Στη Βυτίνα για την πρώτη μας επαφή με το νέο SUV VW Tiguan- Τιμές
Το Tiguan είναι το SUV μοντέλο της VW που κυριολεκτικά άλλαξε τις ισορροπίες στην κατηγορία του, καθώς από την πρώτη του κιόλας γενιά, πρόσφερε με πολύ έξυπνο τρόπο, πολλά σε πολλούς.
Φτάνοντας στην τρίτη γενιά του πολύ επιτυχημένου SUV μοντέλου της VW, τα δεδομένα δείχνουν να αλλάζουν σε πολλούς τομείς, εκτός ενός πολύ βασικού που έτσι και αλλιώς δεν θα έπρεπε να αλλάξει. Το νέο VW Tiguan είναι μεγαλύτερο, πιο πολυτελές, καλύτερα εξοπλισμένο από ποτέ και με ένα μοναδικό τρόπο, καταφέρνει να ξεχωρίζει, κάνοντας τους άμεσους ανταγωνιστές του να δείχνουν μικρότερης δυναμικότητας από ότι στην πραγματικότητα είναι.
Για να τα πάρουμε όμως από την αρχή, θα πρέπει να μείνουμε για λίγο στο πλέον υποκειμενικό στοιχείο που κάθε μοντέλο προτάσσει και αυτό δεν είναι άλλο από την εμφάνιση. Το νέο Tiguan λοιπόν, έχει οπτικά “βαρύνει”, παίρνοντας στοιχεία από τα ηλεκτρικά της οικογένειας ID της Γερμανικής εταιρείας και φέρνοντάς τα σε μια κλίμακα από την οποία η κομψότητα περιορίζεται.
Το νέο Tiguan είναι κατά 30 χιλιοστά πιο μεγάλο από τον προκάτοχό του και το ύψος έχει αυξηθεί κατά τέσσερα χιλιοστά (1.639 χιλιοστά). Το πλάτος (1.842 χιλ.) και το μεταξόνιο (2.680 χιλ.) έχουν παραμείνει τα ίδια. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 37 λίτρα στα 652 λίτρα μέχρι το ύψος των πίσω καθισμάτων. Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός και προς τα πίσω, ενώ η γωνία της πλάτης μπορεί να ρυθμιστεί.
Είπαμε, είναι υποκειμενικό αλλά, όπως θα δούμε πιο κάτω, η σχεδιαστική τοποθέτηση του νέου Tiguan, είναι σαν να έρχεται “σετ” με την οδηγική νιρβάνα στην οποία οδηγεί το χειριστή του. Μπροστά οι παραπομπή είναι ξεκάθαρη προς τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, ενώ πίσω, τα πράγματα “μπερδεύονται” κάπως. Η διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων συμβάλλει τα μέγιστα στην εικόνα που θυμίζει μοντέλα από την Άπω Ανατολή.
Από το πλάι, ο μεγάλος όγκος του αυτοκινήτου είναι το κυρίαρχο στοιχείο και αυτό που σε προετοιμάζει για μια εικόνα σταθερού πατήματος στο δρόμο. Η πρώτη εντύπωση που διαμορφώνεις από την εμφάνιση του μοντέλου, είναι πως το Tiguan έχει μεγαλώσει και έχει “ξεφύγει” από τα δεδομένα που είχαμε μέχρι τώρα για τη συνολική του υπόσταση- κάτι που δεν επιβεβαιώνεται από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, καθώς η διαφορά του από το παλιό, μετριέται σε λίγα χιλιοστά.
Ως αίσθηση πάντως, αυτό “σφραγίζεται” και από την εικόνα της καμπίνας, όπου η πολυτέλεια και η πληρότητα του εξοπλισμού, υπογραμμίζουν τη διάθεση της εταιρείας να μπει στα “χωράφια” των premium προτάσεων της κατηγορίας. Εξαιρετικά υλικά παντού, ψηφιακές οθόνες υψηλής ευκρίνειας και μια αναβαθμισμένη αισθητική που απογειώνει την αίσθηση της πολυτέλειας.
Η νέα στάνταρ οθόνη infotainment του Tiguan έχει διαγώνιο στις 12,9 ίντσες, ενώ προαιρετικά, προσφέρεται η οθόνη των 15 ιντσών. Πολλές ρυθμίσεις του συστήματος μπορούν να ελεγχθούν με τη χρήση του νέου φωνητικού βοηθού IDA. Το Digital Cockpit Pro μπροστά από τον οδηγό έχει διαγώνιο οθόνης 10,25 ίντσες. Χάρη σε μια νέα επίστρωση επιφάνειας για τη μείωση των αντανακλάσεων, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει επίπεδο σχεδιασμό και ενσωματώνεται σαν ένα οριζόντια τοποθετημένο tablet.
Σε συνδυασμό με τη στιβαρή κατασκευή που ορίζει ένα απλησίαστο για το μέσο όρο της κατηγορίας των C-SUV, ποιοτικό προφίλ. Αυτά τα χαρακτηριστικά, μαζί με τη μακριά λίστα του εξοπλισμού που περιλαμβάνει όλα όσα μπορεί να έχει ακούσει κάποιος για την υποστήριξη της ασφαλούς μετακίνησης και έχουν να κάνουν με software και όχι μόνο, συνθέτουν ένα πληρέστατο πακέτο που δεν μπορεί παρά να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων στην ελληνική αγορά.
Το νέο Volkswagen Tiguan σε πρώτη φάση είναι διαθέσιμο (και η αντιπροσωπεία δέχεται παραγγελίες) με δύο ήπια υβριδικά σύνολα βενζίνης, στα 1,5 λίτρα χωρητικότητας με 130 και 150 ίππους απόδοση. Στη συνέχεια θα δούμε και δύο επιλογές TDI με χωρητικότητα 2,0 λίτρων και απόδοση 10 και 193 ίππων, ενώ θα ακολουθήσουν και δύο PHEV εκδόσεις που θα είναι και οι δυνατότερες του μοντέλου.
Σε ότι αγορά στα επίπεδα εξοπλισμού, η VW έχει προχωρήσει σε μια “απλούστευση” των προτάσεων, έχοντας 4 επιλογές στη διάθεση των ενδιαφερόμενων. Αυτές είναι οι Tiguan, Life, More και R Line. Στη βασική του έκδοση, το μοντέλο με τους 130 ίππους, έχει τιμή εκκίνησης τα 34.300 ευρώ. Η τιμή εκκίνησης για την έκδοση του μοντέλου με τον TDI κινητήρα των 150 ίππων, είναι τα 42.900 ευρώ.
Βρεθήκαμε λοιπόν για την πρώτη μας επαφή με το νέο Tiguan, στο Μαρούσι από όπου το παραλάβαμε για να ταξιδέψουμε ως την πανέμορφη Βυτίνα. Η ποικιλία του οδοστρώματος αλλά και η εναλλαγή Εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου, μας έδωσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δούμε τις αλλαγές και να επιβεβαιώσουμε όλοι οι συμμετέχοντες και κυρίως το πλήρωμα του αυτοκινήτου, την αίσθηση που περιγράφω πιο πάνω.
Το νέο Tiguan έχει “βαρύνει” σε πάτημα και αυτό σημαίνει αυξημένη αίσθηση ασφάλειας. Έχει απολέσει την όποια “σπιρτάδα” μπορούσε να διακρίνει κανείς σε κάποια από τις πιο δυναμικές εκδόσεις της απερχόμενης γενιάς του αλλά αυτό είναι μάλλον το τίμημα της εξέλιξης, μια και πρόκειται για ένα κοινό χαρακτηριστικό σε όλες τις σύγχρονες προτάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας- με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο, στην έκδοση eTSI απόδοσης 150 ίππων, ήταν πολύ κολακευτική ως προς την premium διάθεση που όντως επιβεβαιώνεται σε όλες τις πτυχές του νέου Tiguan. Η σιγουριά που αισθάνεσαι πίσω από το τιμόνι, έρχεται “σετ” με την ευκολία των χειρισμών χάρη και στο στάνταρ αυτόματο DSG κιβώτιο με τις 6 όμως (και όχι τις 7) σχέσεις αλλά και με τα προηγμένα ηλεκτρονικά που επιβεβαιώνουν την κορυφαία τεχνολογία που συναντά κανείς στη νέα γενιά του μοντέλου και “σφραγίζουν” την premium διάθεση.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ και όσο άμεσο χρειάζεται η συγκεκριμένη κατηγορία, ενώ αξίζει ιδιαίτερη μνεία και στα φρένα, που αφήνουν καλή αίσθηση από το πεντάλ αλλά και από την αποτελεσματικότητά τους. Κάναμε χιλιόμετρα με τρία άτομα και τις σχετικές αποσκευές και σε κάθε περίπτωση, οι 150 ίπποι έδειχναν απλά επαρκείς. Προφανώς πέραν του φορτίου, το ρόλο του παίζει και το απόβαρο των 1.616 κιλών- που το αισθάνεσαι μεγαλύτερο είναι η αλήθεια.
Γενικά, όπως λέγαμε και πιο πριν, συγκριτικά με το νέο μοντέλο, το προηγούμενο εμφανίζεται πολύ πιο σπιρτόζικο, με μεγαλύτερη “λαχτάρα” για να δώσει χαρά στον οδηγό που αναζητά τη συμμετοχή του αυτοκινήτου στα δρώμενα. Το νέο Tiguan, σαφώς πιο “αποστειρωμένο”, κρατά το χειριστή σε απόσταση από όσα εξελίσσονται στο δρόμο. Άριστα μονωμένο, δεν φέρνει κραδασμούς στην καμπίνα για κανένα λόγο, ενώ “σιδερώνει” και κάθε ανωμαλία στο οδόστρωμα.
Προφανώς και δεν είναι για εκτός δρόμου αναζητήσεις, όσο και αν το SUV προφίλ του θα μπορούσε να υποστηρίξει κάτι τέτοιο. Ειδικά στις εκδόσεις με τις ζάντες των 19 και 20 ιντσών, ο προσανατολισμός είναι ξεκάθαρος προς την άσφαλτο και μόνο, όσο και αν η ανάρτηση αλλά και η ποιότητα της κατασκευής, μπορούν να περάσουν απροβλημάτιστα το όχημα με τους επιβαίνοντες, από ένα στρωτό χωματόδρομο.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, είναι 9,1 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Στην πραγματικότητα, η αίσθηση είναι πως το αυτοκίνητο έτσι και αλλιώς έχει σχεδιαστεί για να κινείται πολύ πιο χαλαρά σε κάθε περίπτωση.
Θα έχουμε πολύ περισσότερα να πούμε για το “βάθος” του νέου Tiguan, όταν θα έρθει στα χέρια μας για την πλήρη και αναλυτική του δοκιμή. Οπότε μέχρι τότε, μένουμε με την πολύ ωραία ανάμνηση της εκδρομής στη Βυτίνα αλλά και την εξαιρετική πρώτη εντύπωση για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ενός μοντέλου που μπορεί να φαίνεται ακριβό αλλά δικαιολογεί στο παραμικρό την τιμή του, με τον πληρέστερο εξοπλισμό της κατηγορίας και τον “έξυπνο” εμπορικό προσανατολισμό, που το βάζει να αναζητά κοινό σε αρκετές διαφορετικές κατηγορίες αγοραστών- και όχι μόνο εταιρικής χρήσης.