470 χλμ. αυτονομίας, τα οποία διατηρούνται ή εξαντλούνται ανάλογα τον τρόπο οδήγησης. Δηλαδή, η διαχείρισης της ενέργειας παίζει πολύ μεγάλο ρόλο. Αν για παράδειγμα είσαι συνεχώς τέρμα γκάζι και οδηγείς στα όρια της τελικής ταχύτητας (200 χλμ./ώρα), τότε η ενέργεια ξοδεύεται σύντομα.
Προς τη μέγιστη διατήρηση της αυτονομίας, συνεισφέρει η επαναφόρτιση εν κινήσει με δύο τρόπους, είτε αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού, είτε πατώντας το πεντάλ του φρένου. Για την πρώτη περίπτωση, υπάρχουν δύο λειτουργίες: στη Low μόλις αφήσεις το γκάζι επιβραδύνει ανεπαίσθητα (0,1 G), ενώ στην High το νιώθεις περισσότερο (0,4 G) και θα πρέπει να προσέξεις ώστε να μην φοβηθεί ο επερχόμενος οδηγός, βλέποντας ότι κάνει «μούτρα» το αυτοκίνητο.
Επίσης, υπάρχουν και 4 τρόποι λειτουργίας: ECO για οικονομική οδήγηση καταναλώνοντας τη λιγότερη δυνατή ενέργεια, Comfort για περισσότερη άνεση, Dynamic που έχεις επιδόσεις και βέβαια εξαντλείς περισσότερη ενέργεια, ενώ η τέταρτη λειτουργία είναι για οδήγηση σε χιόνι, πάγο ή βροχή.
Τώρα, όσον αφορά στη φόρτιση, από απλή πρίζα χρειάζονται 9-12 ώρες, με τριφασικό ρεύμα και ταχυφορτιστή Wallfox, από δημόσιους φορτιστές 50kW φορτίζεις το 80% σε 90 λεπτά, ενώ με 90kW παίρνεις το 80% σε 20 λεπτά.
Οι μπαταρίες και ολόκληρο το αυτοκίνητο, καλύπτονται από εγγύηση 8 ετών, αρκεί βέβαια τουλάχιστον μια φορά τον μήνα ο κάτοχος του οχήματος να φορτίζει τις μπαταρίες. Να κινεί την I-PACE ή να τη βάζει στην πρίζα, ώστε να παίρνουν «ζωή» οι μπαταρίες. Πάντως, υπάρχει τρόπος αν κάποιος λείπει για περισσότερο διάστημα και έχει το αυτοκίνητο στο γκαράζ. Μπορεί ή μέσω τηλεφώνου να ενεργοποιήσει μία μπαταρία του αυτοκινήτου, η οποία με τη σειρά της δίνει ενέργεια στο κύκλωμα και λειτουργούν τα βασικά μέρη ή μέσω του χρονοδιακόπτη που υπάρχει στο αυτοκίνητο και μπορεί για παράδειγμα μια φορά την εβδομάδα να θέτει σε λειτουργία τη μπαταρία. Βέβαια, όλα αυτά καταγράφονται στη μνήμη του αυτοκινήτου.
Στο δρόμο, επειδή είναι εντελώς αθόρυβο το I-PACE, σε ταχύτητα κάτω των 20 χλμ./ώρα εκπέμπει ένα ήχο περιμετρικά, ώστε να προειδοποιεί τους πεζούς ότι έρχεται αυτοκίνητο. Αυτός ο ήχος θα είναι υποχρεωτικός σε λίγο σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα.
Στον δρόμο, έχεις τη χαρά να αγγίζεις τα 400 Nm ροπής άμεσα, με το χάιδεμα του γκαζιού, ενώ η συνολική ισχύς του αυτοκινήτου φθάνει τους 400 ίππους. Φυσικά τετρακίνητο, με ηλεκτρικά μοτέρ σε κάθε άξονα, και για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά στις στροφές, μοιράζουν τη ροπή ανάμεσα στους δύο τροχούς του κάθε άξονα, ώστε να υπάρχει περισσότερη στους εσωτερικούς τροχούς για καλύτερη πρόσφυση. Εχει και ενεργή ανάρτηση Active Air Supension, που αυτορυθμίζεται.
Οι τιμές ξεκινούν από τις 83.405 ευρώ και φθάνουν τις 109.118 ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού…