Στο -37,2% οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ελλάδα
Προσπαθεί να κάνει τη διόρθωση η αγορά αυτοκινήτου, δηλαδή να μειώσει τη μεγάλη χασούρα των προηγούμενων μηνών, με το lockdown, εντούτοις δύσκολα η αγορά θα ανακάμψει και θα επανέλθει φέτος, σε θετικό πρόσημο.
Είναι, βέβαια, και ο τουρισμός που δεν θα βοηθήσει καθόλου φέτος. Το ίδιο αρνητική, παραμένει η κατάσταση τόσο στα φορτηγά, όσο και σε μοτοσυκλέτες και λεωφορεία.
Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
|
Ιούνιος 2020 |
Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
8.249 |
13.133 |
-37,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
786 |
814 |
-3,4% |
Καινούργια λεωφορεία |
19 |
46 |
-58,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.) |
4.889 |
5.097 |
-4,1% |
|
|
|
|
|
Ιανουάριος - Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος - Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
36.570 |
65.557 |
-44,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
3.500 |
4.239 |
-17,4% |
Καινούργια λεωφορεία |
144 |
267 |
-46,1% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
15.552 |
19.080 |
-18,5% |
Επίσης, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών, δείχνει ότι τα SUV κατέχουν το 45,2% της αγοράς, με συνεχώς ανοδική τάση, ενώ ακολουθούν τα supermini μοντέλα (Β) και τα μικρομεσαία αμαξώματα (C).
Κατηγορία αμαξώματος |
Ιούνιος 2020 |
Ιούνιος 2019 |
Διαφορά |
Ιανουάριος - Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος - Ιούνιος 2019 |
Διαφορά |
A |
7,5% |
18,3% |
-10,8 |
8,9% |
16,6% |
-7,7 |
A-SUV |
1,4% |
1,4% |
+0,0 |
1,7% |
1,5% |
+0,2 |
A TOTAL |
8,9% |
19,7% |
-10,7 |
10,6% |
18,1% |
-7,5 |
B |
28,3% |
35,9% |
-7,6 |
28,9% |
34,6% |
-5,7 |
B-SUV |
17,9% |
11,0% |
+6,8 |
18,1% |
10,7% |
+7,4 |
B TOTAL |
46,2% |
46,9% |
-0,7 |
47,0% |
45,3% |
+1,7 |
C |
15,7% |
11,9% |
+3,8 |
13,5% |
13,2% |
+0,2 |
C-SUV |
23,6% |
15,3% |
+8,3 |
22,3% |
16,9% |
+5,4 |
C TOTAL |
39,3% |
27,1% |
+12,1 |
35,8% |
30,2% |
+5,7 |
D |
1,2% |
1,1% |
+0,1 |
1,4% |
1,3% |
+0,1 |
D-SUV |
2,7% |
2,3% |
+0,4 |
2,6% |
1,9% |
+0,7 |
D TOTAL |
3,9% |
3,4% |
+0,5 |
4,0% |
3,2% |
+0,8 |
E |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,3% |
+0,0 |
E-SUV |
0,3% |
0,1% |
+0,1 |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,5% |
0,3% |
+0,2 |
0,5% |
0,5% |
+0,1 |
F-G |
0,0% |
0,1% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,3% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,7% |
2,0% |
-1,3 |
1,5% |
2,1% |
-0,7 |
|
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
(Εκ των οποίων SUV |
46,0% |
30,3% |
+15,7 |
45,2% |
31,3% |
+13,9) |
Τώρα, ως προς το καύσιμο, τα υβριδικά μοντέλα, με κινητήρες κυρίως βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, κερδίζουν έδαφος, σε σχέση με τα κλασικά βενζινοκίνητα, ενώ άνοδο παρουσιάζουν τα πετρελαιοκίνητα.
|
Ιανουάριος – Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2019 |
Διαφ. % |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘19* |
Διαφ. % |
Βενζίνη |
56,7% |
68,7% |
-12,0 |
52,3% |
57,2% |
-4,9 |
Πετρέλαιο |
27,6% |
25,2% |
+2,4 |
29,9% |
33,2% |
-3,3 |
Υβριδικά (HEV) |
12,9% |
4,3% |
+8,6 |
9,4% |
4,8% |
+4,6 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
1,0% |
0,4% |
+0,6 |
6,8% |
2,5% |
+4,3 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
1,7% |
1,0% |
+0,8 |
1,6% |
2,3% |
-0,7 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Εξάλλου, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάιο ως εξής:
|
Μάιος 2020 |
Μάιος 2019 |
Διαφορά |
Ιανουάριος – Μάιος 2020 |
Ιανουάριος – Μάιος 2019 |
Διαφορά |
ΕΕ |
581.161 |
1.217.259 |
-52,3% |
3.331.715 |
5.692.828 |
-41,5% |
ΕΕ 14 |
515.851 |
1.078.841 |
-52,2% |
2.928.636 |
5.068.929 |
-42,2% |
ΕΕ + EFTA |
603.565 |
1.260.449 |
-52,1% |
3.461.589 |
5.890.360 |
-41,2% |
Ελλάδα |
4.497 |
13.832 |
-67,5% |
28.321 |
52.424 |
-46,0% |