ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στη χιονισμένη Πάρνηθα με το νέο Kia Sportage

Στη χιονισμένη Πάρνηθα με το νέο Kia Sportage

Αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της κορεατικής Kia. To Sportage, τόσο στην πρώτη του γενιά, όσο και στην τωρινή, είναι ένα αυτοκίνητο που γνωρίζει μεγάλη αποδοχή, διεθνώς. Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής.

Εμφορείται από ιδιαίτερα προσεγμένη ευρωπαϊκή σχεδίαση, υψηλή ποιότητα κατασκευής και μάλιστα στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο Ζιλίνα της Σλοβακίας, ένα από τα πλέον σύγχρονα της γηραιάς ηπείρου.

Μάλιστα, η Kia είναι τόσο σίγουρη για την κατασκευή των μοντέλων της, που τα πριμοδοτεί με 7 χρόνια πλήρους εργοστασιακής εγγύησης, η οποία είναι και μεταβιβάσιμη, δηλαδή αν κάποιος το πουλήσει ενδιάμεσα, η εγγύηση ισχύει και για τον επόμενο ιδιοκτήτη.

Το Kia Sportage ανήκει στη κατηγορία των SUV, την πλέον δυναμική στην αγορά, η οποία έχει βέβαια και σκληρό ανταγωνισμό. Απέναντι, λοιπόν, στις προκλήσεις της εποχής και της αγοράς, η Kia δημιούργησε ένα αυτοκίνητο πράγματι ανώτερης αισθητικής, που κοντράρει ακόμα και SUV premium μαρκών.

Με 4,48 μ. μήκος, συγκαταλέγεται στα μεσαία SUV, έχοντας πλούσιους χώρους για πέντε επιβάτες, με ιδιαίτερα καλό χώρο αποσκευών (503 λίτρα).

Σκέφτηκα λοιπόν, ειδικά αυτή την εποχή, να ανέβω στην Πάρνηθα, οδηγώντας την έκδοση GT Line, 1.6 lt με τους 177 ίππους, διότι είναι τόσο κοντά στην Αθήνα, αλλά και τόσο απόμακρη, επειδή η φύση που συναντάς λογικά θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον δύο ώρες μακριά από την πρωτεύουσα, και όχι 50 λεπτά από το κέντρο.

Με τη βροχή να έχει πιάσει από το πρωί και με σχετικά χαμηλή θερμοκρασία, ήμουν προετοιμασμένος για όλα.

Η πρώτη εντύπωση, πριν αρχίσω τα στροφιλίκια μετά το τελεφερίκ, ήταν η εξαιρετική λειτουργία του κινητήρα βενζίνης των 1.6 lt. Γραμμικός και άμεσα συνεργαζόμενος με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, θεωρώ ότι θα ικανοποιήσει το σύνολο των οδηγών, διότι δεν είναι μόνο οι 177 ίπποι, αλλά και η ροπή των 265 Nm που σου δίνει την εκρηκτικότητα που θέλεις (επιταχύνει σε 9,2 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα), ενώ τραβά πολύ καλά το αμάξωμα βάρους 1.449 κιλών.

Στη χιονισμένη Πάρνηθα με το νέο Kia Sportage

Μου άρεσε ιδιαίτερα, πάντως, η απόκριση του τιμονιού, ανεβαίνοντας στις στροφές. Χωρίς τζόγο, άμεσο και ακριβές, ανήκει στα ατού του αυτοκινήτου. Με την μετάδοση της κίνησης στον μπροστινό άξονα, κατάφερα να πλησιάσω την εργοστασιακή μέτρηση της κατανάλωσης ( 7,3 λίτρα / 100 χλμ.), οδηγώντας βέβαια χωρίς να φθάνω στα όρια των στροφών, μέχρι να αλλάξω ταχύτητα.

Κι ενώ ανέβαινα, η ηχητική προειδοποίηση και το αντίστοιχο εικονίδιο (πάγος) στον πίνακα οργάνων, μου επισήμανε ότι έφθασα ψηλά, μολονότι δεν ήμουν στην κορυφή της Πάρνηθας. Οι πρώτες νυφάδες του χιονιού φάνηκαν αμέσως και σε λίγο αντίκρισα λευκό τοπίο, απόλυτα ταιριαστό με το χρώμα του Sportage.

Στη χιονισμένη Πάρνηθα με το νέο Kia Sportage

Πάλι καλά που η έκδοση GT Line, της δοκιμής μου, έφερε γυαλιστερή μαύρη μάσκα, γυαλιστερή μαύρη και ασημένια ποδιά και λεπτομέρειες σε σκούρο σατινέ χρώμιο στα μαρσπιέ και την πίσω πόρτα, ενώ χάρμα ιδέσθαι είναι οι ειδικές GT Line ζάντες των 19 ιντσών.

Το look ολοκληρώνουν οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης και οι νέας σχεδίασης "ice cube" προβολείς ομίχλης. Κι όσον αφορά στην καμπίνα, θεωρώ ότι δεν θα βρεθεί κάποιος που να μην του αρέσουν οι καινούργιες μαύρες-γκρι δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα, το οδηγοκεντρικό κόκπιτ, τα πεντάλ αλουμινίου και το τριάκτινο, πολυλειτουργικό τιμόνι με αλουμίνιο. Άκρως σπορτίφ σύνολο, που πράγματι ξεχωρίζει.

Φθάνοντας στην κορυφή, η διασταύρωση έδειχνε δεξιά για το Μον Παρνές, αλλά που χρήματα για το Καζίνο. Εν καφέ, άντε και για φαγητό το πολύ. Ευθεία, η διασταύρωση οδηγεί, μεταξύ άλλων, στο Καταφύγιο Μπάφι, στα 1.161 μέτρα υψόμετρο, με θέα υπέροχη.

Κατασκευάστηκε το 1937 και λειτουργεί όλο το χρόνο. Αποτελεί ιδανικό προορισμό για οικογένειες, αλλά και για λάτρεις των δραστηριοτήτων βουνού, καθώς υπάρχουν εξαιρετικά προσπελάσιμα μονοπάτια, που οδηγούν χαμηλά. Πάντως, ακόμα και για μια βόλτα αξίζει.

Διότι θα βρείτε απίστευτη οικογενειακή κουζίνα, μαγειρευτά φαγητά και "της ώρας", τον χειμώνα αναμμένα τζάκια, τσίπουρο και τσάι βουνού, ενώ τα παιδιά θα βρουν να ασχοληθούν με πολλές δραστηριότητες. Και για αυτούς που θέλουν να διανυκτερεύσουν, θα πρέπει εγκαίρως να κάνουν κράτηση στον ξενώνα.

Επιστρέφοντας στα πεδινά, το μόνο που σκέφτεσαι είναι ότι αφήνεις έναν υπέροχο τόπο, με την προοπτική να τον επισκεφθείς ξανά, με το νέο Kia Sportage, το οποίο εφοδιάζεται με πλειάδα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.

Διαθέτει σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα καθώς και Descent Control, που το ενεργοποιείς για να έχεις μια απρόσκοπτη απότομη κατάβαση, χωρίς να κάνεις τίποτα εσύ. Αλά το πατάς και το Sportage κατεβαίνει σιγά μόνο του.

Στη χιονισμένη Πάρνηθα με το νέο Kia Sportage

Σε εξοπλισμό ψυχαγωγίας, δοκιμάστε το σύστημα πλοήγησης, βάλτε ανοικτή ακρόαση για να μιλάτε στο κινητό με τα χέρια στο τιμόνι, ανακαλύψτε τη λειτουργικότητα της οθόνης αφής 7 ιντσών, φορτίστε τις εξωτερικές συσκευές ήχου, εφόσον έχετε και δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα άλλο.

Αν, πάντως, θέλετε και τετρακίνηση, υπάρχουν εκδόσεις τόσο με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 lt – 177 hp, όσο και με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 lt – 136 hp, ο οποίος προσφέρεται και με ιπποδύναμη 115 hp.

Εξάλλου, το Sportage αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμο και με κινητήρα πετρελαίου 2.0 lt – 185 hp, EcoDynamic+ 48V, με το ήπιο υβριδικό (mild-hybrid) σύστημα, που σημαίνει ακόμα πιο χαμηλή κατανάλωση και λιγότερους ρύπους (κατά 4%), διότι το μοτέρ σε χαμηλές ταχύτητες τίθεται εκτός λειτουργίας, κινούμενο το Sportage ηλεκτρικά.

Μάλιστα, την άνοιξη του 2019 θα έρθει στην Ελλάδα και η έκδοση πετρελαίου 1.6 lt, με το ήπιο υβριδικό σύστημα, ενώ αξίζει να σημειώσω ότι η Kia είναι ο πρώτος κατασκευαστής που διαθέτει υβριδική, plug-in υβριδική, ηλεκτρική με μπαταρίες και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ