SEAT: Το αυτοκίνητο που επικοινωνεί με τα φανάρια
Ένα έργο που χρηματοδοτείται από την SEAT, την Ισπανική Υπηρεσία Κυκλοφορίας, το Δημοτικό Συμβούλιο της Βαρκελώνης και το ETRA, συνδέει επιτυχώς τα οχήματα με τα φανάρια και το κέντρο ελέγχου της κυκλοφορίας.
Ποιο χρώμα θα έχει το επόμενο φανάρι, αν εξακολουθώ να οδηγώ με αυτή την ταχύτητα; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν εξαρτάται πλέον από τη διαίσθηση του οδηγού, αλλά από την τεχνολογία. Ένα πιλοτικό έργο με επικεφαλής τη SEAT, σε συνεργασία με την Ισπανική Υπηρεσία Κυκλοφορίας (DGT), το Δημοτικό Συμβούλιο της Βαρκελώνης και το ETRA (Electronic Trafic), συνδέουν επιτυχώς τα οχήματα με τα φανάρια και το κέντρο ελέγχου της κυκλοφορίας, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να προβλέψουν την επικείμενη θέση τους.
Το έργο αυτό επιτρέπει επίσης την αποστολή πληροφοριών σχετικά με συμβάντα στους αυτοκινητοδρόμους, απευθείας στα οχήματα χωρίς την ανάγκη για πάνελ πληροφοριών, φέρνοντας αυτοκίνητα και υποδομή μαζί, μέσω του cloud, χρησιμοποιώντας τεχνολογία με χρόνο καθυστέρησης 300 χιλιοστών του δευτερολέπτου.
ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΦΑΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
Το όχημα που χρησιμοποιείται σε αυτό το πιλοτικό έργο είναι εξοπλισμένο με την απαραίτητη τεχνολογία για να συνδεθεί με το περιβάλλον του και να λάβει πληροφορίες που έχουν φορτωθεί από την Υπηρεσία Κυκλοφορίας στο cloud, γεγονός που με τη σειρά του δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προβλέψει τι βρίσκεται μπροστά σε πραγματικό χρόνο.
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΕΤΕ, ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΟΚΚΙΝΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ
Ένα μέρος του έργου συνίσταται στη σύνδεση αυτοκινήτων με φανάρια. Το φανάρι στέλνει ένα μήνυμα στο cloud της Υπηρεσίας Κυκλοφορίας σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση και πότε πρόκειται να αλλάξει.
Το αυτοκίνητο λαμβάνει αυτές τις πληροφορίες, ερμηνεύει και ειδοποιεί τον οδηγό για την επικείμενη κατάσταση, ανάλογα με την ταχύτητα οδήγησης. Αυτό είναι χρήσιμο αν πρόκειται να αλλάξει σε κόκκινο χρώμα, καθώς οι οδηγοί μπορούν να αρχίσουν να επιβραδύνουν πριν φτάσουν στο φανάρι.
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Όταν ένα όχημα πλησιάζει στο φανάρι, στην οθόνη εμφανίζεται μια ειδοποίηση που δείχνει αν θα είναι κόκκινο, πράσινο ή κίτρινο όταν φτάσει, καθώς το σύστημα εκτελεί έναν υπολογισμό με βάση το πόσο μακριά είναι το αυτοκίνητο και την ταχύτητα που κινείται. Μια σημαντική σημείωση για την ασφάλεια, είναι ότι λειτουργεί μόνο εφόσον το όχημα δεν υπερβαίνει το όριο ταχύτητας, διαφορετικά δεν θα ειδοποιεί πλέον τον οδηγό. Σκοπός του είναι να αποτελέσει βοηθητικό εργαλείο που επιτρέπει στους οδηγούς να οδηγούν πιο ομαλά.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Σήμερα υπάρχουν 2.000 πινακίδες πληροφοριών που παρέχουν στους οδηγούς κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες ή πληροφορίες σχετικά με την οδική εργασία ή τα ατυχήματα. Με αυτό το σύστημα, όλες αυτές οι πληροφορίες εμφανίζονται απευθείας στις οθόνες των συνδεδεμένων οχημάτων, σε οποιοδήποτε σημείο του οδικού δικτύου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Όσες περισσότερες πληροφορίες έχουμε, τόσο λιγότερες καταστάσεις κινδύνου θα αντιμετωπίσουμε. Αυτός είναι ο στόχος του έργου, που θέτει την οδική ασφάλεια στο επίκεντρο, μαζί με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα οδήγησης.
Στόχος του πιλοτικού έργου, είναι να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των ατυχημάτων, να μειωθεί η κυκλοφορία των οχημάτων και να υπάρχει θετική επίδραση στο περιβάλλον.
ΕΝΑ ΜΕΛΛΟΝ ΜΕ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Επιπλέον, τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα και οι ίδιοι οι χρήστες θα είναι επίσης προμηθευτές πληροφοριών. Όποιος έχει πληροφορίες σχετικά με το τι συμβαίνει στο δρόμο, μπορεί να το μοιραστεί, ώστε άλλοι χρήστες να γνωρίζουν εκ των προτέρων για οποιοδήποτε περιστατικό όταν φτάσουν στο ίδιο σημείο. Με αυτό το έργο έχουμε ένα πρώτο βήμα για να συνδεθούν τα αυτοκίνητα με τη συνολική υποδομή κυκλοφορίας...