ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο τιμόνι του νέο Kia Sportage 1.7 CRDi DCT

Στο τιμόνι του νέο Kia Sportage 1.7 CRDi DCT

Δικίνητο και τετρακίνητο, το νέο Sportage ανέβηκε επίπεδο και προσφέρει όλα όσα χρειάζεται σήμερα ένας υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας. Χωρίς μεγάλο κόστος χρήσης, παίρνει πολλά.

Στην ισχυρότερη δίνη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, στη δίνη των μικρομεσαίων Crossover-SUVs, όπου νέα και εντυπωσιακά μοντέλα έρχονται πριν καν τα προηγούμενα προλάβουν να κάνουν μια πλήρη περιστροφή, το KIA Sportage χρειάζεται κάτι παραπάνω από αυτό το όμορφο σχέδιο με την περίοπτη «tiger nose», σχέδιο σαφώς δυτικής φιλοσοφίας, που εκπονήθηκε στην Καλιφόρνια και την Κορέα.

Το πρώτο, που το Sportage IV το πετυχαίνει, έχει να κάνει με την αναβάθμιση της ποιότητας και των υλικών του εσωτερικού, σε συνδυασμό με την αύξηση της ευρυχωρίας και τις σύγχρονες τεχνολογίες πολυμέσων.

Πράγματι, με την αύξηση του μήκους κατά 40χλστ. (στα 4,480μ.) και του μεταξονίου, οι εσωτερικοί χώροι έγιναν ακόμα πιο άνετοι για πέντε επιβάτες -ειδικά στα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών- και ο χώρος αποσκευών άγγιξε τα 491 λίτρα, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων -που έχουν ανακλινόμενες πλάτες- φτάνουν τα 1.480 λίτρα.

Κι όσο για την τεχνολογία, η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών στην άνω ζώνη «απεικόνισης» του ταμπλό ενσωματώνει τα Apple CarPlay και Android Auto, απεικονίζοντας όλες τις εφαρμογές του smartphone. Κάτω της, όλη η κεντρική κονσόλα έχει κλίση προς τον οδηγό, και φιλοξενεί με εργονομία τη ζώνη ελέγχου του κλιματισμού.

Στο τιμόνι του νέο Kia Sportage 1.7 CRDi DCT

Ένα δεύτερο στοιχείο που χρειαζόταν το Sportage ήταν ένας ανταγωνιστικός των άλλων, 1.6 κινητήρας πετρελαίου, και τον πέτυχε αυξάνοντας την ισχύ του 1.7 CRDi από τους 115 στους 141 ίππους και από τα 280 Nm ροπής στα 340 Nm.

Ο κινητήρας αυτός, δίνοντας εξαιρετικά αποθέματα ροπής μετά την αρχική βραδυφλογία του κάθε πετρελαιοκινητήρα, από τις 1.500 σ.α.λ. και πάνω είναι αξιόλογα αποδοτικός και γραμμικός, με άριστη απόκριση στο γκάζι και σε αρμονικότατη συνεργασία με το σβέλτο και «βελούδινο» αυτόματο κιβώτιο DCT 7 σχέσεων.

Το αποτέλεσμα είναι επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα από στάση σε 11,1 δευτ, και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα. Η κατανάλωσή του κυμαίνεται στα 7,5 λίτρα/100χλμ., κάτι όμως λογικό για τα 1.470 κιλά του αυτοκινήτου.

Το τρίτο στοιχείο είναι η ικανότητα στο δρόμο - διότι εκτός αυτού ελάχιστες είναι οι απαιτήσεις της πλειοψηφίας των αγοραστών, και το Sportage το αποδεικνύει με τα 16,4 εκατ. της απόστασης από το έδαφος.

Όμως, στην άσφαλτο όλα είναι διαφορετικά: αυτό έπρεπε να ήταν, και έγινε, ένα πολύ συγκροτημένο, ασφαλές οικογενειακό, με αυξημένη ακαμψία κατά 39% -χάρη στο νέο δάπεδο και τα ισχυρότερα υλικά-, με περιορισμό των τάσεων πλεύσης στον αυτοκινητόδρομο, με ποιότητα κύλισης και καλό έλεγχο της μάζας του στις στροφές.

Οι Κορεάτες πέτυχαν σε όλα αυτά, κι έτσι το Sportage IV πατάει σταθερά μέσα σ’ όλη αυτή τη δίνη. Το οδήγησα για πάρα πολλά χιλιόμετρα και με εξέπληξε η απόκριση του αυτόματου κιβωτίου. Τόσο σβέλτο είχα καιρό να οδηγήσω και αυτό ανήκει στα θετικά του αυτοκινήτου, διότι πράγματι θέλεις τη σπιρτάδα για να "ξεκολλήσεις" στο δρόμο.

Ενα ακόμη συν, είναι το φινίρισμα, με τους Κορεάτες να έχουν φτιάξει ένα Sportage κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των Ευρωπαίων.

Το Sportage είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με υπερπλήρη εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, ενώ προσφέρεται και με κινητήρα βενζίνης 1.6 lt – 132 hp καθώς και με δίλιτρο πετρελαίου 136 και 185 ίππων που συνδυάζονται με τετρακίνηση. Τιμές από 19.590 ευρώ.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ