Σπίρτο αναμμένο το Renault Twingo Turbo
Μια ολόκληρη κατηγορία, αυτή των συμπαγών αυτοκινήτων πόλης δημιούργησε το 1992 το Renault Twingo. Μικρό, ευέλικτο και με χώρους στο εσωτερικό, ανέτρεψε τα δεδομένα, τότε. Το νέο Twingo που κυκλοφόρησε το 2001, ήταν ελκυστικό σε εμφάνιση και με γνώριμα στοιχεία, ωστόσο στην εξέλιξή του, στην 3η γενιά, το Twingo άλλαξε χαρακτήρα.
Ξεχωρίζει και πάλι με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική, όμως, στη νέα έκδοση το κύριο χαρακτηριστικό είναι η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω και η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, επιλογή που προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων. Σχεδιαστικά μοιάζει με 3θυρο, αλλά είναι 5θυρο και μεγαλύτερο από όσο δείχνει. Παράλληλα η αρχιτεκτονική του χαρίζει περισσότερο χώρο στη καμπίνα και κυρίως, αναβαθμίζει την ασφάλεια για τους επιβάτες και τους πεζούς, σε περίπτωση σύγκρουσης.
Τέσσερις ενήλικες θα φιλοξενηθούν εύκολα, εκμεταλλευόμενο τις 5 πόρτες, ενώ καλές είναι και οι λύσεις αποθήκευσης. Παράλληλα, οι πλάτες των πίσω καθισμάτων διαιρούνται σε μέση και αναδιπλώνουν, για φόρτωση αντικειμένων.
Οδηγώντας το νέο Renault Twingo, στην turbo έκδοση, νομίζεις ότι χορεύεις στο δρόμο. Τέτοια ευελιξία, διότι οι τροχοί βρίσκονται στις άκρες αμαξώματος και στρίβουν κατά 45 μοίρες κάνοντας ρεκόρ στον κύκλο στροφής με 8,6 μέτρα. Σβούρα δηλαδή που κάνει την κίνηση στην πόλη παιχνίδι και το παρκάρισμα τυπική διαδικασία.
Θα σταθώ στον turbo κινητήρα βενζίνης 900 κ.εκ. που αποδίδει 90 ίππους. Ιδανικό για όσους θέλουν κάτι εκρηκτικό με την επιτάχυνση λίγο κάτω από ατ 11 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και αυτό φαίνεται στο δρόμο. Αν και κάπως μακριά η κλιμάκωση του κιβωτίου, για λόγους χαμηλής κατανάλωσης, οι 5 ταχύτητες είναι καλές με την 1η και 2α να συμβάλλουν στην εκρηκτικότητα. Οσο για την τελική, δεν χρειάζεται να το πας στο όριο των 165 χλμ./ώρα. Δεν υπάρχει λόγος, διότι δεν είναι αυτό το στοιχείο που πρεσβεύει το μοντέλο.
Για την κατανάλωση τα 4,2 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο, που δίνει το εργοστάσιο (όπως και όλες οι μάρκες με τον ίδιο τρόπο μέτρησης που αρχίζει να αλλάζει), δεν επιτυγχάνονται, αλλά φθάνουν στα +2 λίτρα. Για να περιοριστεί η κατανάλωση το start/stop του κινητήρα εξυπηρετεί, για να μην καταναλώνεται άσκοπα καύσιμο στο σταμάτα – ξεκίνα.
Ακόμα και στον ανοικτό δρόμο το Twingo turbo κινείται σταθερά, με αυξημένα επίπεδα ελκτικής και πλευρικής πρόσφυσης, ενώ η ανάρτηση είναι κάπως σκληρή, αλλά για σπορ έκδοση μιλάμε.
Σε εξοπλισμό ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, φέρει πλήρες σύστημα αερόσακων, ESP με αντισπίν, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, cruise control για ηλεκτρονική ρύθμιση της ταχύτητας και περιοριστή ταχύτητας. Εξάλλου, αρκετός είναι και ο λοιπός εξοπλισμός.
Καταλήγοντας, το turbo Twingo είναι μια επιλογή για άνδρες και γυναίκες που θέλουν να κυλά λίγο πιο γρήγορα το αίμα μέσα τους, Πάντα, όμως, πρέπει να έχουμε στο νου μας το θέμα της οδικής ασφάλειας. Τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οδηγούμε συνετά και όχι επιθετικά. Μπορούμε να εκκινούμε γρήγορα, αλλά απαγορεύονται οι «σφήνες», τα λεγόμενα ζικ ζακ στο δρόμο, κι ας έχουμε γρήγορη έκδοση.