Skoda: Οδηγούμε τη Fabia 1.0 TSI 95hp Monte Carlo
Η τελική "πινελιά" σε ένα έτσι κι αλλιώς πλήρες Supermini, την ανανεωμένη Skoda Fabia τρίτης γενιάς, είναι η κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Monte Carlo - που προσδίδει περαιτέρω αξία και μια σπορ "νότα" στην εμφάνιση και στο εσωτερικό.
Παρότι δεν υπάρχουν σπορ παρεμβάσεις στα μηχανικά μέρη της Fabia Monte Carlo, μια σχετική "αύρα" από την αγωνιστική Fabia R5 εκπέμπεται από μη κραυγαλέες αλλά αρκετά δυναμικές προσθήκες όπως ο διαχύτης, οι μαύρες ζάντες, τα σπόιλερ περιφερειακά, τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής, τα λογότυπα Monte Carlo στις μεσαίες κολόνες και τα πίσω φώτα LED.
Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής
Πολλαπλές είναι και οι σπορ επεμβάσεις στο εσωτερικό: οι κυριότερες είναι τα τύπου μπάκετ καθίσματα, το τιμόνι με επίπεδη βάση, δερμάτινη επένδυση και κόκκινες ραφές, αλλά και η μαύρη επένδυση στις κολόνες. Αυτή η πτυχή δυναμισμού προστίθεται σε ένα έτσι κι αλλιώς αρκετά ποιοτικό -για τα δεδομένα- εσωτερικό, που βελτιώθηκε με ποιοτικότερα υλικά στην περσινή ανανέωση της Fabia.
Οι προσθήκες αυτές, πάντως, δεν αλλάζουν σε τίποτα τις αρετές του εσωτερικού, που είναι η εξαίρετη για τα δεδομένα ενός Supermini ευρυχωρία για τους επιβάτες και τα 330 λίτρα του χώρου αποσκευών -που γίνονται 1.150 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων-, οι αμέτρητες λύσεις πρακτικότητας, καθώς και το σύστημα infotainment "Amundsen".
Το τελευταίο φιλοξενείται στην οθόνη αφής 6,5 ιντσών και προβλέπει σύνδεση με το διαδίκτυο για να λειτουργεί ως Wi-Fi hotspot, ενώ παράλληλα η συνδεσιμότητα του συστήματος με το smartphone περιλαμβάνει την τεχνολογία SmartLink+ που χρησιμοποιεί τα λογισμικά Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate.
Μια δεύτερη -πέραν της συνδεσιμότητας και infotainment- πτυχή νεανικότητας της Fabia είναι οι πολλαπλές δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει, μέσω του προγράμματος που η Skoda αποκαλεί "ColourConcept". Ο αγοραστής έχει να διαλέξει μεταξύ 25 χρωμάτων και άλλων τριών (μαύρο, ασημί και λευκό) για την οροφή, τους καθρέπτες, τις ζάντες και τις τρεις κολόνες.
Οδήγησα, στην συγκεκριμένη δοκιμή, τη Fabia Monte Carlo με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 TSI και με τους 95 ίππους, που συνοδεύεται από το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Πρόκειται για έναν αρκετά πολιτισμένο τρικύλινδρο κινητήρα, που καταφέρνει να μην κάνει αισθητό το χαρακτηριστικό "κροτάλισμα" των τριών κυλίνδρων, και ο οποίος είναι αρκετά ροπάτος μετά τις 1.500 στροφές, που ενεργοποιείται το Turbo.
Η ροπή του αγγίζει τα 160 Nm και η γραμμική απόδοση του κινητήρα περιορίζει σημαντικά την ανάγκη αλλαγών ταχύτητας, και έτσι την κατανάλωση. Επιπλέον, με τις τελευταίες βελτιώσεις των κινητήρων του ομίλου, και αυτή η μονάδα καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων "Euro 6d-TEMP". Πίσω στην κατανάλωση, αυτή κυμαίνεται γύρω στα 7,0 λίτρα, ενώ εκτός της πόλης μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Σύμφωνα με τη Skoda, για αυτή τη Fabia των 1.120 κιλών τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,8 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα.
Όμως, το πιο εντυπωσιακό είναι ότι η Fabia ταξιδεύει με την ποιότητα κύλισης μεγαλύτερου αυτοκινήτου, καταφέρνοντας να μην κουράζει - γεγονός στο οποίο βοηθά και η καλή ηχομόνωση, και τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα. Παρότι αναμφίβολα η ανάρτηση δίνει έμφαση στην άνεση, οι μηχανικοί της Skoda έχουν πετύχει έναν καλό συμβιβασμό ώστε ο έλεγχος στις στροφές να προσεγγίζει σιγουριά ανάλογη με εκείνη που προσφέρει η στιβαρότητα του δαπέδου. Σε αυτό βοηθάει και η ακρίβεια του τιμονιού και τα εξαίρετα φρένα - αλλά και, στην έκδοση MC, τα πιο σπορ ελαστικά 215/45 R16.
Δεδομένου ότι σε όλον αυτόν τον εξοπλισμό που προανέφερα, η Fabia Monte Carlo διαθέτει και ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης όπως το Front Assist με λειτουργία φρένου ανάγκης "City", ανίχνευσης τυφλού σημείου και κόπωσης οδηγού, προειδοποίησης για την πίσω κυκλοφορία και κάμερα οπισθοπορείας, η τιμή των 15.500 Ευρώ αποδεικνύει ότι και σε αυτή τη Skoda συνεχίζεται η κλασσική εξαίρετη σχέση αξίας-τιμής…