Ψηφίστε για το ποιο θα είναι το "Αυτοκίνητο της χρονιάς 2019" στην Ευρώπη
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στο περιθώριο του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης, θα αναδειχθεί το "Αυτοκίνητο της χρονιάς", για το 2019 τώρα.
Επιτροπή 60 δημοσιογράφων από διάφορες χώρες της Ευρώπης, το μεσημέρι της 4ης Μαρτίου, θα αποφασίσουν με την ψήφο τους ποιο αυτοκίνητο θα λάβει τον τίτλο, που αναμφίβολα προσδίδει πρεστίζ.
Ποιο όμως μπορεί να επικρατήσει; Επτά αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών, μεταξύ τν οποίων και ένα αμιγώς ηλεκτρικό, αναμένεται να δημιουργήσουν έναν ευχάριστο πονοκέφαλο στους εκλέκτορες δημοσιογράφους κι αυτό επειδή καθένα από τα επτά μοντέλα, έχει τις δικές του αρετές.
Ας δούμε τα μοντέλα περιληπτικά.
Η Alpine A110, επανήλθε για να αναβιώσει την παλιά Renault Alpine. Το νέο Alpine A110 έρχεται να συναγωνιστεί επί ίσοις όροις μοντέλα όπως η Porsche 718 Cayman και η Alfa Romeo 4C. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.8 lt, ο οποίος αποδίδει 252 ίππους και 32,6 kgm ροπής, αριθμοί ικανοί να δώσουν αξιοπρόσεκτες επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα. Βέβαια, σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, ενώ χάρη στην χρήση αλουμινίου στο πλαίσιο, στις πλευρικές επιφάνειες των θυρών και στην ανάρτηση, το συνολικό βάρος του Α110 είναι μόλις 1.080 κιλά.
Το Citroen C5 Aircross, που παρουσιάζεται την ερχόμενη εβδομάδα στην Ελλάδα, είναι μοντέρνο και διέπεται από τη χρήση της υψηλής τεχνολογίας σε κάθε του διάσταση. Στον εξοπλισμό του συναντάμε 20 συστήματα υποβοήθησης για τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένου του Highway Driver Assist, ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 2) και του Grip Control με Hill Assist Descent, για τη διευκόλυνση της περιπέτειας όταν η διαδρομή γίνεται πιο απαιτητική. Εκτός των παραπάνω, το νέο C5 Aircross εφοδιάζεται με 6 τεχνολογίες συνδεσιμότητας, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η ασύρματη φόρτιση των smartphones. Οι διαθέσιμες εκδόσεις του μοντέλου περιλαμβάνουν τους κορυφαίους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με απόδοση από 130 έως και 180 ίππους, οι οποίοι συνδυάζονται και με το εξαιρετικά προηγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8…
Το Ford Focus, στην 4η γενιά του, προσφέρεται με 6 διαφορετικές εκδόσεις και 2 στυλ αμαξώματος. Είναι φαρδύτερο και μακρύτερο από τον προκάτοχό του, αλλά πιο ελαφρύ και συμπαγές. Στην ελληνική αγορά θα είναι διαθέσιμο με μία βελτιστοποιημένη έκδοση του πολυβραβευμένου χιλιάρη βενζινοκινητήρα EcoBoost της Ford απόδοσης 125 ίππων και με το νέο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost απόδοσης 150 ή 182 ίππων. Επιπλέον, διατίθεται ένας νέος κινητήρας πετρελαίου 1.5L EcoBlue απόδοσης 95 ή 120 ίππων. Όλοι οι κινητήρες θα πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6,2. Οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα 6-τάχυτα κιβώτια. Παράλληλα, ένα εντελώς νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο προσφέρεται με τους κινητήρες βενζίνης απόδοσης 125 και 150 ίππων και πετρελαίου απόδοσης 120 ίππων. Τεχνολογικά, εφοδιάζεται με σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού.
Η Jaguar I-Pace, είναι το μοναδικό αμιγές ηλεκτρικό μοντέλο, που μπήκε στην ψηφοφορία. Στις βόρειες χώρες θα πουλήσει, αλλά κι εκεί που έχει αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση. Η I-PACE εφοδιάζεται με 3 συστοιχίες μπαταριών. Με πλήρη φόρτιση προσφέρει 470 χλμ. αυτονομίας, τα οποία διατηρούνται ή εξαντλούνται ανάλογα τον τρόπο οδήγησης. Προς τη μέγιστη διατήρηση της αυτονομίας, συνεισφέρει η επαναφόρτιση εν κινήσει με δύο τρόπους, είτε αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού, είτε πατώντας το πεντάλ του φρένου. Επίσης, υπάρχουν και 4 τρόποι λειτουργίας: ECO για οικονομική οδήγηση καταναλώνοντας τη λιγότερη δυνατή ενέργεια, Comfort για περισσότερη άνεση, Dynamic που έχεις επιδόσεις και βέβαια εξαντλείς περισσότερη ενέργεια, ενώ η τέταρτη λειτουργία είναι για οδήγηση σε χιόνι, πάγο ή βροχή. Τώρα, όσον αφορά στη φόρτιση, από απλή πρίζα χρειάζονται 9-12 ώρες, με τριφασικό ρεύμα και ταχυφορτιστή Wallfox, από δημόσιους φορτιστές 50kW φορτίζεις το 80% σε 90 λεπτά, ενώ με 90kW παίρνεις το 80% σε 20 λεπτά. Στον δρόμο, έχεις τη χαρά να αγγίζεις τα 400 Nm ροπής άμεσα, με το χάιδεμα του γκαζιού, ενώ η συνολική ισχύς του αυτοκινήτου φθάνει τους 400 ίππους. Φυσικά τετρακίνητο, με ηλεκτρικά μοτέρ σε κάθε άξονα, και για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά στις στροφές, μοιράζουν τη ροπή ανάμεσα στους δύο τροχούς του κάθε άξονα, ώστε να υπάρχει περισσότερη στους εσωτερικούς τροχούς για καλύτερη πρόσφυση. Εχει και ενεργή ανάρτηση Active Air Supension, που αυτορυθμίζεται.
Το Kia Ceed, είναι το καλύτερο που έχει κατασκευάσει η κορεατική μάρκα. Με ευρωπαϊκό χαρακτήρα, πλήρες σε εξοπλισμό και με 7 χρόνια εγγύηση. Η 3η γενιά του Kia CEED είναι εδώ. Το CEED λανσαρίστηκε στην Ελλάδα με πολλά μοτέρ. Τα βενζίνης είναι: ατμοσφαιρικό 1.4 MPI – 100hp, turbo 1.0 T-GDi – 120hp, turbo 1.4 T-GDi – 140hp και turbo 1.6 T-GDi, που αποδίδει σε δύο εκδόσεις 177hp και 204hp (έκδοση GT). Κι επειδή το πετρέλαιο είναι – ακόμα- εδώ, διατίθεται και με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 CRDi που χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων SCR και αποδίδει 280 Nm ροπής, με 115 ή 136 ίππους. Πλην του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, οι νέοι 1.4 T-GDi και 1.6 CRDi θα διατίθενται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Η Mercedes-Benz A-Class, στην τέταρτη γενιά της, επανακαθορίζει την έννοια της σύγχρονης πολυτέλειας στην compact κατηγορία. Χάρη στο νέο διαδραστικό σύστημα τηλεματικής MBUX δίνει νέα διάσταση στην εμπειρία του χρήστη και εντυπωσιάζει με τις επιπλέον λειτουργίες και τα συστήματα που προσφέρει και που μέχρι πρότινος εξόπλιζαν μεγαλύτερα μοντέλα στην γκάμα της Mercedes–Benz. Είναι διαθέσιμες οι τρεις παρακάτω εκδόσεις κινητήρα: A 200 (163 hp, 250 Nm), με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G DCT, A 250 με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G–DCT (224 hp), 350 Nm, A 180 d με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (116 hp), 260 Nm.
Το Peugeot 508, που θα έρθει και στην Ελλάδα το καλοκαίρι, είναι χάρμα ιδέσθαι. Τα νέα Peugeot 508 και 508 SW, αναμένονται με συμβατικές εκδόσεις στην Ελλάδα, ωστόσο θα προσφέρονται και με την plug–in υβριδική τεχνολογία της Peugeot. Η τεχνολογία είναι απλή και διαισθητική, με επιλογή κίνησης σε 2 ή 4 τροχούς, ισχύ 225hp ή 300hp. Μόνο ο βενζινοκινητήρας 1.6 lt PureTech, έχει 180 ίππους στην προσθιοκίνητη HYBRID έκδοση και 200 ίππους στην τετρακίνητη HYBRID4. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα μεταξύ 11,8 KWh(HYBRID) και 13,2 KWh (HYBRID4), εξασφαλίζοντας 100% ηλεκτρική οδήγηση μέχρι 50 χιλιόμετρα WLTP.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηλεκτρική, αθόρυβη λειτουργία, επιτυγχάνεται έως 135 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα και μετά από αυτή εμπλέκεται ο κινητήρας βενζίνης.
Εσείς τι λέτε; Ποιο θα επικρατήσει;