Στο δρόμο με τα SYM HD300 και VF185
Με ένα σκούτερ μέσου κυβισμού και μεγάλων τροχών (HD300) και ένα «υπέρ-παπί» (VF185) η SYM προκαλεί ισχυρή περιδίνηση στο ευρύ τοπίο των αστικών δίτροχων.
Στους δρόμους των Τρικάλων και της θεσσαλικής επαρχίας, το μεσαίου κυβισμού σκούτερ μεγάλων τροχών SYM HD300 και το «σούπερ-παπί» SYM VF185 εμφάνισαν όχι μόνο τους λόγους για τους οποίους αλλάζουν το «τοπίο» στα δίτροχα πόλης, αλλά και τη συμβολή της ελληνικής αντιπροσωπείας, «Γκοργκόλης ΑΕ», προς το εργοστάσιο της Ταϊβάν για τη δημιουργία διτρόχων απολύτως ταιριαστών με την ευρωπαϊκή -και πιο εξειδικευμένα, ελληνική- πραγματικότητα.
Η επιτυχία της ελληνικής αντιπροσωπείας, κυρίως τις δύο τελευταίες δεκαετίες -συμπεριλαμβανομένης της οκταετίας που πρωταγωνιστούσαν τα HD evo και HD2 στα σκούτερ των 200 κ.εκ.- της εξασφάλισε το προνόμιο να ακούγονται σοβαρά οι προτάσεις της στο ασιατικό εργοστάσιο. Κι αυτό είναι ένα ιδιαίτερο παράσημο, παγκόσμιας σημασίας, για την τρικαλινή εταιρεία.
Μία επίσκεψη -σαν κι αυτή που κάναμε εμείς ένα ζεστό σαββατιάτικο πρωί του Μαρτίου- στις αποθήκες της «Γκοργκόλης ΑΕ», στην οποία απευθύνονται πολλές ευρωπαϊκές χώρες για ανταλλακτικά (χρονολογίας που φτάνει σε βάθος δεκαετιών), από την Ισπανία μέχρι τη Σλοβενία, και από τα Βαλκάνια ως την Κύπρο, αποδεικνύει με σαφήνεια για ποιον λόγο η άποψη του Έλληνα εισαγωγέα έχει τόση βαρύτητα για τη SYM.
SYM HD300
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το HD300 κατάφερε εκ γενετής να είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με τα ευρωπαϊκά πρότυπα που έχουν τεθεί από τα καθιερωμένα σκούτερ μεσαίου κυβισμού και μεγάλων τροχών 16 ιντσών, αντιπαραθέτοντας στα Piaggio Beverly ή Honda SH μια οικονομικότερη επιλογή - στα 3.995 Ευρώ. Χωρίς, ωστόσο, να κάνει σοβαρούς συμβιβασμούς στα ισχυρά στοιχεία αυτών των ανταγωνιστών, που είναι κυρίως το στιλ και η ποιότητα.
Κρίνοντας από το σχεδιασμό του, το HD300, του οποίου τα αρχικά σημαίνουν «High Demands» (υψηλές απαιτήσεις), έχει εξ αρχής ανεβάσει τον πήχη: με τα φιλέτα χρωμίου (στη μάσκα και την ποδιά), τις καμπύλες των πλαστικών του, τον προβολέα (με δύο LED DRL μπάρες) και το πίσω φως με διπλά φωτιστικά σώματα (έκαστο με 12 LED), με την καφέ δερμάτινη σέλα στις τρεις από τις τέσσερις χρωματικές εκδόσεις και με το ανάγλυφο logo SYM στο πίσω τμήμα της και με τα ομόχρωμα grips.
Ο πίνακας οργάνων είναι πολυγωνικός με κυκλική οθόνη και αναλογικό το δείκτη ταχύτητας. Διαθέτει μία LCD οθόνη με ενδείξεις θερμοκρασίας νερού, εξωτερικής θερμοκρασίας, τάσης μπαταρίας, ώρας, ολικού και μερικού χιλιομετρητή και μερικού χιλιομετρητή ελέγχου λαδιού. Αριστερά και δεξιά υπάρχει αναλογική ένδειξη της στάθμης καυσίμου και των στροφών του κινητήρα, ενώ στο πάνω τμήμα του πίνακα υπάρχουν λυχνίες ABS, φλας, φώτα μεγάλης σκάλας, ελέγχου λαδιού και κινητήρα.
Η άνεση της σέλας και το ύψος της, στα 800 χιλ., σε συνδυασμό με τις δύο θέσεις για τα πόδια εξωτερικά του κεντρικού τούνελ του πατώματος, καθιστούν το HD300 ξεκούραστο και σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Κάτω από τη σέλα διατίθενται 38 λίτρα, που σημαίνει ότι χωρά ένα full-face κράνος μεταξύ άλλων μικροαντικειμένων, ενώ εσωτερικά της ποδιάς υπάρχει κι ένα εύχρηστο ντουλαπάκι με θύρα USB 2.0, καθώς και ένας αναδιπλούμενος γάντζος. Η σέλα και το ρεζερβουάρ ανοίγουν από έναν κεντρικό πολυδιακόπτη, χωρίς να χρειαστεί να βγει το κλειδί.
Οδηγώντας, γίνεται σαφής αμέσως η επιτυχία του ζυγίσματος, η ευελιξία στην πόλη αλλά και μαζί η σταθερότητα τόσο στις ανωμαλίες του δρόμου (που αποσβένονται άκρως ικανοποιητικά) όσο και στον λίγο πιο σβέλτο ρυθμό, χάρη και στις ζάντες 16 ιντσών, στο νέο και ενισχυμένο διπλό σωληνωτό πλαίσιο, και στην ακαμψία παρά τη μείωση του βάρους του πλαισίου κατά 12 κιλά.
Παράλληλα, ο γνωστός υγρόψυκτος κινητήρας F4 είναι ρυθμισμένος να αποδίδει τους 27,5 ίππους και τη ροπή του (που αγγίζει τα 26,12 Nm στις 6.250 σ.α.λ.) απολύτως προοδευτικά και χωρίς νευρικές εξάρσεις - όπως ορίζει η κατηγορία. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός, και η μείωση του βάρους και εδώ (κατά 3 επιπλέον κιλά), που ρίχνουν το HD300 στα 174 κιλά, βοηθούν στην επίτευξη μέση κατανάλωσης 3,46 λίτρων ανά 100 χλμ., σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές. Με δοχείο καυσίμων 10 λίτρων, η αυτονομία φτάνει τα 290 χλμ.
Η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 115 χιλ. και διαμέτρου 35 χιλ. εμπρός, και από δύο αμορτισέρ διαδρομής 100 χιλ. (με 4 θέσεις προφόρτισης) πίσω, ενώ τα φρένα από δισκόφρενο 288 χιλ. τύπου μαργαρίτα μπροστά και 260 χιλιοστών πίσω, με διπίστονες δαγκάνες, σωληνάκια υψηλής πίεσης και ABS.
SYM VF185
Την ίδια στιγμή, το SYM VF185 είναι μια εντελώς διαφορετική παραλλαγή της αστικής μετακίνησης, που βασίζεται μεν στο παραδοσιακό -και τόσο επιτυχημένο, στη χώρα μας- πρότυπο του κλασσικού «παπιού», αλλά το πάει τόσο πολύ παρακάτω που από όλες τις απόψεις μοιάζει με μικρή μοτοσικλέτα.
Πρόκειται για ένα υπέρ-παπί επιδόσεων, το ισχυρότερο της αγοράς και ανταγωνιστικό ακόμα και απέναντι σε σκούτερ 300 κ.εκ., που όμως ταυτόχρονα πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro4, και το οποίο διαθέτει κιβώτιο 6 σχέσεων με συμπλέκτη, και συνοδεύεται από μηχανικές επιλογές μοτοσικλέτας που το κάνουν αδιανόητα -για «παπί»- στιβαρό στο δρόμο. Κι όλα αυτά με τιμή 2.695 Ευρώ, ικανή να το καταστήσει «ρυθμιστή» της αστικής μετακίνησης!
Ξεπερνώντας τον άμεσο ανταγωνισμό των 150 κ.εκ. στα «υπερ-παπιά», έχει υγρόψυκτο μοτέρ 183 κ.εκ. με ηλεκτρονικό ψεκασμό, που αποδίδει 18 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 16,4 Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα αυτού του «supercub» ξεπερνά ακόμα και τα 130 χλμ./ώρα, παρά το αναμενόμενα αυξημένο βάρος των 130 κιλών, κάνοντας τις πέντε αλλαγές στα «κόκκινα» του κινητήρα που έρχονται αρκετά σύντομα λόγω της κοντής ρύθμισης των σχέσεων. Κι όλα αυτά με κατανάλωση που μπορεί να κρατηθεί ακόμα και στα 2,5 λίτρα / 100 χλμ.
Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι πώς υποστηρίζεται από αυτό το «υπερ-παπί» τόση ισχύς: με δισκόφρενο 200 χιλ. πίσω (μαζί με το 250 χιλιοστών εμπρός), με ABS που επενεργεί στον εμπρός τροχό, με το ενισχυμένο και στην πράξη εξαιρετικά στιβαρό σωληνωτό πλαίσιο -που προσδίδει εντυπωσιακή σταθερότητα και στα πολλά χιλιόμετρα και στους στριφτερούς δρόμους, σε συνδυασμό με το πιρούνι διαμέτρου 30 χιλ. και διαδρομής 80 χιλ. εμπρός- και με τα ελαστικά μοτοσικλέτας.
Ακόμα και η σέλα δύο επιπέδων, ο μεγάλος πολυγωνικός πίνακας οργάνων (με αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακή οθόνη), ο κεντρικός μαγνητικός πολυδιακόπτης, το τελικό της εξάτμισης, τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ και τα LED φώτα και φλας συνδράμουν στην αναβάθμιση του VF185 πέρα από τα όρια του «παπιού» - όπως άλλωστε και το δοχείο καυσίμων που αγγίζοντας τα 6 λίτρα προσφέρει αυτονομία άνω των 250 χιλιομέτρων με ελαφρύ δεξί χέρι.
Ο συνολικός αιχμηρός και τόσο σπορ σχεδιασμός αυτού του «supercub» της SYM, και μαζί η γενικότερη ποιότητα, η τιμή και η ισχύς του, επαναφέρουν ηχηρά το «υπέρ-παπί» στο αστικό τοπίο και το βάζουν -με προδιαγραφές Euro4, πια- να συμπλέει με αξιώσεις δίπλα στα κυρίαρχα της εποχής σκούτερ...