Στην Ελλάδα το Outlander PHEV
Το Outlander PHEV, παρουσιάζεται στη νέα του εκδοχή, με τα χαρακτηριστικά WLTP που θα πρέπει να έχουν όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από την 1η Σεπτεμβρίου 2019.
Ωρίμασε πλέον η εποχή στην Ελλάδα, ώστε η εισαγωγική εταιρεία να φέρει το Mitsubishi Outlander PHEV, ένα αυτοκίνητο το οποίο με πωλήσεις πάνω 200.000 οχήματα σε όλο τον κόσμο, από το 2013 που λανσαρίστηκε, θεωρείται το πιο καλοπουλημένο plug-in hybrid.
Το Outlander PHEV, παρουσιάζεται στη νέα του εκδοχή, με τα χαρακτηριστικά WLTP που θα πρέπει να έχουν όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από την 1η Σεπτεμβρίου 2019.
Στα νέα σχεδιαστικά στοιχεία, συγκαταλέγονται: μάσκα, προφυλακτήρας, σύστημα φώτων, πίσω αεροτομή, προέκταση προφυλακτήρα, ζάντες αλουμινίου πολλαπλών ακτίνων 18”, εμπρός καθίσματα τύπου μπάκετ, δερμάτινη ταπετσαρία υψηλής ποιότητας (διατίθεται με πρόσθετα, νέα πάνω ένθετα). Παράλληλα, βελτιώθηκε περαιτέρω η ηχομόνωση, υπάρχουν νέοι μοχλοδιακόπτες, νέα όργανα, πίσω αεραγωγοί κλιματισμού.
Σημαντική δουλειά έκαναν οι μηχανικοί στο πλαίσιο, με βελτιωμένο σύστημα “Super-All Wheel Control” (S-AWC) προερχόμενο από το Lancer Evolution, με δύο νέα προφίλ οδήγησης: “SPORT” και “SNOW”, βελτίωσαν την ακαμψία αμαξώματος με τα χρήση δομικών κολλών, έκαναν νέα ρύθμιση στην ανάρτηση, έκαναν ταχύτερο το λόγο υποπολλαπλασιασμού της κρεμαγιέρας και έβαλαν μπροστά αεριζόμενα δισκόφρενα 17 ιντσών.
Ωστόσο, το πλέον σημαντικό, είναι το νέο σύστημα κίνησης “PHEV 2.0”, που συνδυάζει νέο βενζινοκινητήρα 2.4 lt κύκλου Atkinson (99 kW/135hp, ροπή 211 Nm/4500 σ.α.λ.), με δύο ηλεκτρικά μοτέρ εμπρός (82hp) και πίσω (95hp). Επίσης, η ισχύς της γεννήτριας είναι αυξημένη κατά 10%, η χωρητικότητα της μπαταρίας, κατά 15% στα 13,8KWh και η απόδοση της μπαταρίας κατά 10%. Μετά από όλα αυτά, οι μηχανικοί αναβάθμισαν και το λειτουργικό σύστημα PHEV.
Επειδή το αυτοκίνητο ξεκινά ηλεκτρικά, έχει ισχυρή επιτάχυνση, ενώ αναπτύσσει τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Ωστόσο, κινούμενο αποκλειστικά ηλεκτρικά, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση, δηλαδή κινούμενο ηλεκτρικά και μετά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι μόλις 2 λίτρα στα 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 46 γρ./χλμ.
Οσον αφορά στην plug-in φιλοσοφία της Mitsubishi, αποφάσισε να φτιάξει νέα πλατφόρμα και όχι να βασίσει το ηλεκτρικό σύστημα σε πλατφόρμα συμβατικού αυτοκινήτου. Οι μηχανικοί, αποφάσισαν λοιπόν να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα που αντλεί ισχύ κυρίως από δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη συμβολή ενός μεγάλου βενζινοκινητήρα και μιας ισχυρής γεννήτριας, που ενεργοποιούνται αυτόματα όταν οι οδηγικές συνθήκες και/ή η κατάσταση φόρτισης το απαιτούν.
Εκμεταλλευόμενη την απλή δομή των ηλεκτρικών οχημάτων (χωρίς κιβώτιο, όλα τα συστήματα με drive-by-wire) και υποστηριζόμενη από ένα πολύ προηγμένο Λειτουργικό Σύστημα PHEV που εξελίχθηκε εσωτερικά, αυτή η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική αποφέρει αξιοσημείωτα οφέλη, σε επίπεδο διαστάσεων (ελάχιστες διαφορές από την έκδοση ICE), εξοικονόμησης βάρους (έως 275 κιλά λιγότερο από τον ανταγωνισμό) και απόδοσης με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Στο μοντέλο, η έννοια “μέγιστη ισχύς” είναι μόνον ονομαστική, καθώς ο βενζινοκινητήρας, το εμπρός μοτέρ. το πίσω μοτέρ και η γεννήτρια, ποτέ δεν λειτουργούν μαζί στη μέγιστη ταχύτητα - επειδή ένας τέτοιος συνδυασμός ποτέ δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα. Κατά συνέπεια, το σύστημα PHEV πάντα επιλέγει τον πιο κατάλληλο συνδυασμό συστημάτων κίνησης και drive modes, με έμφαση στην απόδοση – κίνηση, τη φόρτιση και τους χαμηλούς ρύπους.
Ενώ το EV Mode είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα κατά την εκκίνηση, η ηλεκτρική αυτονομία των 45 χλμ. μεταβάλλεται καθώς στο SAVE mode, αλλάζει συνεχώς η λειτουργία μεταξύ κίνησης και φόρτισης.
Σύμφωνα με τις έρευνες, τα 45 χλμ. είναι αρκετά για τις καθημερινές, αστικές μετακινήσεις και το Outlander PHEV μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά για 89 ημέρες (χωρίς να επέμβει καθόλου ο κινητήρας βενζίνης). Για λόγους προστασίας του του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου, την 90ή μέρα, μία προειδοποιητική λυχνία θα ανάψει στον πίνακα οργάνων και ταυτόχρονα θα τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας.
Το σύστημα PHEV είναι πλήρως αυτόματο και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το EV Mode όπου/όποτε είναι απαραίτητο, να ενεργοποιήσει το SAVE mode για προστασία της φόρτισης της μπαταρίας, να πιέσει το διακόπτη CHARGE mode για να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη, να χρησιμοποιεί τους μοχλούς πίσω από το τιμόνι (paddles) για ρύθμιση του φρένου του κινητήρα και της ανάκτησης ενέργειας.
Για τη φόρτιση απαιτούνται 5,5 ώρες από συνεχές ρεύμα 230V 10A και 3,5 ώρες με AC 230V 16A. Με ταχυφορτιστή, λαμβάνει το 80% σε 25%, ενώ έχει και αναγεννητική πέδηση με 5 στάδια.
Τώρα, υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης. Στο «Pure EV Mode» (μέχρι 135 χλμ./ώρα – όπου είναι νόμιμο), το όχημα κινείται από τα ηλεκτρικά μοτέρ και τροφοδοτείται με ενέργεια από τη μπαταρία. Στο «Series Hybrid Mode», εξακολουθεί να κινείται ηλεκτρικά, ενώ ο κινητήρας βενζίνης ενεργοποιείται και λειτουργεί ως γεννήτρια, για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (για 3-10 λεπτά το μέγιστο). Με ταχύτητα πάνω από 135 χλμ./ώρα ή όταν απαιτείται ξαφνική απαίτηση ισχύος (πάνω από 60 kW), τότε λειτουργεί κανονικά ο κινητήρας. Στόχος, βέβαια, η επιστροφή στο Pure EV Mode όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν.
Στο «Parallel Hybrid Mode», ο κινητήρας βενζίνης κινεί τους εμπρός τροχούς (μέσω του Multi-Mode εμπρός άξονα), το μπροστινό μοτέρ υποστηρίζει τον κινητήρα και το πίσω μοτέρ εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς. Το πρόγραμμα αυτό ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 χλμ./ώρα. Στόχος του συστήματος, η επιστροφή στο Series hybrid Mode ή στο Pure EV Mode, όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν.
Επίσης, διαθέτει δύο ηλεκτρικές πρίζες 1.500W (μία πίσω από την κεντρική κονσόλα, διαθέσιμη για τους δύο πίσω επιβάτες και μία στο χώρο αποσκευών) για σύνδεση κάθε είδους υπαίθριου εξοπλισμού 230V, όπου δεν υπάρχει ηλεκτρικό δίκτυο.
Εξάλλου, ένα από τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας PHEV της Mitsubishi, είναι ότι επιτρέπει στους οδηγούς να χρησιμοποιούν τις μπαταρίες για να τροφοδοτούν με ηλεκτρισμό DC τα σπίτια τους, την κοινότητα και το ηλεκτρικό δίκτυο, όταν το όχημα δεν χρειάζεται την ενέργεια. Αυτό προαναγγέλλει μία νέα εποχή πιο αποδοτικής διαχείρισης της ενέργειας. Μοναδικό στην κατηγορία του, το Outlander PHEV είναι ήδη συμβατό με τα λεγόμενα έξυπνα δίκτυα και η Mitsubishi προβλέπει τη σταδιακή εισαγωγή του σε προγράμματα Vehicle To Home (V2H) τα επόμενα χρόνια και ήδη περιλαμβάνεται σε δοκιμαστικά προγράμματα σε διάφορες χώρες.
Το Outlander PHEV πωλείται ήδη στην Ελλάδα, σε δύο εκδόσεις με τιμές 45.900 και 54.900 ευρώ, αντίστοιχα...