X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

Στο δρόμο με το υβριδικό Honda Jazz e: HEV

Στην τέταρτη γενιά του το ιαπωνικό supermini-MPV μένει ταγμένο στην διαχρονική του φιλοσοφία της χωροταξίας HONDA JAZZ E:HEV

Στην τέταρτη γενιά του το ιαπωνικό supermini-MPV μένει ταγμένο στην διαχρονική του φιλοσοφία της χωροταξίας, και στη δύναμη των δικών του επιλογών - όπως μαρτυρά η διάθεσή του αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα e:HEV.

Το όνομα Jazz φαντάζει ταιριαστό για ένα αυτοκίνητο που πηγαία αυτοσχεδιάζει: διότι είναι έξω από τις νόρμες των ημερών μας ένα supermini -σε μια τόσο εμπορική κατηγορία- να υιοθετεί ακόμα MPV φόρμες, που έμοιαζαν ξεχασμένες στο χρόνο, και να ξεγράφει το downsizing μικρών Turbo βενινοκινητήρων, που ακόμα βασιλεύουν, εις το όνομα της πλήρους επιλογής ενός προηγμένου υβριδικού συστήματος κίνησης που η Honda ονομάζει e:HEV.

Το «κλειδί» αυτού του αυτοσχεδιασμού, όπως και κάθε αυτοσχεδιασμού, είναι ότι η Honda το κάνει καλά: η MPV φόρμα προσφέρει χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας και εμπνευσμένη χωροταξική ευελιξία, ενώ παράλληλα το σύστημα e:HEV δεν είναι απλά μια μπαταρία κι ένας ηλεκτροκινητήρας που δίνει έξτρα ώθηση στον κινητήρα βενζίνης.

Το υβριδικό σύστημα είναι πολλά βήματα πιο κοντά στην ηλεκτροκίνηση, διότι λειτουργεί ως εξής: την κίνηση μεταδίδει στους εμπρός τροχούς ένας ηλεκτροκινητήρας 80 kW. Ο τελευταίος παίρνει την ενέργειά του από τη μπαταρία ιόντων-λιθίου, η οποία φορτίζεται από τη λειτουργία του κινητήρα βενζίνης 1.5 i-VTEC (μέσω μιας γεννήτριας, δηλαδή ενός δεύτερου μικρότερου ηλεκτροκινητήρα). Ο βενζινοκινητήρας έχει ισχύ 98 ίππων και ροπή 131 Nm.

Το αρχικό πλεονέκτημα αυτού του συστήματος e:HEV είναι ότι εμμέσως επιτυγχάνει χαμηλότερη κατανάλωση, που μπορεί να πέφτει ακόμα και κάτω από τα 4,0 λτ./100χλμ. στις συνθήκες της καθημερινότητας, καθώς και ότι με χαμηλές ταχύτητες και με φορτισμένη μπαταρία το Jazz μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με μηδενική κατανάλωση και ρύπους. Η μέση, δε, εκπομπή CO2 δεν ξεπερνά τα 102 γρ./χλμ., σύμφωνα με τον ρεαλιστικό κύκλο WLTP.

Honda Jazz Interior View HONDA JAZZ INTERIOR VIEW

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι ο κινητήρας βενζίνης είναι πάντα διαθέσιμος να συμβάλλει στις ανάγκες περισσότερης ισχύος, κυρίως όταν η ταχύτητα ξεπερνά τα 80 χλμ./ώρα. Σε έναν ορεινό δρόμο το όλο σύστημα προσφέρει 109 ίππους και 253 Nm ροπής, με ιδιαίτερα άμεση και γραμμική απόδοση - με το λογικό, βέβαια, κόστος της αύξησης της κατανάλωσης, η οποία μπορεί να μείνει κοντά στα 6,0 λτ./100χλμ. αν τηρήσεις ένα σταθερό τέμπο χωρίς σκαμπανεβάσματα του γκαζιού.

Με την υπεροπλία των κινητήρων του, το Jazz e:HEV επιτυγχάνει, χωρίς να είναι αυτό κρίσιμο ζητούμενο, επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα, και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα, μέσω των ανεπαίσθητων αλλαγών σχέσεων του καινούριου κιβωτίου μίας σχέσης (αντί ενός κλασικού eCVT). Οι ρεπρίζ δεν βάζουν «φωτιά στην άσφαλτο», αλλά δεν είναι καθόλου αυτό το ζητούμενο, εδώ.

Το σύστημα e:HEV επιλέγει αυτόματα και διαρκώς την βέλτιστη λειτουργία του συστήματος - και, σύμφωνα με τη Honda, στις ήπιες συνθήκες της κίνησης στην πόλη εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε ποσοστό που φτάνει μέχρι και το 50 τοις εκατό των καθημερινών μετακινήσεων.

Την ίδια ώρα, όμως, έχει και ο οδηγός τη δυνατότητα επιλογής του τρόπου λειτουργίας του συστήματος e:HEV, μέσω της επιλογής ανάμεσα σε 3 προγράμματα οδήγησης: το πρόγραμμα EV Drive κινεί το Jazz αμιγώς ηλεκτρικά, με τα αποθέματα ενέργειας της μπαταρίας. Το Hybrid Drive εκτελεί αυτόματα τη συνδυαστική λειτουργία κινητήρα βενζίνης-ηλεκτροκινητήρων (που διαβάσατε πιο πάνω), ενώ το Engine Drive δίνει τη δυνατότητα της απρόσκοπτης μετάδοσης της ισχύος του κινητήρα βενζίνης απευθείας στους τροχούς.

Με την τοποθέτηση του δοχείου καυσίμου και της μπαταρίας ιόντων-λιθίου στο δάπεδο ήρθαν και όλα τα οφέλη της περαιτέρω στιβαρότητας στο δρόμο, της αρκετά ασφαλούς και ουδέτερης οδικής συμπεριφοράς. Η ταυτόχρονη συμβολή της ανανεωμένης ανάρτησης οφελεί και αυτόν τον τομέα, αλλά και τη γενικότερη εξαιρετική άνεση στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, και την ποιοτική κύλιση στο ταξίδι.

Την ίδια στιγμή, οι συμπαγείς διαστάσεις (με μήκος 4,044 μέτρα), οι μικροί πρόβολοι και κυρίως ο μικρός κύκλος στροφής και η πολύ βολική για την πόλη ελαφριά αίσθηση του τιμονιού, εξασφαλίζουν άριστη ευελιξία στις αστικές συνθήκες της καθημερινότητας.

Το Jazz, αν και είναι σε αυτή την τέταρτη γενιά του κατά 14 χλστ. πιο μεγάλο σε μήκος από το τρίτο Jazz, και παρότι είναι κατά 24 χλστ. χαμηλότερο (με ύψος 1,526 μ.), οφείλει τους χώρους μικρομεσαίου που διαθέτει στην MPV λογική της αξιοποίησης κάθε διάστασης του αμαξώματος. Τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος, επίσης, δεν έκοψαν χώρο από τους επιβάτες, διότι χώρεσαν όλα κάτω από το καπό, κι έτσι πέντε ενήλικες κάθονται χωρίς προβλήματα.

Για τους δύο μπροστινούς, επιπλέον, και ειδικά για τον οδηγό, είναι σημαντικό ότι λέπτυναν οι εμπρός κολόνες σε σημείο που η περιμετρική ορατότητά τους αυξήθηκε κατά περίπου 30 τοις εκατό. Οι πιο λεπτές κολώνες επηρεάζουν άλλωστε και τη γενικότερη σχεδιαστική εικόνα του αμαξώματος, που απέκτησε πιο μεγάλα φωτιστικά σώματα και πιο δυναμικούς προφυλακτήρες.

Κατά τα άλλα, το εσωτερικό του νέου Jazz έχει ορισμένα σκληρά πλαστικά αλλά η ποιότητά τους και ο νεανικότερος σχεδιασμός αποζημιώνουν με το παραπάνω - όπως και οι αρκετές έξυπνες θήκες (π.χ. οι δύο ποτηροθήκες στις άκρες του ταμπλό) και κυρίως τα Magic Seats.

Με τα Magic Seats ανασηκώνονται τα έδρανα των πίσω καθισμάτων, και όταν ρίξετε τις πλάτες του σχηματίζεται μεγαλύτερος και ψηλότερος χώρος φόρτωσης. Σε αυτή την περίπτωση ο διαθέσιμος χώρος είναι 1.205 λίτρων, ενώ με όρθια τα πίσω καθίσματα είναι 304 λίτρα. Για τους επιβάτες ο χώρος για πέντε είναι ικανοποιητικός.

Στο ταμπλό και στην κονσόλα το Jazz διαθέτει δύο οθόνες, μία TFT 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων (με πλήθος πληροφοριών για την αυτονομία και τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος) και μία έγχρωμη οθόνη αφής 9 ιντσών για τα πολυμέσα και την ψυχαγωγία.

Η τελευταία έχει πολύ εύχρηστο λογισμικό, δυνατότητα μετατροπής σε WiFi Hotspot και συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Apple Carplay και Android Auto - ενώ υπάρχει και η δυνατότητα χειρισμού της με φωνητικές εντολές.

Το νέο Jazz, εν κατακλείδι, είναι ένα σημαντικό βήμα της Honda στο πλάνο της να έχουν τα 2/3 των αυτοκινήτων της υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία ως το 2030. Ένα μεγάλο ζήτημα του Jazz είναι η τιμή, με αρχική τα 21.897 Ευρώ, αλλά με αυτή προσφέρει χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας, υβριδική τεχνολογία για χαμηλή κατανάλωση και ρύπους, τη φήμη αξιοπιστίας των Honda, αλλά και την πλήρη σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης Honda Sensing.

TAGS ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ HONDA HONDA JAZZ ΥΒΡΙΔΙΚΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ