X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο δρόμο με το Fiat 500L 1.6 MultiJet 120hp City Cross

Σ' όλα τα πολλαπλά πρόσωπα του πολυσχιδούς Fiat 500 της νέας εποχής, προστίθεται τώρα άλλο ένα: η έκδοση City Cross του 500L, η οποία προσθέτει crossover στοιχεία στο πολυχρηστικό, οικογενειακό "παρακλάδι΄" της σύγχρονης οικογένειας 500.

Χωρίς να προσεγγίζει σε φιλοσοφία ή δυνατότητες το 500X, που είναι το αμιγές Crossover της οικογένειας, απλώς εμπλουτίζεται με τη δυνατότητα λίγο καλύτερης κίνησης σε ήπιες εκτός δρόμου «αποδράσεις από την καθημερινότητα της πόλης», όπως το περιγράφει η Fiat. Αυτό το πετυχαίνει κυρίως με την αύξηση του ύψους από το έδαφος κατά 2,5 εκατοστά.

Η City Cross «παραλλαγή» προστέθηκε στην πρόσφατη ανανέωση του 500L, επιπλέον της βασικής του πτυχής που είναι η εξαιρετική ευρυχωρία και περιμετρική ορατότητα -με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες- του πολυχρηστικού εσωτερικού του για πέντε επιβάτες και για 412-455 λίτρα αποσκευών (αναλόγως της θέσης των συρόμενων πίσω καθισμάτων).

Η «crossover» πλευρά της έκδοσης 500L City Cross γίνεται ορατή με σημαντικές λεπτομέρειες στο αμάξωμα, όπως το προστατευτικό κάλυμμα (skid plate) στη βάση του εμπρός προφυλακτήρα, η εξειδικευμένη γρίλια πάνω από αυτόν, και τα μαύρα πλαστικά στα μαρσπιέ, στους θόλους των τροχών και στους καθρέπτες.

Το εσωτερικό, πέραν των λίγο ποιοτικότερων υλικών που έφερε η πρόσφατη ανανέωση, έχει σε αυτή την έκδοση ειδικό μαύρο ύφασμα με λευκές ραφές και το logo 500, καθώς και μαύρη πρόσοψη (ενώ διατίθεται και λευκή). Όπως και σε όλη την οικογένεια 500, κεντρικό ρόλο παίζει η συνδεσιμότητα και τα πολυμέσα, με την ανασχεδιασμένη οθόνη αφής TFT μεγέθους 7 ιντσών.

Στην έκδοση αυτής της δοκιμής το 500L City Cross έχει τον ανανεωμένο κινητήρα πετρελαίου 1.6 MultiJet, απόδοσης 120 ίππων και 320 Nm ροπής, αλλά τώρα με προδιαγραφές Euro 6d και με το σύστημα AdBlue που μειώνει τις εκπομπές μονοξειδίου του αζώτου (NOx). Στην πράξη, χωρίς να εμφανίζει την αρχική βραδυφλογία των diesel, από τις 1.500 σ.α.λ. εκπλήσσει με την ένταση της ροπής του. Και μόνο στις πολύ υψηλές στροφές κουράζεται, ή κουράζει και λίγο με την τραχύτητά του.

Φαίνεται ικανός, ο 1.6 MTJ, να ανταπεξέλθει σε κάθε φορτίο, και σε κάθε απαίτηση στην πόλη ή στο ταξίδι, με μοναδικό κόστος τη μικρή αύξηση της κατανάλωσης. Στο μεικτό κύκλο της δικής μας δοκιμής αυτή κυμάνθηκε στα 6,4 λίτρα / 100 χλμ., χωρίς ιδιαίτερη πίεση ή φορτίο. Παρόλα αυτά, στον αυτοκινητόδρομο η ροπή είναι τέτοια που αναμφίβολα η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει κάτω από τα 6 λίτρα.

Η συμπεριφορά του 500L City Cross, διατηρώντας τη φιλοσοφία της άνεσης που οφείλει να έχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, δεν αφήνει να φανεί η αύξηση του ύψος (και του κέντρου βάρους), ελέγχοντας αρκετά καλά τις κλίσεις και δίνοντας την αίσθηση ελέγχου και προοδευτικότητας σε όλες τις φάσεις της στροφής. Χωρίς να είναι αυτός ο ρόλος του, διατηρεί αρκετά καλά τη σχετική στιβαρότητα ενός πολυχρηστικού, οικογενειακού, με δόσεις Crossover, και είναι θετικό ότι διαθέτει δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς.

Μαζί με τα πολυμέσα, ιδιαίτερη σημασία σε τέτοιες εκδόσεις έχει και ο εξοπλισμός: με τιμή 20.400 Ευρώ (στην έκδοση 1.6 diesel) προσφέρει μεταξύ άλλων αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, ESP και Hill Holder, σύστημα Start and Stop του κινητήρα, την οθόνη αφής του Uconnect με σύστημα πλοήγησης, smartphone mirroring και κάμερα οπισθοπορείας…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ