Ράλι Ντακάρ: Σκληρός ανταγωνισμός στη Σαουδική Αραβία
Το πιο σκληρό και αιματοβαμμένο ράλι στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το Ράλι Ντακάρ πέρασε από πολλές καταστάσεις, μέχρι να επιστρέψει στην αφρικανική ήπειρο.
Από το πρώτο Ράλι Ντακάρ, που ξεκίνησε στις 26 Δεκεμβρίου του 1978 από το Παρίσι με 182 οχήματα να καλύπτουν 10.000 χλμ. μέχρι να φθάσουν στην πρωτεύουσα της Σενεγάλης, μέχρι τώρα, που η έκδοση του 2020 διεξάγεται μόνο στα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας, είχαμε πολλές αλλαγές.
Το 1995 για πρώτη φορά η εκκίνηση δεν δόθηκε από τη Γαλλία, αλλά από τη Γρανάδα της Ισπανίας, το 2000, για να γιορταστεί το νέο μιλένιουμ, ο τερματισμός πραγματοποιήθηκε μπροστά στις Πυραμίδες της Αιγύπτου, το 2001 η Jutta Kleinschmidt έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε τον αγώνα οδηγώντας Mitsubishi, to 2007 o Stéphane Peterhanselέφθασε τις 9 νίκες στον αγώνα (6 με μοτοσικλέτα και 3 με αυτοκίνητο), το 2008 ο αγώνας ακυρώθηκε για λόγους ασφαλείας, έπειτα από τη δολοφονία 4 Γάλλων πολιτών και 3 Μαυριτανών στρατιωτών, τις προηγούμενες ημέρες, το 2009 ο αγώνας μεταφέρθηκε στη Λατινική Αμερική (31η έκδοση), σε Αργεντινή και Χιλή, ενώ μέχρι και πέρυσι πέρασε και από άλλες χώρες, όπως το Περού και η Βολιβία.
Όμως, τα υψηλά κόστη διεξαγωγής του αγώνα και η αδυναμία χρηματοδότησης από της χώρες αυτές, οδήγησε το ράλι στην επιστροφή του στην Αφρική και συγκεκριμένα στην πλούσια Σαουδική Αραβία. Κάπως παράδοξο, όμως ο αγώνας που ξεκίνησε χθες από την Jeddah και θα ολοκληρωθεί στις 17 Ιανουαρίου στην Al-Qiddiya, διεξάγεται μόνο σε μια χώρα.
Ωστόσο, αυτό δεν περιορίζει το ενδιαφέρον και τον ανταγωνισμό, με πολλά, ισχυρά ονόματα να δίνουν το παρών. Οι οδηγοί, σε κάθε κατηγορία, έχουν σχετικά μικρές χρονικές αποστάσεις μεταξύ τους. Οι πρωτοκλασάτοι βρίσκονται στην πρώτες θέσεις, όμως ο αγώνας βρίσκεται ακόμα στην αρχή, μολονότι ορισμένοι οδηγοί εγκατέλειψαν, από πτώσεις και τραυματισμούς.
Αύριο, ο αγώνας συνεχίζεται με 414 χιλιόμετρα σε αμμώδη εδάφη στην περιοχή της Neom, μια ανερχόμενη πόλη, την οποία οι Σαουδάραβες θέλουν να την καταστήσουν τεχνολογικά την πλέον προηγμένη, παγκοσμίως.
Κατατάξεις
Car
1. Orlando Terranova (ARG) MINI Rally 07h07m36s
2. Carlos Sainz (ESP) MINI Buggy +04m43s
3. Nasser Al-Attiyah (QAT) Toyota +06m07s
4. Mathieu Serradori (FRA) Century +07m22s
5. Vaidotas Zala (LTU) MINI Rally +08m11s
Bike
1. Sam Sunderland (GBR) KTM 07:05:22
2. Pablo Quintanilla (CHI) Husqvarna +01m18s
3. Kevin Benavides (ARG) Honda +01m32s
4. Matthias Walkner (AUT) KTM +02m00s
5. Ricky Brabec (USA) Honda +04m11s
Side-by-side
1. Chaleco Lopez (CHI) Can-AM 08h21m15s
2. Casey Currie (USA) Can-Am +09m37s
3. Jose Antonio Hinojo Lopez (ESP) Can-Am +10m48s
Truck
1. Siarhei Viazovich (BLR) Maz 07h29m52s
2. Dmitry Sotnikov (RUS) Kamaz +04m20s
3. Andrey Karginov (RUS) Kamaz +07m12s
4. Anton Shibalov (RUS) Kamaz +13m42s
5. Martin Macik (CZE) Iveco +14m06s
Quad
1. Ignacio Casale (CHI) Yamaha 09h03m44s
2. Rafał Sonik (POL) Yamaha +09m09s
3. Giovanni Enrico (CHI) Yamaha +23m08s