Στο δρόμο με το ηλεκτρικό Peugeot e208
Η ηλεκτρική έκδοση του Peugeot e208 είναι ταυτόχρονα η ισχυρότερη παραλλαγή του γαλλικού supermini, και μια ομαλή μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Με αυτονομία 340 χιλιομέτρων, με ισχύ 136 ίππων, με όλες τις αρετές του συμβατικού Peugeot 208 και με τιμή που με την κρατική επιδότηση μπορεί να κατέβει κοντά στις 26 χιλιάδες ευρώ, η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του γαλλικού supermini επιτυγχάνει ένα προσιτό, μέχρι στιγμής, και εύκολο πέρασμα στην εποχή του ηλεκτρισμού.
Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής
Στο δάπεδό του, η μπαταρία ιόντων-λιθίου των 50 kWh βρίσκεται στο μέσο όρο χωρητικότητας των ηλεκτρικών supermini / B-SUV, αλλά τα 340 χιλιόμετρα αυτονομίας -που δεν μένουν μόνο στα χαρτιά, αλλά εμφανίζονται και σε ρεαλιστικές συνθήκες- είναι μία από τις καλύτερες τιμές της κατηγορίας.
Όσο για το χρόνο φόρτισής του, με την οικιακή πρίζα χρειάζεται 31 ώρες, αλλά η ολονύχτια (με νυχτερινό, μάλιστα, ρεύμα) μπορεί να προσφέρει 100 χλμ. αυτονομίας. Τα Wallbox χρειάζονται περί τις 5-7,5 ώρες για πλήρη φόρτιση, ενώ ένας τριφασικός ταχυφορτιστής 50 kW γεμίζει τη μπαταρία από 20% στο 80% σε 41 λεπτά.
Πέραν της αυτονομίας, όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, με 136 ίππους το e208 είναι η ισχυρότερη παραλλαγή του μικρού Peugeot σε σχέση με τα 208 βενζίνης και diesel. Μαζί με το ξεδίπλωμα 260 Nm ροπής από απόλυτο μηδέν, με το άγγιγμα του γκαζιού -όπως σε όλα τα ηλεκτρικά-, η δύναμη που μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς κάνει το e208 αληθινά ζωηρό, σε όλες τις συνθήκες.
Είναι ενδεικτικό ότι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 8,1 δευτερόλεπτα (παρότι το βάρος ξεπερνά τον 1,5 τόνο), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Εξάλλου, σε αυτό το ρυθμό η κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας εκτοξεύεται πολύ πέρα από τις 17,6 kWh/100χλμ. της μέσης κατανάλωσης.
Όσο για το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας από την πέδηση, η Peugeot δίνει στον οδηγό λιγότερες επιλογές σε σχέση με τον ανταγωνισμό - μόνο δύο, μέσω του επιλογέα, και σε καμία από αυτές το άφημα του γκαζιού δεν απορροφά τόση κινητική ενέργεια από το φρενάρισμα ώστε να μπορεί να επιτευχθεί η "οδήγηση με ένα πεντάλ".
Αντίθετα, το e208 προσφέρει τρεις επιλογές ρύθμισης (modes) του κινητήρα, που μαζί ελέγχουν και την λειτουργία του τιμονιού και ενεργοβόρων συστημάτων, όπως ο κλιματισμός. Πρόκειται για τα προγράμματα Eco-Normal-Sport, που κινούνται αντίστοιχα από το άκρο της εξοικονόμησης ενέργειας στο άκρο των επιδόσεων.
Η Peugeot έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα αρμονικά και στιβαρά δομημένο τετράτροχο, με βελούδινη ποιότητα κύλισης και παντελή απουσία κραδασμών και θορύβων, σχεδιάζοντας το ηλεκτρικό e208 εν λευκώ. Το βάσισε σε μια παραλλαγή της πλατφόρμας CMP, την e-CMP, τοποθέτησε (όπως όλοι) τη μπαταρία κάτω από τα καθίσματα των επιβατών και τροποποίησε τις ρυθμίσεις της ανάρτησης.
Ως αποτέλεσμα, το e-208, εκμεταλλεύεται άρτια την τοποθέτηση τόσο μεγάλου βάρους (των μπαταριών) τόσο χαμηλά για να φανεί αντάξιο της στιβαρότητας του πατήματος, και της υψηλής πρόσφυσης, όχι μόνο των συμβατικών 208, αλλά και των Peugeot γενικότερα.
Αυτό, παράλληλα, επιτρέπει τη ρύθμιση της ανάρτησης για λίγο περισσότερη άνεση -καθώς μόνο οι βαθιές εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου ίσως αμφισβητήσουν την απορρόφησή τους- χωρίς να γίνονται συμβιβασμοί στην ακρίβεια και υπακοή του εμπρός μέρους. Έτσι, το καλορυθμισμένο ESP θα κάνει την εμφάνισή του μόνο σε ακραίες περιπτώσεις.
Όσο για το σχεδιασμό του e208, δεν διαφέρει από το design του 208 -για τον οποίο τόσα, δικαίως, έχουν γραφτεί- παρά σε λίγες λεπτομέρειες: η μάσκα έχει πτυχώσεις στο χρώμα του αμαξώματος, η πίσω κολώνα φιλοξενεί το γράμμα "e" και βέβαια δεν υπάρχει εξάτμιση.
Στο εσωτερικό, το φουτουριστικό i-cockpit έχει ίδια σχεδίαση, υλικά και ποιότητα, αλλά οι δύο ψηφιακές οθόνες -η κεντρική της κονσόλας, και του πίνακα οργάνων- έχουν πλέον νέα γραφικά που παρέχουν τις πληροφορίες της ηλεκτροκίνησης, της αυτονομίας και της φόρτισης. Το λογισμικό του συστήματος πολυμέσων και συνδεσιμότητας με το smartphone (μέσω Android Auto ή Apple CarPlay) παραμένει αυτούσιο.
Ένα μειονέκτημα, την γκάμας του νέου 208, εντοπίζεται στο χώρο (ειδικά για τα πόδια) των πίσω επιβατών. Η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο δεν έχει αλλάξει σε τίποτα τους χώρους - καθώς διατηρεί τον αξιοπρεπή, για την κατηγορία, χώρο αποσκευών των 267 λίτρων.
Το Peugeot e208 ξεκινά από τα 31.900 Ευρώ (χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά" και ενδεχόμενη απόσυρση) και, πέραν των παραπάνω, διαθέτει την πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικύκλων και την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας.