Σωστή, αλλά δεν αρκεί η μείωση ΦΠΑ σε κράνη και παιδικά καθίσματα
Αποτελούσε απαίτηση όλων όσοι ασχολούνται με το θέμα της οδικής ασφάλειας, το να μειωθεί ο ΦΠΑ για την αγορά κράνους. Τα χρόνια περνούσαν, κυβερνήσεις άλλαζαν και τώρα είχαμε την εξαγγελία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη, περί μείωσης του ΦΠΑ στα κράνη και στα παιδικά καθίσματα, από το 24% στο 13%.
Κι είναι λογικό να μην θεωρούνται είδη πολυτελείας, αλλά είδη υψηλής χρησιμότητας. Η εξέλιξη αυτή είναι θετική, καθώς από τη μια η κυβέρνηση δείχνει τις προθέσεις της να κάνει κινήσεις προς την οδική ασφάλεια και από την άλλη επειδή το άλλοθι περί ακριβού προϊόντος, που δεν μπορούσαν να προμηθευτούν όλοι οι αναβάτες, καταρρίπτεται.
Βέβαια, ουδείς θα έπρεπε να χρησιμοποιεί αυτό το άλλοθι, διότι από τη στιγμή που μπαίνεις στη διαδικασία να αγοράσεις μοτοσικλέτα, θα έπρεπε να υπολογίσεις και το κόστος για την αγορά κράνους, προστατευτικού μπουφάν και γαντιών. Τουλάχιστον τα βασικά. Αλλωστε, οι εταιρείες μοτοσικλετών, στις έντυπες διαφημίσεις τους, φέρουν το λογότυπο «βάλτο καλά στο κεφάλι σου», δείχνοντας το κράνος.
Ωστόσο, η εφαρμογή της μείωσης του ΦΠΑ στα κράνη, θα πρέπει να συνοδευτεί και με εντατικούς ελέγχους στους δρόμους, καθώς, ειδικά το καλοκαίρι, το φαινόμενο με… ασκεπείς αναβάτες ήταν πάνδημο. Η ανεκτικότητα των αστυνομικών θα πρέπει να σταματήσει, τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια της χώρας, διότι δεν υπάρχει καμία δικαιολογία, όπως μερικοί ισχυρίζονται ότι «χρησιμοποιούν το μηχανάκι για μέσα στο χωριό».
Το ίδιο συμβαίνει και με τα παιδικά καθίσματα. Ούτε κι εκεί υπάρχουν, πλέον, δικαιολογίες. Εχεις παιδί και από τη στιγμή που το μετακινείς, πρέπει να έχεις καθισματάκι, ανάλογα το βάρος και την ηλικία του. Και σε αυτή τη περίπτωση, απαιτούνται πιο σχολαστικοί έλεγχοι, ωστόσο είναι λίγο πιο δύσκολο να διακρίνει από απόσταση ο αστυνομικός, αν στο όχημα επιβαίνει παιδί ή όχι.
Η μείωση του ΦΠΑ σε κράνη και παιδικά καθίσματα, είναι μια θετική κίνηση. Όμως, πέρα από τους εντατικούς ελέγχους στους δρόμους, πρέπει να δοθεί πολύ μεγάλη έμφαση στην εκπαίδευση των νέων, κυρίως. Το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής, μπήκε πέρυσι πειραματικά σε 100 σχολεία και περιμένουμε, τώρα, με τη νέα σχολική χρονιά, να εφαρμοστεί σε περισσότερα σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Και να δούμε αποτελέσματα.
Εκεί θα πρέπει να δοθεί η μέγιστη βαρύτητα. Στην εκπαίδευση του κόσμου, μικρών αλλά και μεγάλων, με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά μηνύματα, με τηλεοπτικές εκπομπές που δεν υπάρχουν, επειδή «δεν πιάνουν υψηλή ακροαματικότητα», όπως υποστηρίζουν οι ιθύνοντες των σταθμών. Δεν αρκεί μόνο στις μεγάλες εξόδους να μοιράζονται φυλλάδια στα διόδια. Η οδική ασφάλεια, αποτελεί προτεραιότητα και είναι μέρος της καθημερινότητας, όλων μας…