ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο δρόμο με το Focus 1.0 lt – 125hp ST-Line

Στο δρόμο με το Focus 1.0 lt – 125hp ST-Line

Μπορεί το τολμηρό για τα ‘90s "new edge design" της πρώτης γενιάς του Ford Focus να έχει ολοκληρωτικά σβήσει στις δύο δεκαετίες που μεσολάβησαν, για να δώσει σήμερα τη θέση του σε ένα απολύτως ολοκληρωμένο και σχεδιαστικά εργονομικό μικρομεσαίο, όμως το "dna" του Focus έχει παραμείνει αναλλοίωτο: ο -εθιστικός στο δρόμο- "οδηγοκεντρικός" του χαρακτήρας.

Στη νέα, τέταρτη γενιά του, το Focus εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο απολαυστικά στην οδήγηση μικρομεσαία, αν όχι το πιο διασκεδαστικό - ειδικά στην σπορ έκδοση ST Line.

Όμως, διατηρώντας αυτήν την αρετή, τώρα πια είναι κι από όλες τις άλλες απόψεις ένα αυτοκίνητο του καιρού του: με τους χώρους και την εργονομία, την ποιότητα και τη συνδεσιμότητα των κορυφαίων της κατηγορίας - πλησιάζοντας, μάλιστα, σε ορισμένους τομείς σε premium επίπεδα.

Η Ford, δηλαδή, μετέτρεψε ένα από τα παλιά μειονεκτήματα του Focus, τώρα σε πλεονέκτημα: με αυξημένο μήκος κατά 20 χλστ. και μεταξόνιο κατά 53 χλστ., και με ελάχιστα μεγαλύτερο πλάτος, το μικρομεσαίο μοντέλο προσφέρει κορυφαίους χώρους στην κατηγορία για πέντε επιβάτες, και επίσης 375 λίτρα στο χώρο αποσκευών.

Στην αύξηση του χώρου των επιβατών συμβάλλει και το κάθετο ταμπλό, η απλούστευση της σχεδίασής του (με περίπου τους μισούς διακόπτες, πια) και η τοποθέτησή του αρκετά μπροστά. Αυτή έγινε εφικτή χάρη στο μεγάλο ρύγχος και τους μικρούς προβόλους, που με τη σειρά τους επέτρεψαν την τοποθέτηση των μηχανικών μερών επίσης πιο μπροστά.

Στο δρόμο με το Focus 1.0 lt – 125hp ST-Line
STUART G W PRICE WWW.S-P.TV

Στην ίδια λογική, τα υλικά του εσωτερικού βελτιώθηκαν τόσο σημαντικά, που το φέρνουν στις παρυφές του premium. Και, βέβαια, και στο Focus απέκτησε πια κεντρικό ρόλο η έγχρωμη οθόνη αφής, 8 ιντσών εδώ, που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με πλήρη συνδεσιμότητα του smartphone -χάρη στα Apple CarPlay και Android Auto- και κάρτας SIM για σύνδεση με το διαδίκτυο.

Συγκεκριμένα, στην έκδοση ST Line, η έτσι κι αλλιώς σπορ φιλοσοφία του Focus -που εκφράζεται σε όλη τη γκάμα με τη μείωση του ύψους κατά 30 χλστ., με το μεγάλο καπό, με την κλίση της οροφής προς τα πίσω και με την αεροδυναμική μελέτη του-, εμπλουτίζεται εδώ με εντονότερες νευρώσεις, πιο δυναμική μάσκα και προφυλακτήρες, πιο μυώδεις θόλους, με τις σκούρες ζάντες 17 ιντσών και με τα λογότυπα ST Line.

Η δυνατότητα αύξησης των χώρων ήταν μία από τις αρετές της νέας πλατφόρμας, στην οποία βασίζεται η 4η γενιά Focus. Μια δεύτερη ήταν η μείωση του βάρους κατά μέσο όρο κατά 88 κιλά, και μια τρίτη, φυσικά, η επίδρασή της στην οδική του συμπεριφορά. Όντας 20% πιο άκαμπτη, συμβάλλει καίρια στο υποδειγματικό «πάτημα» του Focus στο δρόμο, με τη βοήθεια της ανασχεδιασμένης εμπρός ανάρτησης - και παρότι, στις λιγότερο ακριβές εκδόσεις, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω αντικαταστάθηκαν με ημιάκαμπτο άξονα.

Το Focus, έτσι, είναι και πάλι στο δρόμο ένα χάρμα των αισθήσεων, ειδικά στη ρύθμιση Sport του Drive Mode και στην έκδοση ST Line που έχει χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 10 χλστ.: το εμπρός μέρος «ακούει» άρτια το ακόμα πιο βελτιωμένο τιμόνι (χάρη και στο καλορυθμισμένο Torque Vectoring), το ζύγισμα το νιώθεις υποδειγματικό, οι κλίσεις ελέγχονται στιβαρά.

Κι όλα αυτά, ενώ εξασφαλίζει ποιότητα κύλισης «μαγικού χαλιού», κάνοντας το ταξίδι ιδιαίτερα ξεκούραστο με τη βοήθεια και της άριστης ηχομόνωσης, και αρκετά ικανοποιητική απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Ο ημιάκαμπτος πίσω, που προέρχεται από το Fiesta ST, δεν προκαλεί σοβαρά θέματα άνεσης.

Στο δρόμο με το Focus 1.0 lt – 125hp ST-Line


Για τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 EcoBoost, που έχει δώσει ήδη τα διαπιστευτήριά του, είναι περιττό να γραφτεί ξανά πόσο καλά πατάει -με τη βοήθεια της καλής κλιμάκωσης των 6 σχέσεων του αρκετά σαφούς κιβωτίου- ανάμεσα σε δύο κόσμους: της οικονομίας, καθώς με προσοχή μπορείς να κρατήσεις την κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ., αλλά και της πλούσιας απόδοσης και ροπάτης αίσθησης σε όλο το φάσμα από τις 2.000 στροφές και μέχρι τα «κόκκινα».

Το παραπάνω δεν σημαίνει ότι είναι ράθυμος στα χαμηλά, πριν μπει το turbo. Άλλωστε, τα 170 Nm της ροπής εμφανίζονται σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, από τις 1400 ως τις 4.500 σ.α.λ., κάνοντας το μηχανικό σύνολο σίγουρα επαρκές για κάθε περίσταση, και αρκετά ζωηρό: η επιτάχυνση του βάρους 1.322 κιλών αμαξώματος έρχεται σε 10,0 δευτ., και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.

Με τιμή στα 21.017 ευρώ, το Focus ST Line διαθέτει, πέραν της βασικής έκδοσης, τη σπορ ανάρτηση και το σπορ εσωτερικό, την οθόνη πολυμέσων μεγέθους 8 ιντσών, Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, μπουτόν εκκίνησης κινητήρα και υποβοήθηση παρκαρίσματος Active Park Assist 2. Αλλά, έτσι κι αλλιώς, από τη βασική έκδοση ήδη ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, μεταξύ άλλων με τα συστήματα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης (Pre-Collision Assist) με ανίχνευση πεζών και αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίησης αλλά και υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας, φώτα ημέρας LED, ζάντες αλουμινίου…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ