Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, πολλά αυτοκίνητα φρενάρουν αυτόματα
Τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας που εξοπλίζουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα, βοηθούν στη μείωση των ατυχημάτων. Αξιολόγηση συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης από την Bosch
Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο, εφοδιάζονται με ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Βέβαια, όσο πιο ακριβό είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερα διαθέτει. Ωστόσο, ακόμα και από τις βασικές εκδόσεις τα νέα μοντέλα διαθέτουν ακόμα και το λεγόμενο «σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης», το οποίο επενεργεί αυτόματα, βοηθώντας τον οδηγό στις αργές αντιδράσεις.
Στο εξωτερικό πραγματοποιούνται πολλές έρευνες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και από εταιρείες που τις προμηθεύουν με συστήματα ασφάλειας. Ειδικά στη Γερμανία, οι έρευνες αυτές είναι συνεχείς και τα ευρήματα πολύ αντιπροσωπευτικά για το τι συμβαίνει ακόμα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, διότι τα ίδια αυτοκίνητα πωλούνται, με ίδιο εξοπλισμό.
Στη Γερμανία, λοιπόν, σε κρίσιμες καταστάσεις, πολλά νέα οχήματα ήδη φρενάρουν αυτόματα, σύμφωνα με αξιολόγηση των στατιστικών στοιχείων κυκλοφορίας οχημάτων του 2015 από την Bosch. Μπορεί το 2015 να σας φαίνεται μακρινό παρελθόν, ωστόσο τα ευρήματα από τις έρευνες εξετάζονται πολύ, πριν ανακοινωθούν.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πρόσφατα, διαθέτει σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης που προλαμβάνει τα ατυχήματα και ακινητοποιεί το όχημα σε περίπτωση σύγκρουσης. Το προσαρμοζόμενο cruise control (ACC) είναι επίσης πολύ γνωστό στο αγοραστικό κοινό αυτοκινήτων. Ήδη από το 2015, το 11% των νέων οχημάτων φέρει τέτοιο σύστημα.
Κι ακόμη, τα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης – από τους αισθητήρες μέχρι τα συστήματα διεύθυνσης – καθιστούν ευκολότερη την στάθμευση σε ποσοστό 50% των νέων ταξινομήσεων στη Γερμανία. Το 16% των νέων αυτοκινήτων διαθέτουν σύστημα ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, ενώ το 11% διαθέτει σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης.
«Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αποκτούν όλο και πιο ισχυρή θέση στην αγορά και έτσι ανοίγουν το δρόμο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση», επισήμανε ο Δρ. Hoheisel, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Bosch, τονίζοντας ότι: «Όσο πιο εξοικειωμένοι είναι οι οδηγοί με τα συστήματα υποβοήθησης, τόσο μεγαλύτερη είναι η αποδοχή της αυτοματοποιημένης οδήγησης».
Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης διαδίδεται ολοένα και περισσότερο στην Ευρώπη
Τόσο στη Γερμανία όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης κερδίζει έδαφος. Το 2015, το 32% των νέων ταξινομήσεων στην Ολλανδία ήταν εξοπλισμένα με το εν λόγω σύστημα. Το ποσοστό αυτό ήταν 30% στο Βέλγιο και 16% στην Ισπανία και 21% στη Μεγάλη Βρετανία. Ένας λόγος για την ευρεία δημοτικότητα του συστήματος είναι ο οργανισμός αξιολόγησης Euro NCAP, που διενεργεί και δοκιμές πρόσκρουσης.
Αυτό το είδος υποβοήθησης είναι απαραίτητο για να ληφθεί η υψηλότερη βαθμολογία των πέντε αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας οχημάτων που διεξάγει ο οργανισμός. Μόνο στη Γερμανία, σύμφωνα με την έρευνα της Bosch, θα μπορούσε να αποφευχθεί έως και το 72% του συνόλου των οπίσθιων συγκρούσεων, εάν όλα τα οχήματα ήταν εφοδιασμένα με το συγκεκριμένο σύστημα.
Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προετοιμάζουν το δρόμο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση
Από την πέδηση και την κατεύθυνση του οχήματος μέχρι και την επιτάχυνσή του, τα συστήματα υποστήριξης οδηγού βοηθούν σε κρίσιμες συνθήκες κυκλοφορίας και επεμβαίνουν με στοχευμένο τρόπο, όταν κρίνεται απαραίτητο. Έτσι καθιστούν την οδική κυκλοφορία ασφαλέστερη και βοηθούν τους οδηγούς να φθάσουν στον προορισμό τους με λιγότερο άγχος και ταλαιπωρία. Τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης βασίζονται σε αισθητήρες που διαθέτουν τεχνολογία ραντάρ, βίντεο και υπέρηχους, καταγράφοντας το περιβάλλον του οχήματος.
Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού αποτελούν το προκαταρκτικό στάδιο της αυτοματοποιημένης οδήγησης που θα επιτρέψει στα αυτοκίνητα να αναλάβουν τον πλήρη έλεγχο του ταξιδιού από το σημείο Α στο σημείο Β, στο μέλλον. Ηδη στην Bosch, περίπου 3.000 προγραμματιστές εργάζονται σε νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού – και κατ’ επέκταση στην αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση.