Στον δρόμο με το KIA Proceed 1.4T GT Line
Στο τιμόνι αυτής της τόσο ιδιαίτερης παραλλαγής του Ceed, του KIA Proceed 1.4T GT Line, διαπιστώνεις σε όλο τον οδηγικά υπέροχο δρόμο μέχρι το Λαύριο ότι ο σπορ χαρακτήρας του δεν περιορίζεται μόνο στον σχεδιασμό του.
Στο τιμόνι αυτής της τόσο ιδιαίτερης παραλλαγής του Ceed, του KIA Proceed 1.4T GT Line, διαπίστωσα σε όλο τον οδηγικά υπέροχο δρόμο μέχρι το Λαύριο ότι ο σπορ χαρακτήρας του δεν περιορίζεται μόνο στον σχεδιασμό του, αλλά επεκτείνεται και στον τρόπο που πατάει στην άσφαλτο με τις «αθλητικές» μηχανικές παρεμβάσεις που έκαναν ειδικά για αυτό οι Κορεάτες.
Να αρχίσουμε, όμως, από την εμφάνιση, διότι με λίγα «επίγεια» (βάσει τιμής) αυτοκίνητα, όπως αυτό, αισθάνθηκα τόσο πολλά και τόσο έντονα βλέμματα πάνω τους. Η ουρά και τα πίσω φωτιστικά σώματα μπορεί να θύμισαν, σε κάποιους, την Porsche Panamera Sport Turismo, όμως είναι το συνολικό έργο του αρχισχεδιαστή Πίτερ Σράιερ -που βρίσκεται πάνω από μια δεκαετία στην ΚΙΑ- που το κάνει τόσο ελκυστικό στην εμφάνιση.
Ο Proceed έπαψε να είναι το τρίθυρο Ceed, όπως παλιότερα, και τώρα -με μήκος 4,605 μέτρων- είναι μια έκδοση μεγαλύτερη και της πεντάθυρης, και της Station Wagon, που υιοθετεί την περίφημη σχεδιαστική φιλοσοφία «shooting brake» που έχουν πιο premium αυτοκίνητα. Η φιλοσοφία αυτή συνδυάζει τους χώρους ενός station wagon με την σπορ σιλουέτα ενός coupe.
Με δεδομένο ότι το Proceed διατίθεται μόνο στην έκδοση GT Line, που έχει σημαντικές αεροδυναμικές και σπορ αισθητικές παρεμβάσεις, η ισχυρή του «αθλητική» εικόνα επιτυγχάνεται με τη μείωση του ύψους (κατά 4,3 εκατοστά από το Sportwagon), την εντονότατα τοξοειδή οροφή από το καπό μέχρι τα πίσω φώτα και το μειωμένο κατά 1 εκατοστό ύψος από το έδαφος (στα 13,5 εκατοστά).
Και, επιπλέον, ενισχύεται με τις αεροδυναμικές παρεμβάσεις του πακέτου GT Line, όπως το διαχύτη και τα νίκελ περιγράμματα των απολήξεων της εξάτμισης, το σχέδιο των LED φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω, τις ειδικές ζάντες 17 ιντσών, το τριγωνικό πίσω φως στο - αλλά και εσωτερικά με παρεμβάσεις όπως το σπορ τιμόνι με επίπεδη βάση και οι ειδικές ταπετσαρίες με μαύρο ύφασμα και γκρι δέρμα.
Σε αυτή την πλούσια έκδοση θα συναντήσει κανείς στο εσωτερικό εξαιρετικά υλικά, που το κάνουν αρκετά «ζεστό» σε σχέση με την ψυχρότητα κάποιων ευρωπαϊκών ανταγωνιστών. Κατά τα άλλα το σχέδιο του Ceed παραμένει αυτούσιο, με το ταμπλό δύο επιπέδων, την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών που εξέχει από αυτό, και την εξαίρετη λειτουργικότητα όλων των διακοπτών, στο ταμπλό ή στο τιμόνι.
Όσο για τους χώρους, αν εξαιρέσουμε το σχετικά χαμηλό κατώφλι εισόδου και το ύψος για τους πίσω, τότε πέντε επιβάτες ταξιδεύουν με ιδιαίτερη άνεση – διαθέτοντας πίσω τους, μάλιστα, χάρη στην αύξηση του μήκους, 594 λίτρα για τις αποσκευές τους. Ο χώρος είναι δύο επιπέδων, και το ενδιάμεσο δάπεδό του μπορεί να αφαιρεθεί για να αυξηθούν οι διαστάσεις του.
Περνώντας, τώρα, στην οδική συμπεριφορά του Proceed, η κίνηση των Κορεατών να τοποθετήσουν -την ακριβή, και σπορ- ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, να μειώσουν το ύψος από το έδαφος (και άρα το κέντρο βάρους) και να κάνουν σκληρότερα τα πίσω ελατήρια και την αντιστριπτική, μαρτυρά ότι το Proceed εμβαθύνει και πέραν της εμφάνισης στα coupe «γονίδιά» του.
Μέσω του αρκετά ακριβούς, και καλού σε πληροφόρηση, τιμονιού, η κατευθυντικότητά του είναι εξαιρετική, οι κλίσεις ελέγχονται υποδειγματικά, και παραμένει συγκροτημένο σε όλες τις φάσεις της στροφής. Τόσο που το Torque Vectoring και το ESP σπάνια χρειάζεται να επέμβουν.
Και, παράλληλα, έχει επιτευχθεί ένας σπουδαίος συμβιβασμός, διότι η σκληρότερη ανάρτηση δεν δείχνει να κάνει κανένα συμβιβασμό στην άνεση της ανάρτησης, και στον τρόπο που απορροφά τις κακοτεχνίες της ασφάλτου ή τα εγκάρσια εμπόδια.
Το αμάξωμα, δηλαδή, υποστηρίζει πλήρως την ζωηράδα του τετρακύλινδρου 1.4 T-GDi, τους 140 ίππους και τα 242 Nm της ροπής του (στις 1.500-3.200 σ.α.λ.), που κάνουν το Proceed ισχυρό σε κάθε περίσταση. Παρότι είναι λίγο βαρύτερο (κατά 30 κιλά) από το πεντάθυρο Ceed των 1.378 κιλών επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 9,1 δευτερόλεπτα, και μέχρι την τελική ταχύτητα των 210 km/h, μέσω του σχετικά ακριβούς μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων.
Στη διάρκεια της διαδρομής που οδηγούσα ήπια κατάφερα να κρατήσω την κατανάλωση καυσίμου κοντά στα 8 λίτρα ανά 100 km, τιμή που μπορεί να μειωθεί κοντά στα 7 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο, ενώ το Proceed εκπέμπει 135-146 g/km CO2.
Περιλαμβάνοντας το πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας DRIVE WiSE (που διαθέτει, μεταξύ άλλων, τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και διατήρησης λωρίδας με επίπεδο 2 αυτόνομης οδήγησης) και τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης GT Line, το Proceed με αυτόν τον κινητήρα κοστίζει 24.690 Ευρώ - έχοντας όλες τις αρετές για να παίξει το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας…