Στα τέλη της χρονιάς έρχεται το νέο Audi Α3 Sedan
Το νέο Audi A3 Sedan, στη 2η γενιά του, αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του 2020.
Στη Γερμανία λανσάρεται τώρα, παρά τη δύσκολη φάση που περνά η οικονομία της Ευρώπης, λόγω (και) της υγειονομικής κρίσης με τον κορονοϊό. Ωστόσο, τo νέο Audi A3 Sedan, στη 2η γενιά του, αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του 2020.
Μολονότι τα τετράθυρα αμαξώματα δεν είναι πλέον της μόδας, καθώς τα 5θυρα hatchback και τα SUV – Crossover γνωρίζουν τεράστια άνθηση, υπάρχουν ακόμα αρκετοί στη χώρα μας και πολλοί περισσότεροι στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, που προτιμούν τα τετράθυρα λόγω χώρων, κυρίως στο πορτμπαγκάζ.
Σε κάθε περίπτωση, τα σημερινά τετράθυρα είναι περισσότερο ελκυστικά στο μάτι, θυμίζοντας αρκετά σχεδίαση κουπέ.
Η αποκάλυψη του A3 Sedan, έρχεται λίγο καιρό μετά την αντίστοιχη του νέου A3 Sportback. Στη δεύτερη, πλέον, γενιά του, το σεντάν μοντέλο έχει εισέλθει στην εποχή της ψηφιοποίησης και είναι πλήρως συνδεδεμένο - από την ψυχαγωγία και την ενημέρωση, έως τα συστήματα υποβοήθησης.
Όπως και το Sportback, το νέο A3 Sedan φέρει πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες.
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, σε διαστάσεις το νέο Α3 Sedan είναι 4 εκ. μεγαλύτερο, στα 4,50 μ., όντας 15 ολόκληρα εκ. μεγαλύτερο από το A3 Sportback, ενώ το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο, στα 2,64 μέτρα. Το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. (1,82 μ.), και το ύψος του κατά 1 εκ. (1,43 μ.). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τόσο την αύξηση του χώρου για το κεφάλι - σχεδόν 2 εκ. στο μπροστινό μέρος, χάρη στην χαμηλότερη θέση του καθίσματος οδηγού όσο και λίγο περισσότερο χώρο για τους αγκώνες. Στα 425 λίτρα, η χωρητικότητα για τις αποσκευές είναι ακριβώς η ίδια με αυτή του προηγούμενου μοντέλου.
Στο μπροστινό μέρος κυριαρχεί η παρουσία του μεγάλου Singleframe με την κυψελωειδή μάσκα, που πλαισιώνεται από εντυπωσιακούς προβολείς. Αυτοί είναι πολύ εντυπωσιακοί και στο πλάι σχηματίζουν τραπεζοειδείς γωνίες που εκτείνονται προς τα κάτω, που στην έκδοση με την τεχνολογία Matrix LED φιλοξενούν τα φώτα ημέρας. Τα τελευταία, αποτελούνται από μία συστοιχία pixel με 15 τμήματα LED, με το κάθε τμήμα να ενεργοποιείται αυτόνομα, με αποτέλεσμα στις διάφορες εκδόσεις του A3 Sedan να υπάρχει ξεχωριστή φωτιστική υπογραφή.
Στο νέο A3 Sedan, η γραμμή αμαξώματος εκτείνεται μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα, ενώ η γραμμή οροφής πέφτει δυναμικά, όπως στα κουπέ, και τελειώνει σε μια εντυπωσιακή αεροτομή στην πίσω πόρτα.
Εχοντας και μεγαλύτερο διαχύτη, το νέο A3 Sedan, είναι πιο αεροδυναμικό με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,25.
Το κόκπιτ του A3 Sedan είναι οδηγοκεντρικό, με το ταμπλό και την κεντρική οθόνη αφής MMI να έχουν κλίση ελαφρώς προς αυτόν. Η οθόνη ΜΜΙ έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών και είναι διαισθητική στη λειτουργία. Ως στάνταρ, περιλαμβάνει κατανόηση χειρόγραφου τρόπου αναζήτησης καθώς και έλεγχο φυσικής γλώσσας που προαιρετικά αξιοποιεί τις δυνατότητες του cloud. Το Audi virtual cockpit, σε διάσταση 10,25 ιντσών, είναι στάνταρ και στη βασική έκδοση, παρέχοντας κορυφαία ψηφιακή εμπειρία στον οδηγό.
Οσον αφορά στο σύστημα infotainment, διαθέτει την τελευταία γενιά της πλατφόρμας ψυχαγωγίας MIB 3. Η υπολογιστική της ισχύς είναι δέκα φορές υψηλότερη από αυτή του προγενέστερου συστήματος MIB 2. Το νέο MIB 3 λειτουργεί με Online Μονάδα Συνδεσιμότητας (OCU), η οποία είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένο eSIM και μονάδα Wi-Fi για τις κινητές συσκευές των επιβατών. Επίσης, το MMI Navigation plus προσφέρει ένα πλήθος υπηρεσιών σύνδεσης Audi ως στάνταρ, που συνήθως απαντώνται σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Συμπεριλαμβάνει διαδικτυακές πληροφορίες κυκλοφορίας, ειδήσεις και πρόσθετες υπηρεσίες, όπως φωτογραφίες, ώρες λειτουργίας και κριτικές χρηστών σχετικά με σημεία ενδιαφέροντος ενώ παρέχει έξυπνες προτάσεις διαδρομών με βάση το ιστορικό ταξιδιού.
Το χαρτοφυλάκιο συνδέσεων περιλαμβάνει επίσης πολλαπλές υπηρεσίες Car2X που χρησιμοποιούν τη συλλογή πληροφοριών από το στόλο μοντέλων Audi. Το A3 Sedan συνδέεται επίσης με το smartphone οδηγού/επιβατών μέσω της εφαρμογής myAudi, που συνδέει κινητά τηλέφωνα iOS και Android με το Apple Car Play και το Android Auto στο MMI, ενώ διαθέσιμο και Audi phone box. Το τελευταίο συνδέει το κινητό με την κεραία του αυτοκινήτου και μπορεί να το φορτίσει επαγωγικά. Επιπλέον, το A3 Sedan μπορεί να κλειδωθεί και να ξεκλειδωθεί, καθώς και να ξεκινήσει μέσω ενός smartphone Android.
Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι επίσης ιδιαίτερα αποτελεσματικά χάρη στη στενή δικτύωση. Στο μπροστινό σύστημα Audi pre sense, η κάμερα πίσω από τον εσωτερικό καθρέφτη λειτουργεί μαζί με το μπροστινό ραντάρ με το σύστημα να εξασφαλίζει την πρόληψη ατυχημάτων ή τουλάχιστον τη μείωση της σοβαρότητάς τους. Το στάνταρ σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist) χρησιμοποιεί επίσης τα δεδομένα από αυτό το σύστημα αισθητήρων. To προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive cruise assist), μια καινοτομία που είχαμε συνηθίσει σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, υποστηρίζει τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση, προσφέροντας ουσιαστικά χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης στο νέο A3 Sedan.
Το σύστημα βοήθειας απόδοσης (efficiency assist) αξιολογεί πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων πλοήγησης και ειδοποιεί τον οδηγό πότε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να εξοικονομήσει καύσιμο. Η προειδοποίηση εξόδου, η βοήθεια πολλαπλής κυκλοφορίας και οι κάμερες surround view που θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα, είναι επίσης χρήσιμα συστήματα στην αστική κυκλοφορία.
Το νέο Audi A3 Sedan θα διατίθεται με δύο κινητήρες TFSI και έναν κινητήρα TDI. Ο 35 TFSI, ένας βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.5 lt - 150 hp (110 kW) διατίθεται με νέο εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο S tronic επτά σχέσεων.
Εκτός από την τεχνολογία cylinder on demand (απενεργοποίηση κυλίνδρων στο ρελαντί), το κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic χρησιμοποιεί ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, υποστηρίζει τον κινητήρα με ροπή έως και 50 Nm κατά την εκκίνηση από στάση και την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές και επιτρέπει στο A3 Sedan να ρολάρει με τον κινητήρα σβηστό, σε πολλές περιπτώσεις. Στην καθημερινή οδήγηση, μειώνει την κατανάλωση έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Από την άλλη, ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI - 150 hp (110 kW) συνδυάζεται επίσης με ένα επτά σχέσεων S tronic, όπου οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται μέσω ενός νέου μοχλού compact διαστάσεων, χρησιμοποιώντας τεχνολογία shift-by-wire.
H ανάρτηση του νέου A3 Sedan, σε κάποιο βαθμό ακριβέστερη από την αντίστοιχη στο προηγούμενο μοντέλο. Ως εναλλακτική λύση, διατίθενται σπορ ανάρτηση και ανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες, όπως και στο νέο A3 Sportback. Το δε σύστημα επιλογής δυναμικής συμπεριφοράς Audi drive select, επιτρέπει επίσης στον οδηγό να χρησιμοποιεί διαφορετικά επίπεδα ρύθμισης ανάρτησης. Οι ρυθμίσεις αυτές επιφέρουν επίσης αλλαγές στα χαρακτηριστικά της απόκρισης του γκαζιού και του προοδευτικού συστήματος διεύθυνσης, για παράδειγμα, με το τελευταίο να έχει μεταβλητό λόγο ανάλογα με τη γωνία στρέψης του τιμονιού.