Πρώτη γνωριμία με την BMW 120- Το premium μικρομεσαίο που κάνει τη διαφορά
H BMW μας έδωσε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τη νέα Σειρά 1, στην έκδοση με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 170 ίππους και ευπειθώς αναφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.
Η νεανικότερη των BMW, είναι εδώ και διαθέσιμη, στην πιο ώριμη στιγμή της ως μοντέλο και με εξαιρετική τιμολογιακή τοποθέτηση- στοιχείο που πρέπει να πιστωθεί στην εύρυθμη λειτουργία της ελληνικής αντιπροσωπείας. Όπως θα δούμε παρακάτω, ο “Άσσος” είναι πλέον μέσα στην αγορά με αξιώσεις διεκδίκησης πολύ καλύτερης από ότι στο παρελθόν θέσης, με βάση τις πωλήσεις του, μια και το ειδικό βάρος της μάρκας με το πολύ μεγάλο πάρκο “πιστών οπαδών” και φίλων αλλά και η εξαιρετική σχέση τιμής- αξίας, διαμορφώνουν μια πολύ ενδιαφέρουσα συνολική εικόνα.
Η διάθεση των ανθρώπων της BMW, από την πρώτη κιόλας ματιά, φαίνεται πως είχε να κάνει με την εξέλιξη περισσότερο και όχι με την “επανάσταση”. Δεν έχουμε μπροστά μας κάτι που μας ξαφνιάζει σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική. Η νέα γενιά του “Άσσου”, θα έλεγε κανείς πως είναι περισσότερο ένα facelift και λιγότερο κάτι τελείως νέο. Αυτό που βλέπεις είναι σίγουρα κάτι πολύ “κοντινό” στο άμεσο παρελθόν αλλά αυτό που οδηγείς, είναι κάτι σημαντικά βελτιωμένο.
Στη “βασική” έκδοση του μοντέλου, όπου ο τρικύλινδρος 1.500άρης με τη βοήθεια του turbo και της προηγμένης τεχνολογίας αποδίδει 170 ίππους, το “πακέτο” είναι εξαιρετικά θελκτικό. Ειδικότερα, στην έκδοση με τις τονισμένες σπορ “πινελιές” και το γκρι ματ χρώμα που είχαμε στη διάθεσή μας για την πρώτη μας επαφή με το μοντέλο, το σύνολο είναι ιδιαίτερα γοητευτικό και έχει κάτι από το πολύ επιθυμητό παρελθόν της Βαυαρικής μάρκας.
Η 120 μας θύμισε γιατί τα αυτοκίνητα της BMW ανά κατηγορία, είχαν ανέκαθεν του δικό τους “στίγμα”. Μια έντονα σπορ διάθεση σε όλες τις εκφάνσεις της επικοινωνίας του αυτοκινήτου με τον οδηγό του, που τα προηγούμενα χρόνια έμοιαζε να έχει ατονήσει προς χάριν του εξηλεκτρισμού, τώρα φαίνεται να ξαναμπαίνει στις “ράγες” και να ξεχωρίζει ως ένα USP για λογαριασμό της Γερμανικής μάρκας.
Αυτό λοιπόν το χαρακτηριστικό, είχαμε τη δυνατότητα να το διακρίνουμε όλοι οι εκλέκτορες του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα”, στην πρόσφατη γνωριμία μας με το αυτοκίνητο. Σε μια πολύ ζεστή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Βορειοανατολική Αττική, βάλαμε για λίγες ώρες στο χέρι τον νέο “Άσσο” και πήραμε μια -καλή- πρώτη γεύση από τα χαρακτηριστικά του που μοιάζουν να τονίζουν για λογαριασμό της εταιρείας, σε όλη τη γκάμα, τον “άνεμο αλλαγής” που έχει κατά πως φαίνεται, πνεύσει.
Λίγα πράγματα έχουν αλλάξει στην εμφάνιση του μοντέλου, με τη γενικότερη εικόνα που προκύπτει από τους όγκους και τη διαμόρφωση των άκρων να έχει παραμείνει σε γενικές γραμμές πιστή στο προηγούμενο μοτίβο. Προφανώς και το οπτικό αποτύπωμα έχει την απαραίτητη ανανέωση για να εισπράττεις την αίσθηση του νέου αυτοκινήτου- κάτι που είναι απαραίτητο αλλά και εν προκειμένω, καλοδεχούμενο μια και σε μεγάλο ποσοστό, οφείλεται στις προηγμένες τεχνολογικές εφαρμογές των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω.
Οι τροχοί των 19 ιντσών, έρχονται “σετ” με μια σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση -που θα δούμε πιο κάτω- και διαμορφώνουν μια σπορ εικόνα απόλυτα ταιριαστή με τη διάθεση του αυτοκινήτου να προσφέρει πολύ ωραίες στιγμές στον οδηγό του. Στο ίδιο πνεύμα και η καμπίνα, όπου τα ποιοτικά πλαστικά και η υψηλή τεχνολογία στις οθόνες και το λειτουργικό που τις συνοδεύει, διαμορφώνουν ένα πλαίσιο πολύ ενδιαφέρον και απόλυτα σύγχρονο.
Εύκολη περιήγηση και χρήσιμες εφαρμογές στο προηγμένο BMW iDrive που δίνει και τη δυνατότητα χειρισμού με φωνητικές λειτουργίες- κάτι που εξελίσσεται σε trend για την παγκόσμια αυτοκίνηση και έχει προφανώς μεγάλη λειτουργική αξία μια και επιτρέπει στον οδηγό να “ψάχνει” υποστήριξη σε λειτουργίες του αυτοκινήτου, χωρίς να παίρνει τα μάτια του από το δρόμο και τα χέρια του από το τιμόνι.
Σε διαστάσεις το μοντέλο δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα. Λίγο αυξημένο μήκος -κατά 42 χιλιοστά- και πλάτος -κατά 25 χιλιοστά- με το μεταξόνιο να είναι 2,67 μέτρα. Το τελευταίο έχει προσφέρει αρκετά καλή εικόνα στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες, όπου ειδικά για τους πίσω, οι συνθήκες είναι αρκετά καλές σε σχέση με ότι είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και αναστήματα κοντά στα 1,9 μέτρα, δεν θα δυσανασχετήσουν ακόμα και σε ταξίδι.
Ο χώρος αποσκευών έχει περιοριστεί στα 300 λίτρα (από 380) λόγω της ύπαρξης του ήπια υβριδικού συστήματος με το οποίο εφοδιάζεται η 120 αλλά φτάνει τα 1.135 λίτρα σε διθέσια διαμόρφωση καμπίνας. Το υβριδικό σύνολο που υποστηρίζεται από μπαταρία 0,97 kWh και συνολικά αποδίδει 170 ίππους με μέγιστη ροπή 280 Nm, είναι ικανό να προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις στο μοντέλο.
Μιλάμε για επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,8 δευτερολέπτων και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 226 χλμ./ώρα. Όλα αυτά, είναι εφικτά χάρη στο απόβαρο των 1.500 κιλών αλλά και στο 7άρι αυτόματο Steptronic (διπλού συμπλέκτη) με την πολύ καλή κλιμάκωση, που δίνει πάντα την αίσθηση της επάρκειας από την ισχύ του κινητήριου συνόλου. Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας είναι ψυχωμένος σε απόδοση, όσο και πολιτισμένος.
Ωφελείται φυσικά και από το ποιοτικό υπόβαθρο που εξασφαλίζει κορυφαία ηχομόνωση στην καμπίνα αλλά και ιδανικά λειτουργικά χαρακτηριστικά. Ηχητικά, δεν ακούγεται ως τρικύλινδρος και μόνο ένα έμπειρο αυτί θα διακρίνει το σχετικό ηχόχρωμα σε συγκεκριμένο εύρος στροφών λειτουργίας. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πολύ στιβαρό hatchback με άμεσο τιμόνι και πολύ καλή συνολικά αίσθηση στο δρόμο.
Η σφιχτή ανάρτηση που λέγαμε πιο πάνω, δίνει ένα σπορ ύφος σε όλες τις μετακινήσεις, ενώ την ίδια στιγμή δίνει τη δυνατότητα και στην εξαιρετική ποιότητα συναρμολόγησης να έρθει “στο προσκήνιο” μια και ακόμα σε περάσματα από κακοστρωμένη άσφαλτο, δεν ακούγεται ο παραμικρός τριγμός ή άλλος δυσάρεστος θόρυβος. Η 120 κινείται αρκετά δυναμικά και υποστηρίζει “ανησυχίες” από τη μεριά του οδηγού, με ένα ακλόνητο χαρακτήρα που “λάμπει” και στην Εθνική οδό αλλά και σε κομμάτια του επαρχιακού οδικού δικτύου.
Συνολικά μιλάμε για μια πολύ καλή τοποθέτηση στην κατηγορία των μικρομεσαίων, η οποία πάντα είχε ενδιαφέρουσες προτάσεις για συνειδητοποιημένους που δεν “κολλάνε” στην αγορά των SUV και μόνο, που έχουν πολύ πέραση στις μέρες μας. Το κερασάκι στην “εύγευστη τούρτα” της BMW στην κατηγορία, είναι φυσικά η τιμή αγοράς, που βάζει “δύσκολα” στον ανταγωνισμό. Μιλάμε για ένα ξεκάθαρα premium προϊόν από τη BMW, που με την τιμή αγοράς του κάνει εύκολα τη ζυγαριά να γείρει υπέρ του “Άσσου”, όταν “απέναντι” τοποθετηθεί βάσει τιμής μια πλειάδα μοντέλων της αγοράς.
Με πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως τα Lane Departure Warning, Exit Warning και Traffic Sign Recognition, η τιμή της BMW 120 ξεκινά από τα 28.960 ευρώ (κάτω από το “ψυχολογικό όριο” των 30k) και σίγουρα θα παίξει το ρόλο της στην τελική απόφαση πολλών υποψήφιων αγοραστών -ιδιωτών ή εταιρικών χρηστών.
Σίγουρα το νέο “βασικό” μοντέλο της BMW θα έχει “πολλά να πει” σε όσους ενδιαφέρονται, ειδικά αν χάρη στην προηγμένη του τεχνολογία αποδείξει και στην πράξη τη δυναμική του σε ότι έχει να κάνει με τις χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο (5,3 λίτρα/100 χλμ. αναφέρει η BMW). Για αυτά όμως, όπως και εκτενέστερη αναφορά στα θέματα που άπτονται της οδικής συμπεριφοράς της νέας 120 αλλά και για τη γενικότερη αίσθηση της συμβίωσης με το αυτοκίνητο, θα έχουμε το περιθώριο να αναλύσουμε μετά την κανονική δοκιμή του αυτοκινήτου που θα ακολουθήσει σύντομα.