Στα 34.900 ευρώ το ηλεκτρικό, νέο Fiat 500
Η Fiat παρουσίασε την κλειστή έκδοση του "la Prima", το hatchback 500 "la Prima".
Λίγο καιρό αφότου η Fiat παρουσίασε το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό 500, τον Μάρτιο, αλλά στην αριθμημένη cabrio εκδοχή του "la prima", τώρα παρουσιάζει και την κλειστή του έκδοση, το hatchback 500 "la Prima".
Μάλιστα, ανακοίνωσε και τις τιμές πώλησης, που ξεκινούν από τις 34.900 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του easyWallbox, του ταχυφορτιστή για το σπίτι.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Για να μην υπάρχει σύγχυση, αξίζει να επισημάνουμε ότι το υπάρχον Fiat 500 θα συνεχίσει να πωλείται και με τις υβριδικές του εκδόσεις, παράλληλα με το ηλεκτρικό Fiat, το οποίο βασίζεται σε νέο πάτωμα και έχει αρκετές διαφορές σχεδίασης, πάντα με υπογραφή και προϊόντα "Made in Italy", διατηρώντας τη φημισμένη αίσθηση του "Cinquino".
Το New 500 "la Prima" hatchback χαρακτηρίζεται από την εκλεπτυσμένη πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή, ένα πραγματικό «παράθυρο στον ουρανό", δίνοντας φωτεινότητα στο εσωτερικό, ενώ πίσω υπάρχει μια πιο έντονη αεροτομή, που βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση. Φέρει επίσης, προβολείς LED, τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών, ένθετα επιχρωμιωμένα στα πλαϊνά πάνελ, ταμπλό και καθίσματα από οικολογικό δέρμα.
Ξεχωρίζει, ακόμη, το νέο λογότυπο FIAT, τα χωριστά φωτιστικά και η κλειστή μάσκα.
Στα μηχανικά μέρη, η μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 42 kWh, χαρίζει στο νέο 500 μια εμβέλεια έως 320 χλμ. και για γρήγορη φόρτιση DC έως και 85 kW, χρειάζονται μόνο 5 λεπτά για να δημιουργηθεί αρκετό ενεργειακό απόθεμα για διαδρομή 50 χιλιόμετρα, ενώ με γρήγορη φόρτιση μπορεί να φορτιστεί η μπαταρία στο 80% σε μόλις 35 λεπτά. Διατίθενται επίσης λύσεις οικιακής φόρτισης, ενώ η έκδοση "la Prima", προσφέρεται με easyWallbox, καθώς και με καλώδιο "Mode 3", για φόρτιση τόσο στο σπίτι όσο και από το δημόσιο δίκτυο, έως και 11 kW.
Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 έχει τρεις τρόπους οδήγησης: Normal, Range και Sherpa, τα οποία μπορούν να επιλεγούν ανάλογα με το στυλ οδήγησης.
Στη λειτουργία Sherpa, η μέγιστη ταχύτητα, περιορίζεται στα 80 χλμ./ώρα για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, με απενεργοποίηση του συστήματος κλιματισμού και των θερμαινόμενων καθισμάτων.
Στη Normal λειτουργία, το όχημα κινείται όπως περίπου ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ η λειτουργία Range ενεργοποιεί τη λειτουργία "πεντάλ κίνησης", που ουσιαστικά οδηγείς πατώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού, ακόμα κι όταν θέλεις να φρενάρεις, καθώς απλά αφήνεις το γκάζι με έτσι συσσωρεύεται ενέργεια στη μπαταρία.
Ο κινητήρας έχει ισχύ 87 kW, προσφέροντας μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα και επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα.
Εξάλλου, το μοντέλο προσφέρεται με συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 και με συστήματα συνδεσιμότητας.
Διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, πίσω κάμερα υψηλής ανάλυσης, αυτόματη αλλαγή φωτισμού από μεσαία σε μεγάλη σκάλα, κλήση έκτακτης ανάγκης (ecall) και ηλεκτρονικό χειρόφρενο, όλα ως στάνταρ. Επιπρόσθετα, εφοδιάζεται με προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS), με τεχνολογία παρακολούθησης από τη μπροστινή κάμερα.
Κι ακόμη, το έξυπνο σύστημα Adaptive Cruise Control (iACC) φρενάρει ή επιταχύνει, ανάλογα με την κίνηση του μπροστινού οχήματος, το Lane Centering κρατά το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του, το Intelligent Speed Assist διαβάζει ανιχνεύσιμα όρια ταχύτητας και συνιστά την τήρησή τους, ενώ το Urban Blind Spot χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων για την παρακολούθηση τυφλών σημείων και ενημερώνει όταν πλησιάζουν με τριγωνικό προειδοποιητικό φως στον καθρέπτη.
Υπάρχει και το Attention Assist, το οποίο παρέχει προειδοποιήσεις στην οθόνη, συνιστώντας στον οδηγό να σταματήσει και να κάνει ένα διάλειμμα όταν είναι κουρασμένος. Τέλος, οι αισθητήρες 360° παρέχουν προβολή drone για την αποφυγή οποιωνδήποτε εμποδίων κατά τη στάθμευση ή την εκτέλεση σύνθετων ελιγμών.
Αλλά και σε επίπεδο συνδεσιμότητας, φέρει το νέο σύστημα ψυχαγωγίας UConnect 5 στάνταρ: 7άρα οθόνη TFT, DAB Radio, οθόνη αφής 10,25 ιντσών NAV, Wireless CarPlay / Android Auto και προσφέρει συνδεδεμένες υπηρεσίες μέσω του UConnect Box και της σουίτας υπηρεσιών UConnect.