X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

WRC

Ράλλυ Arctic: Αβαντάζ Τάνακ την πρώτη μέρα

Ο Τάνακ σε ράλι στο WRC HYUNDAI MOTORSPORT

Ο Οττ Τάνακ της Hyundai κέρδισε και τα δύο περάσματα από την μεγάλη Ειδική Sarriojarvi στο πρώτο σκέλος του Ράλλυ Arctic, και πήρε προβάδισμα στην κορυφή από τους Κρεγκ Μπριν και Κάλε Ροβάνπερα στο ξεκίνημα του 2ου φετινού αγώνα του WRC στον φινλανδικό Βορρά.

Το μεγάλο πρόβλημα για τα πληρώματα την πρώτη μέρα ήταν οι απρόσμενα ψηλές θερμοκρασίες, λίγο πάνω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου, που ειδικά στο δεύτερο πέρασμα από την Ειδική Sarriojarvi των 31 χιλιομέτρων έκαναν πολύ σκληρή την επιφάνεια - η οποία είχε πλέον γίνει χωμάτινη, και καταστροφική για τα ελαστικά με καρφιά.

Πολύ σύντομα οι οδηγοί διαπίστωναν ότι η υπέρμετρη φθορά των εμπρός ελαστικών, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα της Ειδικής, προκαλούσε σημαντικά προβλήματα στην κατευθυντικότητα και στο φρενάρισμα. Και αυτό δεν είναι και τόσο ευχάριστο όταν κινείσαι με ταχύτητες 200 χλμ./ώρα στους παγωμένους δρόμους ενός πυκνού δάσους.

Το πρόβλημα ήταν τέτοιο που ακόμα και ο νικητής της Ειδικής Τάνακ κατάλαβε -στο δεύτερο πέρασμα- ότι τα εμπρός ελαστικά του είχαν ολοκληρωτικά φθαρεί μετά από μόλις 10, από τα 31, χιλιόμετρα.

«Ήξερα μόλις είδα τα Toyota ότι θα ήταν καταστροφή για τα ελαστικά. Προσπάθησα να είμαι προσεκτικός όσο γινόταν στην αρχή, αλλά μετά από 10 χιλιόμετρα σκέφτηκα ‘διάολε τα λάστιχα είναι τελειωμένα κι έχω ακόμα 20 χιλιόμετρα’. Είναι τόσο δύσκολο, είναι τόσο σκληρή επιφάνεια», είπε ο Εσθονός, που παραδέχθηκε ότι μετά από κάποιο σημείο μέσα στην Ειδική φρέναρε μόνο με το χειρόφρενο.

Παρόλα αυτά, ο Τάνακ εκμεταλλεύτηκε άριστα την ευνοϊκή του έβδομη θέση στην εκκίνηση των δύο σημερινών Ειδικών - αν και με λίγο άγχος, διότι έφερε μόνο έναν εφεδρικό τροχό για λόγους βάρους. Στο πρώτο, μεσημεριανό πέρασμα, ήταν 3,6 δευτ. ταχύτερος από τον ομόλογό του στη Hyundai Κρεγκ Μπριν, και στο δεύτερο 12,6 δευτ.

Αντίθετα, ο Μπριν διανυκτέρευσε εκνευρισμένος που δεν αξιοποίησε καλύτερα την τέλεια (τελευταία) θέση εκκίνησής του - λέγοντας ότι οι σημειώσεις του ήταν υπερβολικά αργές. Επιπλέον, εκτίμησε λάθος την κατάσταση με τα ελαστικά: «Είχα καλή θέση εκκίνησης, αλλά ειλικρινά πιστεύω ότι δεν αποκόμισα τα μέγιστα οφέλη από αυτήν. Στο δεύτερο πέρασμα πίεσα περισσότερο από όσο έπρεπε, και έχασα αρκετά καρφιά στα τελευταία 3-4 χιλιόμετρα», είπε ο Ιρλανδός.

Κοντά στη δυάδα της Hyundai έμεινε ο Κάλε Ροβάνπερα της Toyota. Ο 20χρονος Φινλανδός, νικητής στο περσινό Arctic, ήταν στο δεύτερο πέρασμα ταχύτερος του Μπριν, παρότι επίσης έχασε πολύ χρόνο με τη φθορά των ελαστικών. Νωρίτερα, στο πρώτο πέρασμα, μια μικρή έξοδός του στο παχύ χιόνι τον άφησε 10 δευτ. πίσω από τον Τάνακ.

Στον αντίποδα, όπως αναμενόταν, ο νικητής του Μόντε και πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ έμεινε στην 9η θέση και σχεδόν ένα λεπτό μακριά, με το μειονέκτημα της εκκίνησης από την πρώτη θέση και του καθαρισμού του δρόμου από το φρέσκο χιόνι. «Κάνω ό,τι μπορώ αλλά είναι αρκετά δύσκολα. Είμαι ήδη αρκετά πίσω, αλλά θα δώσω ό,τι έχω στη συνέχεια», είπε ο Γάλλος.

Ο ομόλογός του στην Toyota, Έλφιν Έβανς, που εκκινούσε δεύτερος, έμεινε μέσα στην πεντάδα και κοντά στον Τιερί Νεβίλ της Hyundai, ο οποίος αντιμετώπισε ορισμένα προβλήματα υποστροφής αλλά δήλωσε ικανοποιημένος με την απόδοσή του, από την τρίτη θέση της εκκίνησης.

Ο Τέμου Σούνινεν είναι ο ταχύτερος της M-Sport στην 6η θέση, ενώ εντυπωσιακός είναι στο ντεμπούτο του με αυτοκίνητο WRC ο Όλιβερ Σόλμπεργκ, καθώς στη δεύτερη Ειδική πέτυχε τον 4ο χρόνο και βρίσκεται 8ος γενικής, εμπρός από τον Οζιέ - λέγοντας ότι ήδη αρχίζει να καταλαβαίνει το ισχυρότερο αυτοκίνητό του, και να το απολαμβάνει.

Ο Τάνακ είπε, στο τέλος της ημέρας: «Ας πούμε ότι είμαι χαρούμενος, αλλά είναι νωρίς ακόμα και δεν υπάρχει κανένας λόγος να παρασυρθούμε. Η ημέρα είχε σκαμπανεβάσματα, τυπικά της Φινλανδίας, με πολύ τεχνικούς δρόμους. Τα ελαστικά και η θέση εκκίνησης έπαιξαν το ρόλο τους. Η ισορροπία του αυτοκινήτου είναι εντάξει, αλλά πάντα μπορεί να γίνει καλύτερη. Προς το παρόν ηγούμαστε, αλλά η θέση εκκίνησής μας ήταν διαφορετική από τους αντιπάλους μας, κι έτσι όλα μπορούν να αλλάξουν αύριο».


Photo credits: Hyundai Motorsport

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ