Πρωτοποριακές δορυφορικές κάμερες της Continental
Όπως έχω ξαναγράψει, στον όμιλο της Continental ο κλάδος ελαστικών αποτελεί μόνο το 30 τοις εκατό της δραστηριότητας.
Ο όμιλος, ασχολείται κυρίως με συστήματα όπως το ABS και το ESP, με συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενδοεπικοινωνίας οχημάτων καθώς συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Τώρα, επειδή τα τελευταία χρόνια, οι κάμερες λειτουργούν, ολοένα και περισσότερο, ως τα κεντρικά αισθητήρια όργανα των αυτοκινήτων, τα συστήματα Surround View, που αποτελούνται από διάφορες δορυφορικές κάμερες, παρέχουν περιμετρική θέα του περιβάλλοντος του οχήματος (και με οπτική γωνία από ψηλά! Οι κάμερες, ήδη «διαβάζουν» με ακρίβεια τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, τα φανάρια και τις σημάνσεις των λωρίδων κυκλοφορίας. Κι ακόμη, έχουν την ικανότητα να κοιτάζουν πίσω και στο πλάι, λύνοντας το πρόβλημα του «τυφλού σημείου», κάνοντας ορατό ό,τι κινείται εκεί.
Η Continental, σε μια προσπάθεια να αναπτύξει μια ολοκληρωμένη καινοτόμο λύση, συγκεντρώνει όλα αυτά τα εξαρτήματα, με στόχο να διαμορφώσει ένα πλήρες σύστημα: ένας σημαντικός αριθμός από δορυφορικές κάμερες παρέχει δεδομένα εικόνας υψηλής ακρίβειας, τα οποία επεξεργάζεται και αξιολογεί μια κεντρική μονάδα ελέγχου. Και είναι ακριβώς αυτός ο συνδυασμός των πολλών δορυφορικών καμερών που επιτρέπει την εφαρμογή νέων καινοτόμων λειτουργιών, που θα κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη, πιο άνετη και όλο και πιο αυτοματοποιημένη.
Η τεχνολογία του «αόρατου καπό» της Continental αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τί μπορεί να καταφέρει ένα έξυπνο σύστημα με ενσωματωμένες κάμερες: όταν οδηγούμε αργά, όπως, για παράδειγμα, όταν παρκάρουμε ή όταν κινούμαστε σε δύσκολους χωματόδρομους, το «αόρατο καπό» μάς δίνει τη δυνατότητα να βλέπουμε το έδαφος κάτω από τον κινητήρα, σε μια οθόνη στο ταμπλό του οχήματος! Πώς όμως γίνεται αυτό; Με τη βοήθεια νέων οπτικών πληροφοριών, το όχημα μπορεί να οδηγηθεί με ακρίβεια, ασφάλεια και ελεγχόμενο τρόπο, μέσα σε στενούς χώρους στάθμευσης και υψηλά κράσπεδα, εμπόδια προσκρούσεων στο οδόστρωμα, που μειώνουν την ταχύτητα, λακκούβες ή, όταν είμαστε εκτός δρόμου, πάνω από βράχια και τραχύ έδαφος. Ο οδηγός βλέπει το έδαφος, κυριολεκτικά μέσα από το καπό, κάτω από τον κινητήρα, και το καπό μοιάζει να είναι αόρατο!
Μια ακόμη τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Continental, συνδέει 4 δορυφορικές κάμερες, οι οποίες μόνιμα καταγράφουν το περιβάλλον του αυτοκινήτου, με μια κεντρική μονάδα ελέγχου, προσφέροντας, όχι μόνο μια νέα λειτουργία πολύ ασφαλούς αυτόματης στάθμευσης, αλλά και εφαρμογή λειτουργιών αυτόματου παρκαρίσματος, σε απομακρυσμένους σταθμούς στάθμευσης, χωρίς την παρουσία του οδηγού. Ο οδηγός μπορεί να βγει έξω από το όχημα, το οποίο στη συνέχεια, με το πάτημα ενός κουμπιού, βρίσκει μόνο του τον δρόμο του, κάνει τους απαραίτητους ακριβείς ελιγμούς και παρκάρει και ξεπαρκάρει, κατά βούληση.
Δορυφορικές κάμερες με ανάλυση εικόνας 1,3 megapixels εγκαθίστανται, πλέον, σε αυτοκίνητα, ενώ μια νέα γενιά καμερών, με ανάλυση 2,5 megapixels και εξαιρετική απόδοση νυχτερινής όρασης, πρόκειται να τεθεί σύντομα σε παραγωγή, ενώ η Continental αναπτύσσει, ήδη, μια κάμερα με ανάλυση 8 megapixels. Αυτή η υψηλής τεχνολογίας κάμερα θα αντικαταστήσει στο μέλλον τους παραδοσιακούς εσωτερικούς και εξωτερικούς οπίσθιους καθρέπτες οδήγησης. Η εικόνα από τις κάμερες αυτές, όχι μόνο θα είναι εξαιρετικής ευκρίνειας, αλλά θα παρέχουν δεδομένα για την αναγνώριση, π.χ., ενός μοτοσικλετιστή που πλησιάζει με ταχύτητα από πίσω, ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες φωτισμού.