X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

SEAT: 70 χρόνια σπορ εκδόσεις σε μικρό μέγεθος

Τα μοντέλα Seat SEAT

Μια αναδρομή στα συμπαγή, σπορ μοντέλα της ισπανικής μάρκας, SEAT που έπαιζαν πάντα σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις της.

Ο ορισμός του σπορ στην αυτοκίνηση, τα παλαιότερα χρόνια, είχε να κάνει και με τις λιγότερες πόρτες. Τα τρίθυρα αμαξώματα είχαν την τιμητική τους, σε πολλά από τα μοντέλα, δημιουργώντας μια υποκατηγορία, αυτή την σπορ, coupe αμαξωμάτων, ακόμα και στα λεγόμενα συμπαγή, μικρά μοντέλα.

Τώρα, τι σχέση έχει ένα πολύ ελαφρύ coupe βάρους μόλις 720 κιλών με κίνηση στους πίσω τροχούς, με έναν πενταθέσιο, προσθιοκίνητο μοντέλο με τριπλάσια ισχύ; Και τα δύο συμβολίζουν το πώς η SEAT ήταν πάντα σε θέση να προσφέρει στο νεανικό κοινό της σπορ αυτοκίνητα, διαχρονικά.

Κι αν τα coupe ήταν πολλά πριν από 60 χρόνια, σήμερα ακόμη και τα τρίθυρα αυτοκίνητα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Ας κάνουμε μια γρήγορη ανασκόπηση ορισμένων Seat, που ήταν εμβληματικά για την ισπανική αγορά σπορ αυτοκινήτων και αντικείμενα επιθυμίας μεταξύ των νέων όλων των ηλικιών.

SEAT 850 Coupé: Λατινική καρδιά

Το 1966 η Ισπανία οδηγούσε με υψηλή ταχύτητα. Το SEAT 600 είχε έναν μεγάλο αδερφό, ένα πιο ευρύχωρο και ικανό αυτοκίνητο, το 850. Μόνο ένα χρόνο αργότερα γεννήθηκε ένα από τα πρώτα επιβατικά αυτοκίνητα που παράγονταν στην Ισπανία: το 850 Coupé, μια εξέλιξη του SEAT 600. Είχε τον κινητήρα στο πίσω μέρος, την κίνηση στους πίσω τροχούς και ήταν μόνο ένα 2 + 2 θέσεων μοντέλο. Η τιμή του 850 Coupé ορίστηκε σε 105.000 πεσέτες εκείνη την εποχή, 30% πιο ακριβό από το 850 sedan. Ο κινητήρας του 850 είχε διπλά καρμπυρατέρ, ενώ υιοθετήθηκε επίσης υψηλότερος λόγος συμπίεσης από το Coupé.

Με αυτά τα δεδομένα, η ισχύς αυξήθηκε κατά 10 ίππους, προσφέροντας 47 ίππους στις 6.200 σ.α.λ., ενώ με την αεροδυναμική σιλουέτα έπιανε τα 140 χλμ./ώρα. Για να ταιριάζει με το πλαίσιο με την απόδοση, το 850 Coupé ήταν το πρώτο SEAT που απέκτησε μπροστινά δισκόφρενα, όντας με 720 κιλά βάρος. Δύο χρόνια αργότερα, το 1969, η ισχύς αυξήθηκε στους 52 ίππους ενσωματώνοντας έναν κινητήρα που θα ήταν κλασικός στη SEAT, 903 κ.εκ. Μετά από αυτό, το όνομα άλλαξε σε SEAT 850 Sport Coupé και ξεχώριζε οπτικά, τόσο μπροστά όσο και πίσω.

SEAT 1200 Sport: το πάρτι συνεχίζεται

Το 1975, το SEAT 1200 Sport, ήταν το πρώτο αποκλειστικά σχεδιασμένο μοντέλο για τη μάρκα. Το στυλ γράφτηκε από τον Aldo Sessano, έναν ταλαντούχο Ιταλό σχεδιαστή. Το αμάξωμα κατασκευάστηκε στην Inducar, μια εταιρεία με επικεφαλής τον Antoni Amat. Το Τεχνικό Κέντρο έπρεπε να τοποθετήσει τον διαμήκη κινητήρα του SEAT 124 σε εγκάρσια διάταξη (ανασηκώνοντάς τον 16 μοίρες έτσι ώστε να ταιριάζει) και να συνδέσει ένα κιβώτιο ταχυτήτων που υποστηρίζει τη μεγάλη ροπή. Και πέτυχε. Το κουπέ κυκλοφόρησε αρχικά με τον κινητήρα 1.197 κ.εκ. (67 ίπποι), ως SEAT 1200 Sport.

SEAT 1200 Sport SEAT

Ένα χρόνο αργότερα, φτάνει το SEAT Sport 1430, με 77 ίππους. Η πρωτοτυπία του εσωτερικού ξεχωρίζει με λεπτομέρειες στο ταμπλό και τα όργανα. Σο εξωτερικό, η μάσκα, σε μαύρη πολυουρεθάνη ήταν τόσο έντονη, που κέρδισε το ψευδώνυμό "Bocanegra" (μαύρο στόμα). Κατασκευάστηκαν 19.322 μονάδες (τα δύο τρίτα ήταν 1.200) πριν από τη διακοπή της παραγωγής το 1979.

SEAT Fura Crono: η σκιά του SEAT 127

Το μοντέλο 127 έκανε την εμφάνισή του το 1981 στο SEAT Fura κι ένα χρόνο μετά παρουσιάστηκε η σπορ εκδοχή Fura Crono. Κι εδώ το "Bocanegra" είναι εμφανές στη μάσκα, όμως τώρα "δένει" με τα μαύρα περιμετρικά προστατευτικά. Πρόκειται για οπτικές βελτιώσεις, πρακτικές για αστική χρήση και της μόδας. Φόρεσε κινητήρα 1.438 κ.εκ. με ισχύ 75 ίππους.

Με βάρος μόλις 760 κιλά, η αναλογία ισχύος προς βάρος του επέτρεψε μεγάλη ευελιξία. Γρήγορο και εύκολο στην οδήγηση, και με 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων που του επέτρεψε να κινηθεί στον αυτοκινητόδρομο με χαμηλότερες στροφές κινητήρα, με μεγαλύτερη ακουστική άνεση και χαμηλότερη κατανάλωση.

SEAT Ibiza SXi: μια ένεση νεοτερισμού

Το Ibiza ήταν ένα άλμα στο νεοτερισμό. Στην πρώτη γενιά του, ο ιδιοφυής σχεδιαστής Giugiaro, η γνώση της Porsche για την ανάπτυξη ενός στιβαρού κινητήρα και η εμπειρία του Karmann για τη βιομηχανική εκδοχή του αμαξώματος του αυτοκινήτου, ενώθηκαν κι ιδού η σπορ έκδοση του Ibiza. Προσωπικά, είχα αγοράσει την τετράθυρη έκδοση, με κινητήρα 1.200 κ.εκ. των 85 ίππων (την είχα ανεβάσει στους 100 ίππους).

SEAT Ibiza SXi SEAT

Τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του Ibiza, προστέθηκε κινητήρας με ψεκασμό βενζίνης 1.5 lt, ισχύος 100 ίππους κι ιδού το Ibiza SXi, με το "i" προς τιμήν του ψεκασμού και το "X" για τα διπλά φρένα, έχοντας μπροστινούς αεριζόμενους δίσκους, για μεγαλύτερη ασφάλεια. Και αυτό το μοντέλο, φόρεσε τα μαύρα περιμετρικά προστατευτικά, έχοντας και μαύρα σπόιλερ. Ήταν ένα γρήγορο αυτοκίνητο, εύκολο στην οδήγηση και η έγχυση μείωσε επίσης την κατανάλωση καυσίμου.

Το Ibiza SXi δεν ήταν μόνο ένα hot hatchback, αλλά είχε είχε και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Δεν ήταν GTI, με μήκος 3,6 μέτρων, αλλά ήταν στο κατώφλι.

SEAT Ibiza GTI: Η δεύτερη γενιά μεγαλώνει

Η δεύτερη γενιά Ibiza αυξήθηκε στα 3,8 μέτρα. Ο Giugiaro συμμετείχε και πάλι στη γέννηση αυτής της έκδοσης, το 1993. Οι παραδοσιακές ευθείες γραμμές του επιτυχημένου Ιταλού σχεδιαστή έγιναν στρογγυλεμένες και αεροδυναμικές για το Ibiza II.

SEAT Ibiza GTI SEAT

Η νέα πλατφόρμα, επέτρεψε να είναι συμπαγές στο εξωτερικό και μεγάλο στο εσωτερικό. Αυτή τη φορά, φόρεσε έναν κινητήρα ψεκασμού 2 λίτρων, ο μεγαλύτερος στην κατηγορία. Γρήγορο, ευέλικτο, εύκολο στην οδήγηση (με υδραυλικό τιμόνι), ήταν ελαφρύ (1.010 κιλά), με καλό χειρισμό και 115 ίππους. Το 1994, με το ακρωνύμιο GTI, απέδιδε 130 ίππους, με μοτέρ 1.8 16βάλβιδο. Η δεύτερη γενιά του Ibiza μεγάλωσε τόσο πολύ που η SEAT άρχισε να συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

SEAT Ibiza FR: ατελείωτη σπορ παράδοση...

Από την τρίτη γενιά του Ibiza, το FR είναι το όνομα που δίνεται στα σπορ αυτοκίνητα της SEAT. Σήμερα, το 2020, η πέμπτη γενιά του Ibiza συνεχίζει την παράδοση, προσφέροντας εκδόσεις FR, με κινητήρα 1.5 lt TSI – 150 ίππων, αλλά και 1.0 lt – 100 ίππων. Τώρα, με μήκος μεγαλύτερο από 4 μέτρα, το τρέχον Ibiza FR έχει χώρο για τέσσερις ενήλικες. Με πέντε πόρτες, προσφέροντας FULL LED φωτισμό, σύστημα υποστήριξης στην κυκλοφοριακή συμφόρηση, αυτόματο φρενάρισμα πόλης, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση κόπωσης... και την πολυτέλεια ενός ασύρματου φορητού φορτιστή.

Ούτε καν στα βιβλία επιστημονικής φαντασίας θα μπορούσε ο περήφανος οδηγός του 850 Coupé΄, να φανταστεί όλα όσα περιέχει ένα σπορ SEAT σήμερα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ