Red Bull Racing: Χτίζει τις βάσεις για τον πρώτο της κινητήρα, το 2025
Με στόχο να γίνει μία καθαρά αγωνιστική ομάδα ετοιμάζεται η Red Bull που στοχεύει σε κατασκευή κινητήρων όπως η Ferrari.
Η Red Bull Racing ετοιμάζεται πυρετωδώς να γίνει αμιγής αγωνιστική ομάδα κατασκευής σασί-κινητήρα, όπως οι Ferrari, Mercedes και Renault - αδιαφορώντας πια για την ενδεχόμενη είσοδο στη F1 του ομίλου Volkswagen.
Η πλήρης αλλαγή φιλοσοφίας της RBR έγινε εμμέσως σαφής από τα λόγια του συμβούλου της ομάδας, Χέλμουτ Μάρκο, ότι σε περίπτωση εισόδου της Audi ή Porsche στη F1 "θα πρέπει να εξετάσουμε αν μια συνεργασία είναι εφικτή".
Κι ακόμη, γίνεται ορατή με την τεράστια επένδυση της Red Bull στην κατασκευή του προηγμένου εργοστασίου της νεοσύστατης εταιρείας κινητήρων Red Bull Powertrains δίπλα στο εργοστάσιο των σασί, στο Μίλτον Κινς βόρεια του Λονδίνου - αλλά και στην επάνδρωσή του.
Η RBR μόλις πρόσφατα ανακοίνωσε την απόκτηση του Μπεν Χότζκινσον για τη θέση του τεχνικού διευθυντή κινητήρων της ομάδας. Ο Χότζκινσον εργαζόταν τις δύο τελευταίες δεκαετίες στη Mercedes και ήταν ένα από τα κομβικά πρόσωπα της κατασκευής της μονάδας ισχύος της Mercedes, η οποία κυριαρχεί ολοκληρωτικά από το 2014 στην υβριδική εποχή της F1.
Δεδομένου ότι ο Χότζκινσον, βάσει ρήτρας του συμβολαίου του, δεν θα αποδεσμευτεί από τη Mercedes High Performance Powertrains πριν το τέλος του 2022, είναι σαφές ότι η RBR τον προορίζει για την ανάπτυξη του προγράμματος σχεδιασμού και εξέλιξης της μονάδας ισχύος του 2025 - της χρονιάς που θα αλλάξουν οι κινητήρες της F1.
Πέραν τους Βρετανού μηχανολόγου, ο διευθυντής της ομάδας, και πλέον και CEO της Red Bull Powertrains, Κρίστιαν Χόρνερ, είπε ότι η RBR δεν θα λυπηθεί τα έξοδα, με στόχο "να ακολουθήσουμε την ίδια φιλοσοφία που είχαμε και για τον τομέα του σασί, να προσελκύσουμε τα σωστά και τα μεγαλύτερα ταλέντα".
Έτσι, η RBR θα προσπαθήσει να προσελκύσει κι άλλους κορυφαίους μηχανολόγους από τη Mercedes και άλλους κατασκευαστές, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι θα κρατήσει και πολλούς από τον τομέα κινητήρων της Honda. Αντίθετα, η Mercedes HPP έχασε τώρα και τον Χότζκινσον, μετά την αποχώρηση του επικεφαλής της εταιρείας Άντι Κάουελ, πέρσι.
Θυμίζουμε ότι πέρσι τον Οκτώβριο η Honda ανακοίνωσε την απόφασή της να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος του 2021, λόγω των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας του covid19. Στη συνέχεια, η Red Bull Racing ανακοίνωσε ότι θα κρατήσει τους κινητήρες της Honda μέχρι και το 2024, τους οποίους θα συντηρεί η ίδια - με δεδομένο ότι την τριετία 2022-’24 θα παύσει κάθε εξέλιξη των μονάδων ισχύος της F1.
Όμως, τώρα, φαίνεται ότι η Red Bull Racing θα μετατραπεί σε έναν αμιγή κατασκευαστή τόσο του σασί όσο και του κινητήρα, πια, των πιο προηγμένων αυτοκινήτων του πλανήτη. Θα είναι μαζί με τη Ferrari μόλις η δεύτερη εταιρεία που κατασκευάσει σασί και κινητήρα στο ίδιο εργοστάσιο, μιας και τα εργοστάσια σασί και κινητήρων τόσο της Mercedes όσο και της Renault βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους.
Και όπως είπε ο Χόρνερ, "όταν η Red Bull ανακοίνωσε τη δημιουργία της Red Bull Powertrains, ανακοίνωσε παράλληλα και τη νέα φάση της φιλοδοξίας της εταιρείας στη F1 - να φέρει κάθε πτυχή την κατασκευής ενός αυτοκινήτου στο εργοστάσιό της, και να πάρουμε το πεπρωμένο μας στα ίδια μας τα χέρια".
Ο Χόρνερ κατέληξε: "Είναι τρομερά συναρπαστικό. Για την περίοδο παύσης εξέλιξης των κινητήρων (σ.σ.: 2022-’24) ήταν σημαντικό να εξασφαλίσουμε τις υποδομές [για την κατασκευή των μονάδων ισχύος], αλλά για τον νέο κινητήρα, όποτε κι αν έρθει, πιθανότατα το 2025, προφανώς έπρεπε να κατασκευάσουμε ένα νέο εργοστάσιο. Θα κρατήσουμε κάποιους ανθρώπους και ταλέντα της Honda, αλλά είμαστε αποφασισμένοι να βάλουμε τους σωστούς ανθρώπους στους σωστούς ρόλους με τρόπο αποδοτικό, που να συνδέεται αρμονικά με τον τομέα του σασί".
Photo credits: Red Bull Content