X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

PSA και η FCA: Συγχωνεύονται οι δύο όμιλοι αυτοκινήτων

Carlos Tavares, PSA (left) and Mike Manley, FCA JOE WILSSENS PHOTOGRAPHY

Την συγχώνευσή των επιχειρήσεών τους υπέγραψαν η Fiat Chrysler Automobiles NV και η Peugot SA, με σκοπό να δημιουργήσουν τον τέταρτο μεγαλύτερο παγκόσμιο κατασκευαστή αυτοκινήτων.

Η Fiat Chrysler Automobiles NV ("FCA") που έχει τις μάρκες: Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Lancia, Dodge, Maserati και Chrysler και η Peugeot SA ("Groupe PSA") που έχει τις μάρκες:Peugeot, Citroen, DS, Opel και Vauxhall, υπέγραψαν σήμερα μια δεσμευτική συμφωνία που προβλέπει συγχώνευση 50/50 των επιχειρήσεών τους για να δημιουργήσουν το 4ο μεγαλύτερο παγκόσμιο κατασκευαστή αυτοκινήτων σε όγκο και τρίτο μεγαλύτερο σε έσοδα. Ο νέος ηγέτης της βιομηχανίας αυτοκινήτου, είναι έτοιμος να αξιοποιήσει με επιτυχία τις ευκαιρίες που προσφέρει η νέα εποχή στη βιώσιμη κινητικότητα.

Με τη συνδυασμένη οικονομική ισχύ και τις δυνατότητες που θα έχει, η συγχωνευθείσα εταιρεία θα παρέχει καινοτόμες, καθαρές και βιώσιμες λύσεις κινητικότητας, τόσο σε ταχέως αστικοποιημένο περιβάλλον όσο και σε αγροτικές περιοχές σε όλο τον κόσμο. Τα κέρδη που θα προέρχονται από μεγαλύτερους όγκους, παραγωγής και πωλήσεων, θα εξασφαλίσουν ότι οι συνδυασμένες επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν σε όλους τους πελάτες τα κατάλληλα προϊόντα, τις τεχνολογίες και τις υπηρεσίες που πρέπει να έχουν σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό τομέα.

Η συγχωνευμένη εταιρεία θα έχει ετήσιες πωλήσεις 8,7 εκατομμυρίων οχημάτων, με έσοδα σχεδόν 170 δισεκατομμύρια ευρώ τζίρο, λειτουργικά κέρδη άνω των 11 δισεκατομμυρίων και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 6,6%, βασιμένα στα αποτελέσματα του 2018 αποτελεσμάτων. Ο ισχυρός, συνδυασμένος ισολογισμός, θα παρέχει σημαντική οικονομική ευελιξία για την εκτέλεση στρατηγικών σχεδίων αλλά και για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες.

Η συνδυασμένη οντότητα θα έχει μια ισορροπημένη και κερδοφόρα παγκόσμια παρουσία με ένα ιδιαίτερα χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων που θα καλύπτει όλα τα βασικά τμήματα οχημάτων από πολυτελή, premium και mainstream επιβατικά αυτοκίνητα μέχρι SUV και φορτηγά &amp ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Αυτό θα υποστηριχθεί από την ισχύ της FCA στη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική και τη σταθερή θέση της Groupe PSA στην Ευρώπη. Ο νέος Όμιλος θα έχει πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική ισορροπία, με το 46% των εσόδων από την Ευρώπη και 43% από τη Βόρεια Αμερική, με βάση τα συνολικά στοιχεία κάθε εταιρείας το 2018. Ο συνδυασμός θα δώσει την ευκαιρία στη νέα εταιρεία να αναμορφώσει τη στρατηγική σε άλλες περιοχές.

Επίσης, περισσότερα από τα δύο τρίτα των όγκων παραγωγής, θα συγκεντρωθούν σε δύο πλατφόρμες, με περίπου τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως σε κάθε μία από τη μικρή πλατφόρμα και την πλατφόρμα μικρού μεγέθους / μέσου μεγέθους. Αυτές οι εξοικονομήσεις που σχετίζονται με τεχνολογία, προϊόντα και πλατφόρμες, αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% των συνολικών ετήσιων εξόδων, από τα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ που θα είναι οι ετήσιες εκτιμώμενες συγχρηματοδοτούμενες συνέργειες, χωρίς κλείσιμο εργοστασίου που προκύπτει από τη συναλλαγή. Ενα ακόμα 40% θα αφορά άλλες συνέργειες, ενώ τομείς όπως το μάρκετινγκ, η πληροφορική και η εφοδιαστική αλυσίδα, θα αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο 20%. Προβλέπεται δε, ότι το 80% των συνεργείών θα επιτευχθεί έως το έτος τέσσερα.

Αυτές οι συνέργειες θα επιτρέψουν σημαντικές επενδύσεις σε τεχνολογίες και υπηρεσίες που θα διαμορφώσουν την κινητικότητα του μέλλοντος, ενώ παράλληλα θα ικανοποιούν τις παγκόσμιες απαιτήσεις για περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Με ένα ήδη ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα Έρευνας και Εξέλιξης, η συνδυασμένη οντότητα θα διαθέτει μια δυνατή πλατφόρμα για την προώθηση της καινοτομίας και τον μετασχηματισμό σε νέα ενεργειακά οχήματα, τη βιώσιμη κινητικότητα, την αυτόνομη οδήγηση και τη συνδεσιμότητα.

Το διοικητικό συμβούλιο, θα αποτελείται από 11 μέλη. Πέντε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου θα διοριστούν από την FCA και τον μέτοχο (συμπεριλαμβανομένου του John Elkann ως πρόεδρο) και πέντε θα διοριστούν από την Groupe PSA και τους μετόχους (συμπεριλαμβανομένου του ανώτερου μη εκτελεστικού διευθυντή και του αντιπροέδρου). Κατά το κλείσιμο του Διοικητικού Συμβουλίου θα συμμετέχουν δύο μέλη που εκπροσωπούν τους υπαλλήλους της FCA και του Groupe PSA. Ο Carlos Tavares, του PSA, θα είναι διευθύνων σύμβουλος με αρχική θητεία πέντε ετών και θα είναι επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Ο Carlos Tavares, ο Mike Manley και οι εκτελεστικές τους ομάδες, έχουν μια θετική ιστορία σε επιτυχείς συγχωνεύσεις.

Η μητρική εταιρεία που εδρεύει στην Ολλανδία, θα είναι εισηγμένη στο Euronext (Παρίσι), στο Borsa Italiana (Μιλάνο) και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και θα επωφεληθεί από την ισχυρή παρουσία της στη Γαλλία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ. Βάσει του καταστατικού της εταιρείας, κανένας μέτοχος δεν θα έχει την εξουσία να ασκεί περισσότερο από το 30% των ψήφων που δίνονται στις συνεδριάσεις των μετόχων. Προβλέπεται επίσης ότι δεν θα υπάρξει μεταφορά των υφιστάμενων διπλών δικαιωμάτων ψήφου, αλλά ότι τα νέα διπλά δικαιώματα ψήφου θα προκύψουν μετά από τριετή περίοδο συμμετοχής μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης. Πριν από το κλείσιμο, η FCA θα διανείμει στους μετόχους της ένα ειδικό μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ, ενώ το Groupe PSA θα διανείμει στους μετόχους του το 46% της Faurecia. Επιπλέον, κάθε εταιρεία σκοπεύει να διανείμει συνολικό μέρισμα ύψους 1,1 δισ. ευρώ το 2020, σε σχέση με το οικονομικό έτος 2019, με την επιφύλαξη έγκρισης από το Διοικητικό Συμβούλιο και τους μετόχους της κάθε εταιρείας.

Ο Carlos Tavares, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Groupe PSA, δήλωσε: “Η συγχώνευσή μας είναι μια τεράστια ευκαιρία να πάρουμε ισχυρότερη θέση στην αυτοκινητοβιομηχανία καθώς επιδιώκουμε να κατακτήσουμε τη μετάβαση σε έναν κόσμο καθαρής, ασφαλούς και βιώσιμης κινητικότητας και να παρέχουμε σε πελάτες μας προϊόντα, τεχνολογία και υπηρεσίες παγκόσμιας κλάσης. Έχω την πεποίθηση ότι με το τεράστιο ταλέντο τους και τη συνεργατική νοοτροπία τους, οι ομάδες μας θα επιτύχουν με μεγαλοπρέπεια και ενθουσιασμό τις μέγιστες επιδόσεις.”

Ο Mike Manley, διευθύνων σύμβουλος της FCA, πρόσθεσε: “ Πρόκειται για μια ένωση δύο εταιριών με απίστευτες μάρκες και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Και οι δύο έχουν αντιμετωπίσει τις πιο δύσκολες στιγμές και έχουν αναδειχθεί ως ευέλικτοι, έξυπνοι, φοβεροί ανταγωνιστές. Εχουν δε ένα κοινό χαρακτηριστικό, να βλέπουν τις προκλήσεις ως ευκαιρίες, για να κάνουν κάτι καλύτερο από αυτό που κάνουμε.”

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ