"Sledgehammer": Τα είχε 400 από τη δεκαετία του ‘80
Με αφορμή το θάνατο του εμπνευστή και κάτοχου του ρεκόρ ταχύτητας με αυτοκίνητο, το οποίο κράτησε μέχρι το 2010, το Sport24 κάνει μια αναδρομική παρουσίαση στο αυτοκίνητο- θρύλο.
Μέσα στον Ιούλιο, πέρασε στην αιωνιότητα ο άνθρωπος που είχε “δει” ταχύτητα πάνω από τα 400 χλμ./ώρα, πριν από 40 χρόνια. Ο Ριβς Κάλαγουεη, υπήρξε ένας θαυμάσιος μηχανικός που ασχολήθηκε από το 1977 με τη βελτίωση των αυτοκινήτων και κατάφερε να δημιουργήσει μερικά ιδιαίτερα αξιόλογα σύνολα, με κοινό παρονομαστή την εξαιρετικά υψηλή για τα δεδομένα της εποχής, απόδοση ισχύος.
Η πορεία του Κάλαγουεη, περιελάμβανε πολλές βελτιωτικές εφαρμογές αν και ο ίδιος δεν αυτοπροσδιοριζόταν ως βελτιωτής. Περισσότερο έβλεπε τον εαυτό του ως κατασκευαστή, μια και μπορεί να βασιζόταν σε υπάρχοντα μοντέλα μεγάλων κατασκευαστών για τις δημιουργίες του, ότι όμως πρόσθετε, ήταν ειδικά επεξεργασμένο, εξελιγμένο και κατασκευασμένο για τη συγκεκριμένη εφαρμογή.
Φυσικά, το χρυσό δισκοπότηρο της πορείας του δεν ήταν άλλο από την Corvette C4 με το παρατσούκλι “Sledgehammer”, η οποία μετά από επεμβάσεις στο μηχανικό της σύνολο, τις αναρτήσεις αλλά και το αμάξωμα, έκανε το ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητα, φτάνοντας επισήμως τα 410 χιλιόμετρα την ώρα. Μιλάμε για το 1989, που δεν υπήρχε αυτοκίνητο παραγωγής που να φτάνει σε τελική, ούτε καν τα 300 χλμ./ώρα.
Στο στόχο αυτό, ο Κάλαγουεη έφτασε καθώς τοποθέτησε όχι ένα αλλά δύο turbo στον V8 κινητήρα των 5,7 λίτρων, φτάνοντας την ισχύ του στους εξωφρενικούς για την εποχή, 910 ίππους, ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής ήταν τα 1.050 Nm. Όπως εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς, το μοτέρ ήταν εξ ολοκλήρου ανασχεδιασμένο, με ενισχύσεις σε όλες του τις πτυχές.
Αντίστοιχα, ενισχυμένο ήταν και το χειροκίνητο κιβώτιο με τις 6 σχέσεις, με το οποίο εφοδιαζόταν το μοντέλο. Αξίζει να σημειωθεί πως οι επεμβάσεις αυτές πάνω στην Corvette, έγιναν με τις “ευλογίες” της Chevrolet, με την οποία ο Κάλαγουεη είχε συνάψει τη σχετική συμφωνία δύο χρόνια πριν. Το ρεκόρ ταχύτητας με αυτοκίνητο παραγωγής, όπως έχει μείνει στην ιστορία, “κράτησε” έως το 2010 όταν και πέρασε στην κατοχή της Bugatti που τότε παρουσίασε τη Veyron.
Για την ιστορία, το ρεκόρ της Bugatti έγινε με την ειδική έκδοση Veyron Super Sport, η οποία το 2010 έφτασε τα 431 χλμ./ώρα. Οι επεμβάσεις του Κάλαγουεη στο αμάξωμα της Corvette C4, είχαν να κάνουν με τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα με στόχο τον περιορισμό της οπισθέλκουσας. Επίσης, για την προστασία των επιβατών, το αυτοκίνητο είχε έως και roll cage.
Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο είχε ρυθμιζόμενη ανάρτηση και ένα πρωτοποριακό σύστημα εξάτμισης για τη βελτιστοποίηση της ροής των καυσαερίων. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει, καθώς για εκείνη την εποχή ήταν ξεχωριστή καινοτομία, το γεγονός πως οι ζάντες που “φορούσε” το Sledgehammer, ήταν από μαγνήσιο.
Όλα αυτά έχουν μείνει πλέον ως κομμάτι της παγκόσμιας αυτοκινητιστικής ιστορίας και κουλτούρας, για να θυμίζουν μια περίοδο όπου η καινοτομία και η τόλμη, ήταν χαρακτηριστικό λίγων και εκλεκτών. Η ιστορία του Κάλαγουεη, φυσικά και δεν “εξαντλείται” στο πιο ξακουστό του δημιούργημα, που δεν ήταν άλλο από το Sledgehammer.
Όπως έκανε με τις βελτιώσεις, έτσι και στους αγώνες αυτοκινήτων, είχε πάντα έντονη δραστηριότητα. Το πόσο σημαντικό μέγεθος υπήρξε, αποδεικνύεται και από το γεγονός πως η εταιρεία του τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με τη NASA και την πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ, για την εξέλιξη υδρογονοκίνητων αεροσκαφών.
Ο Ριβς Κάλαγουεη, που μας άφησε στα 75 του μετά από ατύχημα (πτώση λένε οι δικοί του άνθρωποι, χωρίς να δίνουν περαιτέρω λεπτομέρειες) υπήρξε τόσο καινοτόμος, όσο και τολμηρός και έχει αφήσει πολύ δυνατή παρακαταθήκη για τις γενιές που ακολουθούν, με ένα όνομα- θρύλο που θα μνημονεύεται για πάντα.