X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Σε άλλο επίπεδο η νέα BMW X5

Δεν έχει πολλούς μήνες στην ελληνική αγορά η ολοκαίνουργια BMW X5, η οποία κατασκευάζεται στο αμερικανικό εργοστάσιο της γερμανικής μάρκας.

Προ ημερών, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω μια εκ των δύο πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, καθώς προσφέρεται και με κινητήρες βενζίνης.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής....

Σχεδιαστικά, η σιλουέτα της παραμένει χαρακτηριστική, με την τεράστια χρωμιωμένη μάσκα, ενώ στον κεντρικό αεραγωγό φιλοξενείται η μεγάλη κάμερα που «διαβάζει» τον δρόμο μπροστά, ενημερώνοντας κυρίως για όσα βρίσκονται πολύ χαμηλά και ο οδηγός δεν μπορεί να δει εύκολα, ειδικά σε εκτός δρόμου καταστάσεις. Υπάρχει δε και κάμερα οπισθοπορείας. Ενας εξοπλισμός, που τον θεωρώ απαραίτητο σε αυτή τη κατηγορία.

Η νέα BMW X5 έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από την προηγούμενη, κατά 36 χιλιοστά σε μήκος (4,922 μ.), 66 χλστ. σε πλάτος (2,004 μ.) και 19 χλστ. σε ύψος (1,745 μ.), ενώ το μακρύτερο μεταξόνιο κατά 42 χλστ. (2,975 μ.), συνεισφέρει στην αύξηση των εσωτερικών χώρων.

Οι μεγάλοι τροχοί, οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω και οι δύο τεράστιες απολήξεις εξάτμισης στις άκρες, προσθέτουν δυναμισμό, ενώ η καμπίνα, με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, ξεχειλίζει από πολυτέλεια. Τα δερμάτινα καθίσματα, το αλουμίνιο, η μεγάλη οθόνη αφής, η βάση της κονσόλας με τον κρυστάλλινο Χ λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου και τα λοιπά χειριστήρια, συνθέτουν ένα ευχάριστο εσωτερικό.

Κι επειδή η νέα BMW X5 είναι πολύ μεγάλη, διαθέτει και ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ, με 645 λίτρα που μπορούν να φθάσουν στα 1.860 λίτρα.

Σε εξοπλισμό, στάνταρ, είναι η οθόνη BMW Live Cockpit Professional, όπως και το λειτουργικό σύστημα iDrive, με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και Control Display 12,3- ιντσών.

Τώρα, όσον αφορά στον δρόμο, οδήγησα την πετρελαιοκίνητη έκδοση BMW X5 xDrive30d με τους 265 ίππους και κατέγραψα μέση κατανάλωση κοντά στα 9 λίτρα ανά 100 χλμ. Το μοτέρ αυτό, διαθέτει προηγμένη τεχνολογία μετεπεξεργασίας καυσαερίων, που περιλαμβάνει καταλύτη SCR και πληρεί τις προδιαγραφές EU6d-TEMP. Μάλιστα, συνδυάζεται με ένα θαυμάσιο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic, με αλλαγές ταχυτήτων και από τις μανέτες πίσω από το τιμόνι. Όπως πάντα, όταν έχω τέτοιο κιβώτιο σε αυτοκίνητο δοκιμής, προσπαθώ να οδηγώ περισσότερο χειροκίνητα στα στροφιλίκια, για πιο άμεσες αλλαγές, χωρίς να υστερεί πολύ η αυτόματη λειτουργία, που είναι αρκετά γραμμική.

Για το μοτέρ δεν χρειάζεται να πεις πολλά, διότι είναι πανίσχυρο και το δείχνει απίστευτα στο ρεπρίζ (62 κιλά ροπής), ενώ κινούμενος στον αυτοκινητόδρομο νιώθεις απίστευτη στιβαρότητα και αθόρυβη λειτουργία. Στο γερό πάτημα, συνεισφέρει το στάνταρ σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive intelligent all-wheel drive, με νέο, πιο αποδοτικό σύστημα ελέγχου και αυξημένο ποσοστό κατανομής ισχύος στους πίσω τροχούς. Κι επειδή κινήθηκα σε μια διαδρομή, όπου ο δρόμος είχε μεγάλη καθίζηση και άλλα οχήματα δεν μπόρεσαν να περάσουν, η Χ5 ανέβηκε χαρακτηριστικά εύκολα και ομαλά.

Επίσης, σε άλλες καταστάσεις, το μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα προσφέρει αισθητά αυξημένη ευελιξία, ελκτική πρόσφυση και κατευθυντική ευστάθεια στην επιτάχυνση κατά την έξοδο από τις στροφές και σε δυναμικές συνθήκες οδήγησης.

Αν και δεν το χρειάστηκα, οφείλω να πω ότι εφοδιάζεται με πακέτο Offroad, με διακόπτη στην κονσόλα που έχει τέσσερις ρυθμίσεις ανάλογα το που κινείσαι: Rocks, Sand, Gravel και Snow και είναι το πρώτο μοντέλο BMW X με τέτοιο πακέτο εξοπλισμού. Εκείνο που δοκίμασα, πάντως, είναι το σύστημα με τα πέντε προγράμματα οδήγησης (modes), μέσω μπουτόν στην κονσόλα: Sport, Comfort, Ecopro, Adptive, Auto H. Στην κονσόλα βρίσκεται και ο διακόπτης απενεργοποίησης του DSC, ο διακόπτης ρύθμισης του ύψους της αερανάρτησης και στους δύο άξονες, αλλά και ο διακόπτης Hill Descent, για ομαλή κατάβαση στα πολύ δύσκολα εδάφη.

Με πλήρη συστήματα υποστήριξης οδηγού, η BMW X5 κάνει βήματα προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση: Το Driving Assistant Professional περιλαμβάνει εξελιγμένη έκδοση Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, Steering & lane control assistant, Lane Change Warning & Lane Departure Warning, προστασία από πλευρική σύγκρουση, υποστήριξη ελιγμού αποφυγής εμποδίου, Προειδοποίηση Διέλευσης κυκλοφορίας, Προειδοποίηση Προτεραιότητας και Προειδοποίηση πορείας στο αντίθετο ρεύμα. Εξάλλου, το Emergency Stop Assistant διατίθεται για πρώτη φορά και φρενάρει το όχημα αυτόματα, εάν χρειαστεί και το κατευθύνει στο πλάι του δρόμου. Αυτό ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό.

Η τιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης BMW X5 xDrive30d, είναι 96.500 ευρώ…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ