ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο δρόμο με το VW Polo 1.6 TDI 95PS

Στο δρόμο με το VW Polo 1.6 TDI 95PS

Η μεγέθυνση, «ψηφιοποίηση» και στιβαρότητα του πλαισίου του Polo το φέρνει στα άνω άκρα των Supermini - με εξαίρεση τον κινητήρα 1.6 TDI, που με 95 ίππους είναι η ισχυρότερη από τις diesel επιλογές.

Με την αύξηση όλων των διαστάσεών του -πλην του ύψους- στην έκτη γενιά του, με την πλατφόρμα MQB και με την ψηφιοποίηση του εσωτερικού του, το Polo διευρύνει τα σύνορα των Supermini. Παρόλα αυτά, οι κινητήρες diesel του Polo δεν φτάνουν τους 115 ίππους των μεγαλύτερων Volkswagen, αλλά μέχρι τους 95 της έκδοσης 1.6 TDI 95PS Highline αυτής της δοκιμής.

Παρότι ο 1.6 με τους 95 ίππους αποδίδει την ίδια ροπή -250 Nm- με την μικρότερη εκδοχή των 80 ίππων, είναι πιο ζωηρός στην πράξη και εξασφαλίζει λίγο καλύτερες επιδόσεις και πιο σβέλτο ρυθμό - και άρα είναι πιο ταιριαστός στις δυνατότητες του πλαισίου που προσφέρει η στιβαρότητα της πλατφόρμας MQB.

Η παράλληλη αρετή της ποιότητας κύλισης στον αυτοκινητόδρομο συνδυάζεται με την απόδοση της ροπής στις 1.500 ως 2.500 στροφές, που σημαίνει ότι στο ταξίδι η κατανάλωση μπορεί να κυμαίνεται και κάτω από τα 5,5 λίτρα / 100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες η κατανάλωση είναι περίπου μισό λίτρο παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση, ο κινητήρας δεν είναι τραχύς, και ο ήχος του μονώνεται αρκετά προς την καμπίνα των επιβατών.

Στο δρόμο με το VW Polo 1.6 TDI 95PS

Η ποιότητα κύλισης συνδυάζεται με την ρύθμιση της ανάρτησης που, αναμενόμενα, δίνει έμφαση στην άνεση - όμως η στιβαρότητα του αμαξώματος προσδίδει την ουδετερότητα που εμπνέει εμπιστοσύνη στις στροφές, χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις ή εξάρσεις. Σ’ αυτό βοηθά και η αίσθηση του τιμονιού, που έχει ικανοποιητικό «βάρος» και πληροφόρηση. Όλα αυτά, αν και δεν δίνουν την έμφαση άλλων ανταγωνιστών στην οδηγική ευχαρίστηση, εξασφαλίζουν ομοιογένεια και σιγουριά στο πάτημα στην άσφαλτο.

Εξάλλου, εκ γενετής η πλατφόρμα MQB, ακόμα και στη ρύθμιση Α0 των μικρών αυτοκινήτων του ομίλου VW, προσφέρει τη δυνατότητα για πιο δυναμικές μηχανικές επιλογές (ακόμα κι όταν η φιλοσοφία του αυτοκινήτου δίνει έμφαση στην αύξηση των διαστάσεων, και του μεταξονίου) με μικρούς προβόλους και την τοποθέτηση των τροχών όσο το δυνατόν πιο κοντά στα άκρα.

Σε όλα αυτά προστίθεται, βεβαίως, ειδικά στις ακριβές εκδόσεις όπως η Highline, η πλειάδα των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου. Κάποια από αυτά είναι το Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα στις χαμηλές ταχύτητες (City Emergency Braking), ο έλεγχος πεζών (Pedestrian Monitoring), καθώς και το σύστημα πέδησης μετά το ατύχημα (Post-Collision Braking System).

Η αύξηση των διαστάσεων στην 6η γενιά του Polo είναι τεράστια: το μήκος έχει αυξηθεί κατά 8,1 εκατοστά (στα 4,053 μέτρα), το μεταξόνιο κατά 9,2 εκατ. και το πλάτος κατά 6,9 εκατ., με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά ευρύχωρο-βάσει της κατηγορίας- για τους επιβάτες, να μην προκαλεί προβλήματα για το κεφάλι και τα γόνατα των πίσω επιβατών, και να προσφέρει την κορυφαία τιμή των 351 λίτρων για τις αποσκευές.

Στο δρόμο με το VW Polo 1.6 TDI 95PS

Το ύψος έχει μειωθεί κατά μόλις 7 χιλιοστά, όμως η μικρή του μείωση σε συνδυασμό με την αύξηση των άλλων διαστάσεων, και τους μικρούς προβόλους, προσδίδει στο Polo αρκετά πιο δυναμική σχεδιαστική σιλουέτα. Σ’ αυτό συμβάλλουν και οι πιο αιχμηρές γραμμές του αμαξώματος και των LED φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω.

Όσο για την «ψηφιοποίηση» του εσωτερικού, αυτή εμπίπτει στη γενικότερη αναβάθμιση με ποιοτικότερα υλικά και πλουσιότερο εξοπλισμό. Περιλαμβάνει την -προαιρετική- ψηφιακή οθόνη των οργάνων διαγωνίου 11,7 ιντσών, καθώς και την οθόνη αφής πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, 8 ιντσών. Επιπλέον, δίνεται πλήρης δυνατότητα συνδεσιμότητας με το smartphone, και ασύρματης φόρτισης.

Με τη δεύτερη γενιά του λογισμικού Active Info Display, ο οδηγός μπορεί στην κονσόλα των οργάνων να επιλέξει τρεις διαφορετικές ενδείξεις. Η πρώτη περιλαμβάνει δύο ψηφιακά κυκλικά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο), η δεύτερη ψηφιακές ενδείξεις χωρίς κυκλικά όργανα, και η τρίτη το ίδιο αλλά με ορισμένες επιπλέον πληροφορίες για την οδήγηση.

Στην κορυφαία έκδοση Highline, όλα αυτά συνοδεύονται με εξοπλισμό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει στοιχεία χρωμίου στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, σπορ καθίσματα, υποβοήθηση παρκαρίσματος Park Distance Control (PDC), εσωτερικό LED φωτισμό κ.λπ. Η κορυφαία αυτή έκδοση κοστίζει 18.000 Ευρώ, σε σχέση με τα 16.950 της βασικής 1.6 TDI 95 PS, Trendline. Σε αυτή την ιπποδύναμη διατίθεται προαιρετικά, με 1.700 Ευρώ επιπλέον, και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ