Στο θρυλικό Pikes Peak η Ford με το SuperVan 4.2
Στην 101η ανάβαση του Pikes Peak την Κυριακή 25 Ιουνίου, θα δώσει το παρόν και η Ford με την πιο πρόσφατη εκδοχή του ηλεκτρικού SuperVan της και τον Ρομέν Ντιμά πίσω από τιμόνι του.
Με το ολοκαίνουργιο και βελτιωμένο Ford SuperVan 4.2 η Ford Performance ετοιμάζεται για τη συμμετοχή της στην 101η διοργάνωση του Pikes Peak International Hill Climb. Σε αυτή την πολυαναμενόμενη εκδήλωση θα παρουσιαστεί η πρωτοποριακή εξέλιξη του οχήματος επίδειξης, το οποίο διαθέτει καινοτόμο σχεδιασμό, προηγμένες τεχνολογίες αλλά και μοναδικά χαρακτηριστικά που βελτιστοποιούν την απόδοσή του για την απαιτητική ανάβαση.
Η πρώτη εμφάνιση της Ford στο θρυλικό “αγώνα μέχρι τα σύννεφα” -όπως λέγεται η ανάβαση του Pikes Peak (Race to the clouds)- ήταν μόλις το 1916, με ένα Model T. Φέτος, με τον οδηγό-θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Ρομέν Ντιμά, στο πηδάλιο του SuperVan 4.2, στην όγδοη συμμετοχή του στη συγκεκριμένη διοργάνωση, θα συνεχίσει την πλούσια παράδοση της Ford στον πιο διάσημο «βουνίσιο» αγώνα της Αμερικής.
Για ακόμα μια φορά, η Ford Performance και οι ειδικοί της STARD (Advanced Research and Development) ένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο να δημιουργήσουν το SuperVan 4.2 που θα κατακτήσει το αμερικανικό βουνό και θα αναδείξει τα ανεξάντλητα όρια της ηλεκτρικής ισχύος. Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προχωρά προς ένα ηλεκτρικό μέλλον, το SuperVan 4.2 έρχεται στο προσκήνιο επιδεικνύοντας τις τεράστιες δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Με την αναθεωρημένη αεροδυναμική του και ένα ειδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης ανάβασης, το SuperVan 4.2 θα ηλεκτρίσει το θρυλικό Pikes Peak International Hill Climb. Προερχόμενο από το SuperVan 4, το SuperVan 4.2 έχει επανασχεδιαστεί πλήρως με επίκεντρο την αεροδυναμική.
Στόχος των αλλαγών ήταν αφενός η αεροδυναμική απόδοση στο μεγάλο υψόμετρο στο οποίο διεξάγεται το Pikes Peak, αφετέρου η αύξηση της κάθετα παραγόμενης δύναμης, η οποία φτάνει πάνω από τα 1.995 κιλά με ταχύτητα 241 χλμ./ώρα. Τα βασικά χαρακτηριστικά της αεροδυναμικής περιλαμβάνουν ένα ελαφρύ σπόιλερ από ανθρακονήματα στο πίσω μέρος και ένα εμπρός splitter.
Αυτά βοηθούν το SuperVan 4.2 να παραμείνει «κολλημένο» στην άσφαλτο και στις στροφές του αμερικανικού βουνού. Το βάρος του πλαισίου του SuperVan 4.2 μειώθηκε, με στόχο τη βελτίωση της συνολικής ισορροπίας και την παροχή ευελιξίας στην ανάβαση. Βελτιώσεις πραγματοποιήθηκαν και στο σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Μειώνοντας τον αριθμό των 6-φασικών κινητήρων STARD UHP από τέσσερις σε τρεις και χρησιμοποιώντας τις κυψέλες NMC Li-Polymer Ultra High Performance της STARD, το βαν επιτυγχάνει βέλτιστη αναλογία ισχύος/βάρους ενώ διατηρεί το σύστημα τετρακίνησης με έναν κινητήρα να τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς και δύο τους πίσω.
Με διαθέσιμη συνδυασμένη ισχύ πάνω από 1.050 kW (1.400 HP), το SuperVan 4.2 μπορεί να απελευθερώσει πλήρως τις δυνατότητές του, αξιοποιώντας παράλληλα τη νέα αναγεννητική ισχύ των 600 kW από τη μπαταρία για βέλτιστη χρήση της ενέργειας. Η Ford Performance και η STARD εξόπλισαν το SuperVan 4.2 με ένα αναθεωρημένο σύστημα αναγεννητικής πέδησης με κεραμικούς δίσκους.
Οι τροχοί είναι σφυρήλατοι από μαγνησίου και συνδυάζονται με αγωνιστικά ελαστικά Pirelli P Zero ΤΜ. Επίσης, αναβαθμισμένοι είναι και οι άξονες μετάδοσης κίνησης. Την ίδια στιγμή, το παρμπρίζ του SuperVan 4.2 είναι κατασκευασμένο από perspex, ενώ το μινιμαλιστικό, αγωνιστικού τύπου εσωτερικό δεν προσθέτει περιττό βάρος ώστε το ηλεκτρικό βαν να επιτύχει την καλύτερη δυνατή επίδοση στο διάσημο αμερικανικό βουνό.