Στην Ελλάδα το νέο Mini Cooper, σε ηλεκτρικό και βενζινοκίνητο -Δείτε τις τιμές
H πέμπτη γενιά του Mini Cooper παρουσιάστηκε και επίσημα στην ελληνική αγορά, σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις και άλλες δύο βενζίνης, που ξεκινούν λίγο πάνω από τις 25 χιλιάδες ευρώ (με την επιδότηση, στην περίπτωση του ηλεκτρικού).
Το Mini Cooper, κλασσικά μινιμαλιστικό, στιλάτο και συμπαγές, πέρασε στο επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας του με δύο διαφορετικές πτυχές: την αμιγώς ηλεκτρική, βασισμένη σε ολοκαίνουρια πλατφόρμα με δύο εκδόσεις μπαταρίας και αυτονομίας μέχρι και 402 χιλιομέτρων, και την κλασσική βενζίνης με επίσης δύο εκδόσεις 1.5 και 2.0 λίτρων με ισχύ μέχρι και 205 ίππων.
Ας ξεκαθαρίσουμε όμως, πρώτα, πως ονομάζεται καθένα από τα 2+2 μοντέλα αυτά: το ηλεκτρικό Mini Cooper έχει τις ενδείξεις Ε και SE, ενώ το θερμικό έχει τις εκδόσεις C και S. Οι διαφορές μεταξύ ηλεκτρικού και θερμικού εντοπίζονται κυρίως στο σχεδιασμό της μάσκας, αλλά και σε λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες και στα μαρσπιέ, μεταξύ άλλων.
Ξεκινώντας από το ηλεκτρικό Mini Cooper, ο ηλεκτροκινητήρας της έκδοσης E αποδίδει 184 ίππους και 290 Nm ροπής (επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,3 δευτερόλεπτα) και συνδυάζεται με μπαταρία 40,7 kWh που του χαρίζει αυτονομία 305 χιλιομέτρων (κατά WLTP) και φορτίζει με έως και 75 kW σε ταχυφορτιστή.
To Cooper SE διαθέτει ισχύ 218 ίππων και ροπή 330 Nm, που ρίχνουν την επιτάχυνση 0-100 km/h στα 6,7’’. Η μεγαλύτερη μπαταρία του, χωρητικότητας 54,2 kWh, ανεβάζει την αυτονομία με κάθε πλήρη φόρτιση στα 402 χιλιόμετρα και μπορεί να φορτίζει με ρυθμό έως και 95 kW σε παροχή ρεύματος DC. Έτσι, σε ιδανικές συνθήκες, γεμίζει σε ποσοστό 10-80% σε 30 λεπτά.
Περνώντας στις θερμικές εκδόσεις, η Cooper C είναι εφοδιασμένη με το τρικύλινδρο μοτέρ του 1.5 λίτρου, που αποδίδει 157 hp και 230 Nm ροπής. Αυτή είναι η επιλογή που δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου, που μπορεί να πέσει μέχρι και στα 5,9 lt/100km (κατά WLTP) - αν και το μοτέρ αυτό είναι ικανό για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,7 δευτερόλεπτα.
Ο χρόνος αυτός του sprint πέφτει στα 6,6 δευτερόλεπτα στην έκδοση Cooper S, η οποία διαθέτει τετρακύλινδρο μοτέρ 2.0 λίτρων το οποίο αποδίδει στο peak του 205 ίππους και 300 Nm ροπής.
Το νέο Mini Cooper έχει μεγαλώσει λίγο σε διαστάσεις (το μήκος του τώρα φτάνει στα 3,858 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,526 μ.), και παρότι έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τη σιλουέτα και τη σχεδιαστική φιλοσοφία που εκφράζεται με τους δύο μεγάλους κυκλικούς προβολείς και τους κοντούς προβόλους, έχει και ορισμένες σημαντικές αισθητικές αλλαγές - όπως τη νέα οκταγωνική μάσκα με φιλιγκράν περίγραμμα και τα τριγωνικά πίσω φωτιστικά σώματα.
Κεντρικό ρόλο στο σχεδιασμό του νέου Mini Cooper είχε η βέλτιστη αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων (ο χώρος αποσκευών των 200 λίτρων μπορεί να αυξηθεί στα 800 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), και βέβαια η περαιτέρω ψηφιοποίηση του εσωτερικού του. Για το πρώτο μοντέλο του 1959, ο εφευρέτης του Mini, Alec Issigonis, σχεδίασε ένα στρογγυλό ταμπλό οργάνων στο κέντρο και τη χαρακτηριστική μπάρα διακοπτών από κάτω. Αυτά τα στοιχεία, σε συνδυασμό με το τιμόνι, διαμορφώνουν μέχρι και σήμερα τη φιλοσοφία του εσωτερικού.
Στο κέντρο (και λίγο πιο κοντά στον οδηγό σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) δεσπόζει η μεγάλη, υψηλής ανάλυσης οθόνη OLED του MINI Interaction Unit για τα πολυμέσα, την πλοήγηση, και τη συνδεσιμότητα του smartphone. Η διάμετρός της έχει αυξηθεί στα 240 χιλιοστά, και λειτουργεί με το σύστημα MINI Operating System 9 - με το οποίο όλες οι λειτουργίες μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή φωνητικό έλεγχο.
Το καθένα με τον δικό του σχεδιασμό διεπαφής χρήστη, τα MINI Experience Modes με τις ονομασίες Core, Green και Go-Kart είναι διαθέσιμα στο βασικό εξοπλισμό, ενώ έως και τέσσερα επιπλέον modes περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό MINI Experience Modes. Στο Personal Mode, για παράδειγμα, μια επιλεγμένη εικόνα μπορεί να οριστεί ως φόντο της οθόνης μέσω της εφαρμογής MINI App. Τα κυρίαρχα χρώματα της εικόνας επεκτείνονται στη συνέχεια στις υφασμάτινες επιφάνειες του ταμπλό μέσω ενός ψηφιακού επιλογέα χρωμάτων.
Κάτω από το ταμπλό, έχει ανασχεδιαστεί η μπάρα διακοπτών που παρέχει άμεση πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, πλήκτρο start/stop, εναλλαγή των experience modes, έλεγχος έντασης ήχου). Πολλές από τις λειτουργίες, του εσωτερικού αλλά και του συστήματος ηλεκτροκίνησης, ελέγχονται μέσω του νέου Mini App για smartphones.
Το νέο εσωτερικό του Mini Cooper έχει μικρότερο αριθμό εξαρτημάτων: π.χ. το προαιρετικό head-up display καθιστά περιττή την παρουσία πρόσθετης οθόνης για τον πίνακα οργάνων. Παράλληλα, το μεγάλο σε μέγεθος κυρτό ταμπλό υιοθετεί για πρώτη φορά υφασμάτινες επιφάνειες, πολλές εκ των οποίων είναι από ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής διαφορετικών χρωμάτων για τις υφασμάτινες επιφάνειες και τα καθίσματα ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού.
Όσον αφορά στην οδική του συμπεριφορά, το Mini Cooper της 5ης γενιάς καρπώνεται τα οφέλη από την αύξηση του μεταξονίου και των μετατροχίων και τις αντιστρεπτικές δοκούς υψηλής προφόρτισης και στους δύο άξονες - ενώ στις ηλεκτρικές του εκδόσεις έχει και χαμηλότερο κέντρο βάρους χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο.
Την ίδια στιγμή, με 12 αισθητήρες υπερήχων και τέσσερις κάμερες περιμετρικά, το νέο Mini Cooper διαθέτει και την ευρεία σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης Driving Assistant Plus. Ένα από τα συστήματά της είναι το MINI Parking Assistant Plus, που απλοποιεί το παρκάρισμα και μπορεί να εντοπίσει πιθανές θέσεις στάθμευσης. Το Explore Mode προσφέρει επίσης μια μοναδική λύση για την κατηγορία, καθώς επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει και να παρκάρει εύκολα το νέο MINI Cooper SE ενώ βρίσκεται έξω από αυτό, χρησιμοποιώντας το smartphone του, εάν ο χώρος στο πλάι είναι περιορισμένος.
Οι νέες εκδόσεις εξοπλισμού Essential, Classic, Favoured και JCW προσφέρουν ευρύ φάσμα επιλογών εξατομίκευσης: ανάλογα με την έκδοση, τα νέα MINI Cooper C και MINI Cooper S διατίθενται με διαφορετικά χρώματα αμαξώματος και εσωτερικές επενδύσεις, ενώ τα εξωτερικά φινιρίσματα μπορούν να συνδυαστούν με ένα από τα τέσσερα χρώματα οροφής για τη χρωματική αντίθεση.
Οι τιμές του νέου ηλεκτρικού Mini Cooper
- Cooper E: 33.450 ευρώ (με επιδότηση 25.350 €)
- Cooper SE: 37.450 ευρώ (με επιδότηση 28.450 €)
Οι τιμές του νέου βενζινοκίνητου Mini Cooper
- Cooper C: 25.500 ευρώ
- Cooper S: 30.870 ευρώ