Πρωτότυπο σπορ σεντάν, ηλεκτρικό Nissan IMs
Εξέπληξε άπαντες η Nissan στο φετινό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Β. Αμερικής, όπου αποκάλυψε είναι ένα εντελώς νέο είδος αυτοκινήτου.
Ενώ είναι πιο κοντά σε ένα sedan από ότι σε ένα crossover, οι επαναστατικές αναλογίες του πρωτότυπου IMs, δημιουργούν μια νέα κατηγορία αυτοκινήτου. Την ταυτότητα του οχήματος, "ορίζει" ξεκάθαρα η ηλεκτροκίνηση, με την μπαταρία να βρίσκεται κάτω από το πάτωμα και έτσι να ανυψώνει την καμπίνα.
Ο διευρυμένος εσωτερικός χώρος, είναι αποτέλεσμα του μεγάλου μεταξονίου, ενώ διαθέτει μια μοναδική αρχιτεκτονική θέσεων επιβαινόντων, τύπου "2 + 1 + 2", με περιστρεφόμενα μπροστινά καθίσματα και ένα πίσω κάθισμα που προσφέρει είτε τρία καθίσματα ή, όταν διπλώθουν τα λεπτά πίσω εξωτερικά καθίσματα, ένα επιβλητικό, κορυφαίας ταξιδιωτικής άνεσης "Premier Seat", στο κέντρο πίσω.
Το μοντέλο αναπτύχθηκε με βάσει το Nissan Intelligent Mobility, του οράματος της εταιρείας για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται, οδηγούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία. Συν τοις άλλοις, το IMs διαθέτει τα υψηλότερα επίπεδα τεχνολογίας ασφάλειας και συνδεσιμότητας, όλα πλαισιωμένα σε ένα δελεαστικό πακέτο που τονίζει το σύγχρονο ιαπωνικό σχεδιασμό και κατασκευή.
"Αγκαλιάζοντας" πλήρως τους τρεις πυλώνες του Nissan Intelligent Mobility, δηλαδή το Intelligent Driving, το Intelligent Power και το Intelligent Integration, το IMs κινείται προς τη δημιουργία μιας βιώσιμης κινητικότητας, με επίκεντρο τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, την αυτόνομη οδήγηση και τη συνδεσιμότητα.
Το κινητήριο σύνολο του IMs, αποτελείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (μπροστά και πίσω) και από μια μπαταρία 115kWh ταχείας φόρτισης, αποδίδοντας 483 ίππους (360 kW) και ροπή στρέψης 800 Nm! Με δυνατότητα ταξιδιού για 611 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, το IMs κατατάσσεται στο ίδιο επίπεδο αυτονομίας, με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα οχήματα.
Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, με αποτέλεσμα την ιδανική κατανομή του βάρους εμπρός και πίσω, την εξαιρετική πρόσφυση και την υποδειγματική κατευθυντικότητα, σε όλες σχεδόν τις συνθήκες, ενώ η προηγμένη αερανάρτηση, προσαρμόζεται στις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.
Επίσης, σε αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, οι προβολείς του IMs και ο οπίσθιος συνδυασμός φωτισμού γίνονται μπλε, ενώ φωτισμός αναβοσβήνει συνεχώς στο κέντρο του οχήματος, εμπρός και πίσω, για να ειδοποιήσει τους πεζούς και τους άλλους οδηγούς για την αυτόνομη “κατάστασή” του.
Σε αντίθεση με το "διαστημικό" χαρακτήρα του εξωτερικού, η καμπίνα συνδυάζει σύγχρονα ιαπωνικά στοιχεία. Για παράδειγμα, τα σχήματα του πίνακα οργάνων και του πλαισίου της πόρτας αντικατοπτρίζουν "ένα διαστημόπλοιο στο φεγγάρι", με τη χρήση “σκοτεινών” υφασμάτων και χρωμάτων που υποδηλώνουν το φως και τη σκιά του φεγγαριού.
Στη λειτουργία χειροκίνητης οδήγησης, το εσωτερικό του IMs μεταμορφώνεται σε ένα οδηγο-κεντρικό πιλοτήριο, με προηγμένη τεχνολογία υποστήριξης του οδηγού και με οθόνες πληροφοριών πολλαπλών επιπέδων, που παρέχουν στον οδηγό πλήρη έλεγχο του οχήματος. Τα σύνθετα, διασυνδεδεμένα εξαρτήματα του οχήματος, οι αισθητήρες και οι μονάδες ελέγχου, ενσωματώνονται σε ένα απλό μενού.
Σε αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, το τιμόνι αποσύρεται και τα εμπρός καθίσματα στρέφονται προς τα μέσα για να διαμορφώσουν την καινοτόμο διάταξη καθισμάτων, χαρακτηριζόμενη από το ειδικό "Premier Seat".
Μεγάλο ατού για το IMs, αποτελεί η μοναδική του ικανότητα να συνδεθεί με τον εικονικό κόσμο, την οποία η Nissan αποκαλεί Invisible-to-Visible ή I2V. Το I2V αναφέρεται σε μια τρισδιάστατη απεικόνιση, όπου ο πραγματικός κόσμος συγκλίνει με τον εικονικό κόσμο. Το I2V είναι μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από τη Nissan και βοηθά τους επιβάτες να δουν τι μπορεί να είναι "αόρατο", προσθέτοντας εμπιστοσύνη και ενθουσιασμό στην εμπειρία οδήγησης και μετακίνησης με το αυτοκίνητο…