Στον δρόμο με το Hyundai i20 1.0 Τ-GDi 7-DCT 100 PS
Το κορεάτικο hatchback αποκτά ένα προηγμένο σύνολο κινητήρα-αυτόματου κιβωτίου.
Στο τιμόνι του Hyundai i20 μπορούσες να καταλάβεις, από την πρώτη του γενιά ήδη, ότι ήταν μια ευρύχωρη, πρακτική και value for money πρόταση στα μικρομεσαία hacthback - όμως, τώρα, η αναβάθμιση της δεύτερης γενιάς του το κάνει πολύ πιο ολοκληρωμένο σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία.
Κι αυτό συμβαίνει διότι περιλαμβάνει τον μικρό Turbo κινητήρα 1.0 λίτρου, που αποδίδει 100 ίππους στην έκδοση αυτής της δοκιμής μας (ενώ υπάρχει και η ισχυρότερη των 120 ίππων) και συνδέεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, και 7 σχέσεων.
Η αρμονική συνύπαρξη αυτών των δύο μηχανικών μερών μεταμορφώνει το i20: το κάνει πλέον αρκετά άνετο και ευέλικτο στην πόλη, με την πλούσια ροπή το κρατά αρκετά οικονομικό στην κατανάλωση, και επίσης το κάνει ικανό για επιδόσεις που δεν είχαν οι προηγούμενες ατμοσφαιρικές εκδόσεις βενζίνης. Παρότι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δευτερόλεπτα δεν το δείχνει, τώρα πια μια προσπέραση με βαρύ φορτίο είναι πια πιο ασφαλής και εύκολη απ’ ό,τι προηγουμένως.
Το αυτόματο κιβώτιο προσθέτει, βεβαίως, λίγο παραπάνω βάρος (συν 60 κιλά από το προηγούμενο, στο σύνολο των 1.170 κιλών) και επιπλέον 1.400 Ευρώ κόστους, όμως και πάλι η κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,3-7,4 λίτρα / 100 χλμ., που είναι αξιοπρεπέστατη, ενώ η τιμή των 14.690 Ευρώ (με την έκπτωση) για το αυτόματο i20 7-DCT 100 ίππων είναι από μόνη της εξαιρετική.
Όλα αυτά ενισχύουν και εδώ το value for money της κορεατικής φίρμας, καθώς το i20 συνοδεύεται από εγγύηση 5 ετών, δωρεάν οδική βοήθεια, πλούσιο εξοπλισμό από τις βασικές κιόλας εκδόσεις, καθώς και από το ηλεκτρονικό πακέτο ενεργητικής ασφάλειας Smart Sense.
Η λειτουργία του κιβωτίου, στα δύο προγράμματα Normal και Sport, αναδεικνύει τις αρετές -ευστροφία, γραμμικότητα, ροπή από χαμηλά- του τρικύλινδρου κινητήρα των 998 κ.εκ. Είναι πολύ καλά συντονισμένο με το χρονισμό που ο οδηγός επιθυμεί να κάνει τις αλλαγές: κύριoς στόχος δεν είναι τα τάχιστα kick-down της γρήγορης οδήγησης, αλλά να μένει στο εύρος απόδοσης της πλήρους ροπής των 172 Nm, που ξεκινά από τις 1.500 στροφές. Αυτό σημαίνει ότι, χωρίς να είναι υπερβολικά ταχύ, το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου δεν κουράζει και κρατά υπό έλεγχο την κατανάλωση, ειδικά στο ταξίδι με τη μακριά κλιμάκωση των σχέσεων.
Το κιβώτιο, με λίγα λόγια, ακολουθεί τις επιλογές που έχουν γίνει και στο στήσιμο του αυτοκινήτου, με προσανατολισμό την άνεση: οι αναρτήσεις (ημιάκαμπτος πίσω) είναι μαλακές και απορροφούν αποτελεσματικά τα πάντα, εξασφαλίζουν ποιότητα κύλισης μεγαλύτερου αυτοκινήτου - ακόμα κι αν έτσι επιτρέπουν λίγο εντονότερες κλίσεις του αμαξώματος, σε επίπεδα όμως που δεν ξαφνιάζουν. Σ’ αυτό συμβάλλει η αίσθηση στιβαρότητας που δίνει το δάπεδο.
Πέραν αυτών, οι χώροι παραμένουν ένα καλό ατού του κορεάτικου μικρομεσαίου hatchback, καθώς πέντε επιβάτες χωρούν καλά μέσα στο αμάξωμα των 4,035 μέτρων και ανάμεσα στο μεταξόνιο των 2,570 μέτρων, και υπάρχουν και 326 λίτρα για τις αποσκευές - που γίνονται 1.026 με την πτώση των πίσω καθισμάτων.
Η αναβάθμιση στο εσωτερικό αφορά κυρίως στην εκ νέου βελτίωση των υλικών, με ορισμένα μαλακότερης υφής πλαστικά, αλλά και στo infotainment. Πλέον, το i20 διαθέτει το νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών και τα τελευταίας γενιάς προγράμματα συνδεσιμότητας με το smartphone (Android Auto και Apple CarPlay).
Αφήσαμε για το τέλος τις σχεδιαστικές αλλαγές του πρόσφατου facelift της δεύτερης γενιάς του i20: αυτές γίνονται εμφανείς στο νέο σχέδιο (φωτεινή υπογραφή) των προβολέων, στους αεραγωγούς και σε άλλες λεπτομέρειες των προφυλακτήρων, στη γρίλια, και βέβαια στη μαύρη τρίτη κολώνα που δίνει την αίσθηση ότι η οροφή στο πίσω μέρος της αιωρείται…