Στο δρόμο με το Crossland X 1.2 Turbo 130 ίππων
Το γερμανικό μικρό B-SUV έχει στον πυρήνα του την πολύπλευρη άνεση, καθώς και έναν από τους καλύτερους τρικύλινδρους Turbo κινητήρες της κατηγορίας.
Μέσα στις τόσες πολλές, και διαφορετικής φιλοσοφίας εκφάνσεις της κατηγορίας των μικρών B-SUV, η φιλοσοφία που επέλεξε η Opel για το Crossland X, έχει στον πυρήνα της την άνεση ενός καλού, σε όλες του τις πτυχές αυτοκινήτου, χωρίς καμία ανάγκη εντυπωσιασμού - αν και τείνει προς αυτόν με την απόδοση του εξαίρετου κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo 130 ίππων.
Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής
Ο κύριος σκοπός του αυτοκινήτου εύκολα αποκαλύπτεται, αρχικά από το σχεδιασμό του. Η Opel, ανεβαίνοντας -φυσικά, όπως όλοι- στο εμπορικό «τρένο» των Crossovers ακόμα και για τα μικρά της αυτοκίνητα, κράτησε την πολυχρηστικότητα και ευρυχωρία του εσωτερικού από το Meriva (το οποίο το Crossland X τυπικά αντικατέστησε), καθώς και τις συμπαγείς του διαστάσεις για είναι εύχρηστο και ευέλικτο στην πόλη.
Με τις δυναμικές πτυχώσεις στις λαμαρίνες, τα νέα φώτα LED και τη νέα μάσκα, που συνδυάζονται με τη διχρωμία και τις νίκελ λεπτομέρειες της κορυφαίας αυτής έκδοσης X-Clusive, ο σχεδιασμός του Crossland X παραμένει επίκαιρος. Και, επίσης, «περιπετειώδης» με τα SUV χαρακτηριστικά του αυξημένου ύψους από το έδαφος και των πλαστικών προστατευτικών περιμετρικά και στους θόλους των τροχών. Ωστόσο, το σημαντικότερο είναι ίσως ό,τι βρίσκεται εσωτερικά από αυτά.
Μέσα στα 4,2 μέτρα του μήκους του και τα 2,6 μ. του μεταξονίου του, κρύβει κορυφαία στοιχεία ευρυχωρίας για τα δεδομένα της κατηγορίας: ο οδηγός κάθεται ψηλά με ευρύτατη ορατότητα, όλοι οι επιβάτες χωρούν χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ σημαντικό στοιχείο λειτουργικότητας είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα - που μοιράζει το χώρο μεταξύ πίσω επιβατών και χώρου αποσκευών, στα 410 ως 520 λίτρα για τον τελευταίο.
Ο χώρος συνδυάζεται από εξαιρετικά, ικανοποιητικής ποιότητας υλικά και άνεσης/στήριξης καθίσματα, από καλά μελετημένη εργονομία και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, καθώς και από την οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Η σχεδιαστική τόλμη είναι απούσα, αλλά αυτό συμβαίνει τηρώντας τη γενικότερη φιλοσοφία του αυτοκινήτου.
Η έμφαση του Crossland X στην άνεση εκφράζεται, επίσης, τόσο από τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης X-Clusive, που περιλαμβάνει κάθε είδους ηλεκτρονικό βοήθημα ασφάλειας και άνεσης, αλλά και από τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου στο δρόμο.
Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με γνώμονα τη βέλτιστη απόκριση στις ανωμαλίες του δρόμου (ή και του χωματόδρομου) και για την ποιότητας κύλισης στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι, το Crossland X συνδυάζει την ευελιξία στην πόλη με ένα ξεκούραστο ταξίδι, η οποία ωστόσο δεν διαταράσσεται από τις μοιραία λίγο αυξημένες κλίσεις στις στροφές, βάσει της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου. Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι στη στροφή δεν παραμένει συγκροτημένο, με αρκετά υψηλό όριο πρόσφυσης.
Εξάλλου, και ο ίδιος ο κινητήρας, βοηθά την άνεση, περιορίζοντας τα κατεβάσματα σχέσεων με την πλούσια ροπή του (230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.) και το αισθητό του τράβηγμα μετά από την αρχική του σχετική ραθυμία. Κι ακόμη, έχοντας πια μειωμένο θόρυβο και πολιτισμένη, χωρίς τους κραδασμούς των 3 κυλίνδρων, λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών.
Πρόκειται για μια ζωηρότατη τρικύλινδρη μονάδα, ανανεωμένη στην υπερσυμπίεση και την τροφοδοσία της, που συνδυάζεται με ένα κιβώτιο 6 σχέσεων με άρτια κλιμάκωση, αλλά όχι εξίσου άρτια αίσθηση. Έχοντας να κινήσει 1.240 κιλά, συν τους επιβάτες και τις αποσκευές, δεν κομπιάζει ποτέ. Η ισχύς του το επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτ. και μέχρι την τελική του ταχύτητα των 201 χλμ./ώρα, ενώ η ίδια η ροπή βοηθά να κρατηθεί η ρεαλιστική μέση κατανάλωση κοντά στα 7 λίτρα/100χλμ.
Η αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που δίνουν όλα τα παραπάνω, εντείνεται με τον πληρέστατο εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης X-Clusive. Παρότι η τιμή του φτάνει στα 21.000 € (χίλια ευρώ πάνω από τη βασική έκδοση Edition), δεν στερείται τίποτα από τα μεγαλύτερα Opel. Μεταξύ άλλων, πέραν των «βασικών» (infotainment Navi 5.0 Intellilink, cruise control και διζωνικός κλιματισμό), διαθέτει επιπλέον το Safety Pack όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, υποβοήθηση παρκαρίσματος και ράγες οροφής.