Στο δρόμο με το Hyundai i20 1.2 84 PS
Οδηγούμε τη "βασική" έκδοση της νέας, τρίτης γενιάς του κορεατικού supermini με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 ισχύος 84 ίππων.
Στην τελευταία δεκαετία κάθε νέο Hyundai ήταν κι ένα βήμα που έκλεινε την απόσταση των κορεατικών αυτοκινήτων από τα ευρωπαϊκά ή ιαπωνικά, όμως οι γενιές των δύο τελευταίων ετών -του i20 συμπεριλαμβανομένου- είναι ολόκληρες δρασκελιές.
Το άλμα αυτό του i20, τώρα με την τρίτη του γενιά, το φέρνει ρεαλιστικά στα μέτρα και τα σταθμά των καλύτερων του είδους supermini: είναι πλέον παρεμφερής η τεχνολογία και η ποιότητά του, οι χώροι του είναι κορυφαίοι, η φήμη αξιοπιστίας των Hyundai γίνεται όλο και πιο περιβόητη, και από τη βασική του έκδοση διανθίζεται με την πλήρη σουίτα 15 ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.
Είναι ένα ώριμο, πλέον, supermini. Κι ωριμότητα για ένα supermini, στο συγκεκριμένο χωροχρόνο, είναι η ικανότητα να είναι εύκολο, ξεκούραστο και βολικό στην πόλη, και ταυτόχρονα -μιας και στους καιρούς μας ένα supermini λειτουργεί και ως μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας- ικανό να ταξιδεύει με άνεση, χώρους και ποιότητα κύλισης μεγαλύτερου αυτοκινήτου.
Βέβαια, για τη δεύτερη περίπτωση, πολύ πιο ταιριαστή είναι η επιλογή ενός από τους κινητήρες 1.0 Turbo, με ή χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που αποδίδουν τριψήφιους ίππους. Ο ατμοσφαιρικός 1.2 λίτρου των 84 ίππων σε συνδυασμό με τις μακριές σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου δεν είναι το φόρτε για ένα ταξίδι με βαρύ φορτίο, αν και το μπορεί ασθμαίνοντας, όμως από την άλλη η βασική του έκδοση ξεκινά από τα 12.990 Ευρώ (με την έκπτωση).
Με τα 118 Nm της ροπής του (στις 4.700 στροφές) στην πόλη ελίσσεται καλά, ενώ το κατά 10 τοις εκατό μειωμένο βάρος του συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης. Στον αντίποδα, στη μείωση της κατανάλωσης δεν συμβάλλει η ανάγκη περισσότερων κατεβασμάτων ταχύτητας, που θα μπορούσαν να αποφευχθούν με έναν πιο ροπάτο κινητήρα.
Πάντως, η τετρακύλινδρη μονάδα έχει ζωή μέσα της, φτάνει τα 173 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας (με τα πρώτα 100 από στάση να έρχονται σε 16,4 δευτερόλεπτα), έχει γραμμικότητα, δεν ενοχλεί με κραδασμούς, και καταφέρνει να πετύχει κατανάλωση ακόμα και κάτω από 6,0 λίτρα / 100 χλμ.
Κατά τα άλλα, η βασική έκδοση 1.2 είναι εμπλουτισμένη με ό,τι τεχνολογικά και ηλεκτρονικά νέο υιοθετούν και οι 1.0 Turbo. Και, φυσικά, με (αυτόν) τον σχεδιασμό, τον πρώτο της φιλοσοφίας «Sensuous Sportiness» της Hyundai στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τους Κορεάτες, είναι ένας συνδυασμός δυναμισμού και κομψότητας, και δείχνει, στην πράξη, να έχει κάτι το υπόγεια ελκυστικό.
Γεννήθηκε από το σχεδιαστικό κέντρο της Hyundai στην Ευρώπη, και τα κύρια στοιχεία του είναι οι αιχμές, το χαμηλό ρύγχος με μαύρη κυψελοειδή μάσκα και χείλος, οι τριγωνικοί αεραγωγοί με τους προβολείς, τα full LED φωτιστικά σώματα, οι νέας σχεδίασης ζάντες 16 ή 17 ιντσών, καθώς και τα ενιαία πίσω φώτα και η μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που τα ενώνει με το πίσω τζάμι σαν να είναι προέκταση της μαύρης οροφής.
Στο δυναμισμό συμβάλλει και η μείωση του ύφους (της οροφής) κατά 2,4 εκατοστά - κάτι που δεν έχει επηρεάσει καθόλου το γεγονός ότι οι χώροι είναι από τα πιο δυνατά «χαρτιά» του νέου i20 στην κατηγορία.
Η μείωση του ύψους της οροφής δεν προκαλεί πρόβλημα στο ύψος των κεφαλιών των επιβατών, ενώ ταυτόχρονα η αύξηση του πλάτους κατά 3 εκατ. και του μεταξονίου κατά 1 εκατ. (μαζί με τη μικρή αύξηση του μήκους κατά 5 χιλιοστά) κάνουν ιδιαίτερα άνετη, για τα δεδομένα της κατηγορίας, τη διαβίωση πέντε επιβατών στο εσωτερικό.
Ο χώρος για τους ώμους των τριών πίσω επιβατών αυξήθηκε, έτσι, κατά 4 εκατοστά, ο χώρος για τα πόδια τους είναι κορυφαίος για την κατηγορία, ενώ παράλληλα το πορτ-μπαγκάζ δέχθηκε ακόμα 26 λίτρα και έφτασε τα 352. Πρόκειται για μια τιμή που τείνει προς τα μικρομεσαία, που με την πτώση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.165 λίτρα, διαθέτοντας παράλληλα και χαμηλότερο κατά 24 χλστ. κατώφλι φόρτωσης.
Στο εσωτερικό, με 1.000 ευρώ παραπάνω που χρειάζεται η μετάβαση από τη βασική έκδοση Fresh στη δεύτερη, Exclusive, περιλαμβάνεται στο κέντρο της κονσόλας η έγχρωμη οθόνη αφής πολυμέσων 8 ιντσών (με πλήρη συνδεσιμότητα και Apple CarPlay-Android Auto) και στον πίνακα οργάνων η ψηφιακή οθόνη 12,5’’. Η σχεδίαση και η ποιότητα του εσωτερικού είναι σημαντικά αναβαθμισμένες, ενώ διατίθενται επίσης θύρα USB, πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και ηχοσύστημα Bose.
Είτε με αυτόν τον κινητήρα είτε με τους ισχυρότερους, το i20 τρίτης γενιάς πιστοποιεί την αρετή -που έχει ακόμα και το i10- της σπουδαίας ποιότητας κύλισης στο ταξίδι. Παρότι η ανάρτηση είναι λίγο σκληρή -πετυχαίνοντας εξαιρετικό έλεγχο των κλίσεων και αρκετά στιβαρό πάτημα στις στροφές- και πίσω φυσικά αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα, μόνο οι βαθιές εγκάρσιες κακοτεχνίες του δρόμου διαταράσσουν τη γενικότερη άνεση.
Το αναβαθμισμένο δάπεδο του i20 είναι η βάση όλης αυτής της συγκρότησής του στο δρόμο, του αρμονικού συνδυασμού άνεσης-πρόσφυσης, ενώ παράλληλα οι συμπαγείς διαστάσεις, το σχετικά ελαφρύ τιμόνι και η περιμετρική ορατότητα από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες συμβάλλουν στην ολοκληρωμένη ευκολία και ευελιξία στην πόλη.
Το ίδιο κάνει και η σουίτα ηλεκτρικών S-10 Hyundai SmartSense, που διαθέτει μεταξύ άλλων και τα συστήματα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών, αυτόματης πέδησης, διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης τυφλού σημείου και αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος.
Παρότι η βασική έκδοση 1.0 Turbo με 100 PS τιμάται 1.200 ευρώ παραπάνω από τη βασική ατμοσφαιρική 1.2, κοστίζει περίπου το ίδιο με την καλύτερα εξοπλισμένη της δεύτερης. Συνεπώς, είναι θέμα των δικών σας προτεραιοτήτων αν θα επιλέξετε καλύτερες επιδόσεις-ταξίδι ή εξοπλισμό, αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση, είναι δεδομένες οι 15 ηλεκτρονικές τεχνολογίες ασφάλειας, το σφαιρικά ολοκληρωμένο σύνολο του i20 και η 5ετής εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.