ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο δρόμο με το Renault Captur 1.3 TCe 130 ίππων

Στο δρόμο με το Renault Captur 1.3 TCe 130 ίππων
Π.ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ / RENAULT

To Captur διευρύνει τον ορισμό του "συμπαγούς Crossover" με περισσότερα στοιχεία πολυχρηστικότητας, νεανικότητας και ποιότητας στο δρόμο. Το δοκιμάζουμε με τον πιο ταιριαστό κινητήρα του, 1.3TCe βενζίνης με 130 ίππους.

Όταν το πρώτο Renault Captur εμφανιζόταν το 2013 ωςένας από τους προπάτορες των "συμπαγών Crossover", το κύριο χαρακτηριστικό της -νέας, τότε- κατηγορίας αυτής, που έμελλε να σαρώσει την αυτοκίνηση, έμοιαζε να είναι η παραπομπή στα SUV: το αυξημένο ύψος από το έδαφος, για λίγο πιο απροβλημάτιστο πάτημα σε χωματόδρομους, και η υψηλή θέση οδήγησης, σε ένα αυτοκίνητο πόλης.

Είχε κάποιος μπροστά του ένα πιο "περιπετειώδες" Clio, για πιο ταξιδιάρικο τρόπο ζωής μακριά από την πόλη, αλλά με την οικονομία σε καύσιμο (χωρίς φυσικά το βάρος της τετρακίνησης) και το μέγεθος ενός supermini. Επτά χρόνια μετά, μπροστά στη δεύτερη γενιά του Captur, έχει τώρα μεν όλα τα παραπάνω, αλλά με έναν διευρυμένο ορισμό του όρου "συμπαγές Crossover".

Στο δρόμο με το Renault Captur 1.3 TCe 130 ίππων
Π.ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ / RENAULT

Αρχικά, είναι η αύξηση των διαστάσεων, παρότι εξακολουθεί να βασίζεται στην πλατφόρμα του Clio. Είναι πάνω από 10 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος, στα σύνορα των διαστάσεων ενός B-SUV, κι έτσι οι επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για κεφάλια-ώμους-γόνατα εμπρός και πίσω, συρόμενο κατά 16 εκατ. πίσω κάθισμα και χώρους 27 λίτρων για μικρά αντικείμενα στην καμπίνα.

Με το συρόμενο πίσω κάθισμα, έτσι, μπορεί κανείς είτε να αυξήσει το χώρο των πίσω επιβατών είτε το χώρο αποσκευών, που διαθέτει 422 μέχρι 536 λίτρα αντίστοιχα - και 1.275 λίτρα με την πτώση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

Συνεπώς, με μήκος 4,227 μέτρων και μεταξόνιο 2,639 μ., η πρώτη εξέλιξη της αρχικής Crossover ιδέας είναι ο εμπλουτισμός της με καθοριστικότερα MPV στοιχεία (αυτό που στο παρελθόν θα λεγόταν "πολυμορφικό").

Σ’ αυτόν τον τομέα, δύοπολύ βολικά στοιχεία του Captur είναι το αυτόματο ξεκλείδωμα-κλείδωμα με την προσέγγιση ή απομάκρυνση του κλειδιού αντίστοιχα, κάτι εξαιρετικά βολικό όταν μεταφέρετε βαριά αντικείμενα,και τα αφαιρούμενα καλύμματα των καθισμάτων για τον εύκολο καθαρισμό τους.

Στο δρόμο με το Renault Captur 1.3 TCe 130 ίππων
Π.ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ / RENAULT

Δεύτερον, είναι η νεανικότητα -έντονα χρώματα, διχρωμία και χρώμιο, εξατομίκευση με πολλαπλούς συνδυασμούς χρωμάτων στο εσωτερικό, μια μεγάλη οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών σε σχήμα tablet στην κονσόλα- που το Captur διευρύνει ακόμα περισσότερο, ακόμα και για τα δεδομένατων συμπαγών Crossover. Νεανικότητα και SUV σπανίως παντρεύονταν, στο παρελθόν.

H συνδεδεμένη με το ηχοσύστημα της BOSE κεντρική οθόνη των πολυμέσων, της συνδεσιμότητας του smartphone και της πλοήγησης, άλλωστε, είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που ορίζουν ένα αυτοκίνητο σ’ αυτές τις μέρες της διασύνδεσης των πάντων με τα πάντα - και στο Captur λειτουργεί με το εύχρηστο λογισμικό Εasy Link.

Εκτός αυτής, στο εσωτερικό "Smart Cockpit" του Captur, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και ψηφιακή οθόνη 4,2 ή 7 ή 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, που προσφέρει διαμορφώσιμες απεικονίσειςμε ενσωματωμένη απεικόνιση της πλοήγησης.

Ένα τρίτο στοιχείο με το οποίο το Captur διευρύνει τον όρο "συμπαγές Crossover πόλης" είναι η ικανότητά του να ταξιδεύει σχεδόν με τις προδιαγραφές ενόςπαραδοσιακού καλού SUV: με την ποιότητα κύλισης σε κάθε έδαφος, με τη στιβαρότητα της πλατφόρμας CMF-B(του Clio), με την απόκρισητης -λίγο σκληρής, είναι η αλήθεια-ανάρτησης και τον τρόπο που ελέγχει τις κλίσεις στις στροφές και καλύπτει το αυξημένο ύψος (17 εκατ.) από το έδαφος,καθώς και με την ηχομόνωση στοναυτοκινητόδρομο.

Κι ακόμη, με την άνεση στο εσωτερικό που προσφέρει η βελτιωμένη ηχομόνωση και οι χώροι - για χάρη των οποίων όμως υπήρξε ένας μικρός συμβιβασμόςστην ευελιξία στην πόλη, με αύξηση του κύκλου στροφής στα 11,1 μέτρα.

Ο κινητήρας βενζίνης 1.3 TCe διατίθεται σε έκδοση 130 και 155 ίππων, μόνο με αυτόματο κιβώτιο EDC στη δεύτερη περίπτωση. Στην πρώτη περίπτωση, αυτής της δοκιμής, με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, η μονάδατων 1.333 κ.εκ. μπορεί να ξεκινά λίγο αδύναματο αμάξωμα των 1.270 κιλών (χρειάζεται 10,6 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα), αλλά η ενεργοποίηση του υπερσυμπιεστή έρχεται στις 2.000 στροφές.

Τότε, ο κινητήρας αποκτά ιδιαίτερη ζωντάνια και εμφανίζει αρκετή ροπή σε όλο το φάσμα των μετέπειτα στροφών - ως το peak των 240Nm. Η κλιμάκωση του κιβωτίουκαι η ροπή εξασφαλίζουν πολλή δύναμηγια τις επιταχύνσεις εν κινήσει, μειώνοντας την ανάγκη για κατεβάσμα ταταχύτητας και βελτιώνοντας έτσι την οικονομία καυσίμου.

Έτσι, το Captur1.3 TCe πετυχαίνει μέση κατανάλωση λίγο πάνω από τα 7 λίτρα / 100χλμ., η οποία μπορεί να πέσει κατά ένα λίτρο χαμηλότερα με τη ρύθμιση ECO που μειώνει λίγο την απόδοση του κινητήρα, κυρίως στις συνθήκες της πόλης.

Η έκδοση 1.3 TCe με 130 PS και το μηχανικό κιβώτιο ξεκινά από τα 20.520 Ευρώ στο επίπεδο εξοπλισμού Expression και φτάνει στα 22.280 στο επίπεδο Dynamic, με μεγαλύτερη οθόνη πολυμέσων. Όλες οι εκδόσεις έχουν τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LDW,LKA) και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ενώ αναλόγως του εξοπλισμού διατίθενται μεταξύ άλλων τα συστήματα ελέγχου οπίσθιας κυκλοφορίας,προειδοποίησης τυφλού σημείου,προσαρμοζόμενο Cruise Control με Stop & Go(ACC) και κάμερα οπισθοπορείας ή και κάμερα 360ο.

Photo credits: Π.Διαμάντης / Renault

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ