Στο δρόμο με το νέο Honda Civic 1.6 diesel
Η Honda μεγάλωσε την "οικογένεια" των δύο τόσο δημοφιλών της μη-SUV, προσθέτοντας στο Civic την "ταξιδιάρα" έκδοση πετρελαίου 1.6 i-DTEC, μαζί με μια σειρά σχεδιαστικές σπορ πινελιές.
Παρά τους κλυδωνισμούς που υφίστανται τον τελευταίο καιρό οι κινητήρες diesel, η Honda παρατηρεί ότι στην Ελλάδα το 35,9% του συνόλου των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων φέτος είναι με κινητήρα πετρελαίου - ενώ ειδικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων το ποσοστό αυτό αγγίζει τα μισά αυτοκίνητα (49,3 τοις εκατό).
Και, επιπλέον, εκτιμά ότι έχει μια πολύ σοβαρή λύση σ' ένα από τα προβλήματα των πετρελαιοκινητήρων, στην εκπομπή μονοξεδίου του άνθρακα, χάρη στη νέα «παγίδα» NOx. Το νέο αυτό φίλτρο παγιδεύει το μονοξείδιο του αζώτου, περιορίζοντας την εκπομπή του κατά 20 τοις εκατό και μετατρέποντάς το σε νερό, άζωτο και CO2, ενώ επιτυγχάνει και 40 τοις εκατό ταχύτερη καυση των μικροσωματιδίων. Με τον τρόπο αυτό, αυτή η diesel έκδοση καλύπτει τις τελευταίες προδιαγραφές Euro 6d Temp - με την προϋπόθεση να χρησιμοποιεί ανόθετυο καύσιμο.
Έτσι λοιπόν, ο νέος κινητήρας 1.6 i-DTEC, σημαντικά ανανεωμένος στα υλικά του και βελτιωμένος σε βάρος, ακαμψία και τριβές, παραμένει επίκαιρος των ημερών του, και προσφέρει μια λύση κατανάλωσης που μπορεί στον αυτοκινητόδρομο να μείνει αρκετά κάτω και από τα 5 λίτρα / 100 χλμ., ενώ η μέση εκπομπή CO2 περιορίζεται στα 93 γραμ./χλμ. Κι αυτή, χωρίς να υστερεί πουθενά, καθώς οι 120 ίπποι του και κυρίως τα 300 Nm της ροπής του, που αποδίδονται από τις 2.000 σ.α.λ., διασφαλίζουν εξαιρετική ελαστικότητα, απόκριση στο γκάζι χαμηλά και αισθητή δύναμη σε όλο το φάσμα, με τη βοήθεια του εξαιρετικά ακριβούς μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, του ανασχεδιασμένου υπερσυμπιεστή και του νέου συστήματος ψεκασμού.
Από πλευράς επιδόσεων, το Civic 1.6 i-DTEC επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,0 δευτ., και αγγίζει τα 201 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας…