ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο -37,2% οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ελλάδα

Στο -37,2% οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ελλάδα

Προσπαθεί να κάνει τη διόρθωση η αγορά αυτοκινήτου, δηλαδή να μειώσει τη μεγάλη χασούρα των προηγούμενων μηνών, με το lockdown, εντούτοις δύσκολα η αγορά θα ανακάμψει και θα επανέλθει φέτος, σε θετικό πρόσημο.

Είναι, βέβαια, και ο τουρισμός που δεν θα βοηθήσει καθόλου φέτος. Το ίδιο αρνητική, παραμένει η κατάσταση τόσο στα φορτηγά, όσο και σε μοτοσυκλέτες και λεωφορεία.

Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:


Ιούνιος 2020

Ιούνιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

8.249

13.133

-37,2%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

786

814

-3,4%

Καινούργια λεωφορεία

19

46

-58,7%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.)

4.889

5.097

-4,1%






Ιανουάριος - Ιούνιος 2020

Ιανουάριος - Ιούνιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

36.570

65.557

-44,2%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

3.500

4.239

-17,4%

Καινούργια λεωφορεία

144

267

-46,1%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

15.552

19.080

-18,5%

Επίσης, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών, δείχνει ότι τα SUV κατέχουν το 45,2% της αγοράς, με συνεχώς ανοδική τάση, ενώ ακολουθούν τα supermini μοντέλα (Β) και τα μικρομεσαία αμαξώματα (C).

Κατηγορία αμαξώματος

Ιούνιος 2020

Ιούνιος 2019

Διαφορά


Ιανουάριος - Ιούνιος 2020

Ιανουάριος - Ιούνιος 2019

Διαφορά


A

7,5%

18,3%

-10,8

8,9%

16,6%

-7,7

A-SUV

1,4%

1,4%

+0,0

1,7%

1,5%

+0,2

A TOTAL

8,9%

19,7%

-10,7

10,6%

18,1%

-7,5

B

28,3%

35,9%

-7,6

28,9%

34,6%

-5,7

B-SUV

17,9%

11,0%

+6,8

18,1%

10,7%

+7,4

B TOTAL

46,2%

46,9%

-0,7

47,0%

45,3%

+1,7

C

15,7%

11,9%

+3,8

13,5%

13,2%

+0,2

C-SUV

23,6%

15,3%

+8,3

22,3%

16,9%

+5,4

C TOTAL

39,3%

27,1%

+12,1

35,8%

30,2%

+5,7

D

1,2%

1,1%

+0,1

1,4%

1,3%

+0,1

D-SUV

2,7%

2,3%

+0,4

2,6%

1,9%

+0,7

D TOTAL

3,9%

3,4%

+0,5

4,0%

3,2%

+0,8

E

0,2%

0,2%

+0,0

0,2%

0,3%

+0,0

E-SUV

0,3%

0,1%

+0,1

0,3%

0,2%

+0,1

E TOTAL

0,5%

0,3%

+0,2

0,5%

0,5%

+0,1

F-G

0,0%

0,1%

+0,0

0,0%

0,0%

+0,0

F-G-SUV

0,1%

0,1%

+0,0

0,1%

0,1%

+0,0

F-G TOTAL

0,2%

0,2%

+0,0

0,2%

0,2%

+0,0

SPORTS

0,2%

0,2%

+0,0

0,2%

0,2%

+0,0

MPV

0,2%

0,2%

+0,0

0,1%

0,3%

-0,1

MPV-M/COMBI

0,7%

2,0%

-1,3

1,5%

2,1%

-0,7


100,0%

100,0%

+0,0

100,0%

100,0%

+0,0

(Εκ των οποίων SUV

46,0%

30,3%

+15,7

45,2%

31,3%

+13,9)

Τώρα, ως προς το καύσιμο, τα υβριδικά μοντέλα, με κινητήρες κυρίως βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, κερδίζουν έδαφος, σε σχέση με τα κλασικά βενζινοκίνητα, ενώ άνοδο παρουσιάζουν τα πετρελαιοκίνητα.


Ιανουάριος –

Ιούνιος 2020

Ιανουάριος –

Ιούνιος 2019

Διαφ. %

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘20*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘19*

Διαφ. %

Βενζίνη

56,7%

68,7%

-12,0

52,3%

57,2%

-4,9

Πετρέλαιο

27,6%

25,2%

+2,4

29,9%

33,2%

-3,3

Υβριδικά (HEV)

12,9%

4,3%

+8,6

9,4%

4,8%

+4,6

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

1,0%

0,4%

+0,6

6,8%

2,5%

+4,3

Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

1,7%

1,0%

+0,8

1,6%

2,3%

-0,7

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Εξάλλου, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάιο ως εξής:


Μάιος 2020

Μάιος 2019

Διαφορά

Ιανουάριος – Μάιος 2020

Ιανουάριος – Μάιος 2019

Διαφορά

ΕΕ

581.161

1.217.259

-52,3%

3.331.715

5.692.828

-41,5%

ΕΕ 14

515.851

1.078.841

-52,2%

2.928.636

5.068.929

-42,2%

ΕΕ + EFTA

603.565

1.260.449

-52,1%

3.461.589

5.890.360

-41,2%

Ελλάδα

4.497

13.832

-67,5%

28.321

52.424

-46,0%

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ