ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στον δρόμο με το Nissan Qashqai 1.3 160HP DCT

Στον δρόμο με το Nissan Qashqai 1.3 160HP DCT

Η έκδοση 160 ίππων του κινητήρα 1.3 Turbo βενζίνης δημιουργεί το πιο ολοκληρωμένο δικίνητο Qashqai, διατηρώντας το στο θρόνο των Crossover!

Οδήγησα στην πόλη, στην εθνική οδό, ακόμα και σε σπειροειδείς επαρχιακούς δρόμους την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του Nissan Qashqai, με τον ολοκαίνουριο κινητήρα 1.3 lt και 160 hp, και έμεινα με την εντύπωση ότι δεν υπάρχουν και πολλά που να μην μπορεί να κάνει: από τις ρεπρίζ (επιταχύνσεις εν κινήσει), μέχρι τις προσπεράσεις με φορτίο και τη σβέλτη οδήγηση.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σε σβελτάδα και "νοημοσύνη" στις αλλαγές των ταχυτήτων νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο μπορεί αντίστοιχα αν οδηγηθεί προσεκτικά να κρατήσει τη μέση κατανάλωση κοντά στα 8 λίτρα / 100 χλμ., και ακόμα και κάτω από τα 7 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο.

Ο νέος κινητήρας του άκρως δημοφιλούς ιαπωνικού SUV προέκυψε από την τεράστια επένδυση έρευνας και εξέλιξης της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, και με τη συνεργασία της Daimler που χρησιμοποιεί το ίδιο μοτέρ στην Mercedes-Benz A200. Έπειτα από 40 χιλιάδες ώρες και 300 χιλιάδες χιλιόμετρα εξαντλητικών δοκιμών, μάλιστα, το διάστημα του Σέρβις του αυξήθηκε από τα 20 στα 30 χιλιάδες χιλιόμετρα, συμβάλλοντας έτσι περαιτέρω στη γενικότερη οικονομία.

Ο νέος αυτός κινητήρας, που κάνει το ντεμπούτο του στο Qashqai, με τις εκδόσεις 140 και 160 ίππων αντικατέστησε τους δύο προηγούμενους 1.2 και 1.6 βενζίνης. Η έκδοση 160 ίππων αυτής της δοκιμής είναι έχει συν 20 Nm ροπής (συνολικά 270 Nm με το DCT) και εκπέμπει 13 γρ./χλμ. λιγότερα CO2, συνολικά 122 γρ./χλμ. Φυσικά, είναι εναρμονισμένος με τις πλέον πρόσφατες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d.

Σε σχέση με τους προηγούμενους κινητήρες, ειδικά η έκδοση 1.3 lt – 160 hp έχει εξαλείψει κάθε υστέρηση στις χαμηλές στροφές, λειτουργεί πολιτισμένα και γραμμικά, και εμφανίζει ιδιαίτερα την ισχύ του πάνω από τις 2.000 στροφές. Σε όλο το φάσμα το γκάζι αποκρίνεται πρόθυμα, όπως και το αυτόματο κιβώτιο DCT που κάνει τα ανεβάσματα και τα κατεβάσματα σχέσεων σχεδόν πάντα στο σωστό χρονισμό, ανεπαίσθητα και αρκετά γρήγορα - ως ένα καλό "διπλοσύμπλεκτο".

Nissan Qashqai mit neuem 1,3-Liter-Benzinmotor
Nissan Qashqai mit neuem 1,3-Liter-Benzinmotor NISSAN

Με αυτόν τον τρόπο, είτε χρειάζεται ένα κατέβασμα σχέσης είτε όχι, οι ρεπρίζ του ισχυρότερου Qashqai βενζίνης είναι σπουδαίες. Αντίστοιχα, η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,1 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 198 χλμ./ώρα.

Η αύξηση της ροπής από χαμηλά και οι σπουδαίες βελτιώσεις στην ηχομόνωση -που κρατούν εντυπωσιακά εκτός καμπίνας τους θορύβους του αέρα, του κινητήρα και των τροχών- συνδράμουν σε μεγάλο βαθμό στην άνεση του ταξιδιού.

Στην ίδια συμβάλλει, άλλωστε, και η προτεραιότητα που εξακολουθεί να δίνει η Nissan στην άνεση για το Qashqai. Οι αναρτήσεις, που έχουν νέα ρύθμιση στα αμορτισέρ και τα ελατήρια, εξασφαλίζουν εξαίρετη ποιότητα κύλισης και φιλτράρισμα του δρόμου, ενώ ταυτόχρονα η σκληρότερη αντιστρεπτική ελέγχει τις κλίσεις στις στροφές σε αρκετά καλό βαθμό και εξασφαλίζει "πάτημα" αρκετά στιβαρό για SUV.

Στην ίδια κατεύθυνση, της άνεσης, προσανατολίζονται και οι αλλαγές στο ηλεκτρονικό σύστημα Active Ride Control, ενώ το σύστημα Active Return Control εξασφαλίζει καλύτερη επαναφορά του έτσι κι αλλιώς αρκετά ακριβούς τιμονιού.

Στην όλη διεργασία της οδήγησης, φυσικά, συμβάλλουν και οι τεχνολογίες Nissan Intelligent Mobility, που περιλαμβάνουν τα Intelligent Emergency Braking (αναβαθμισμένο με αναγνώριση πεζών Pedestrian Recognition), Rear Cross Traffic Alert, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor, Lane Departure Warning, Hill Start Assist και πολλά άλλα.

Ο ανασχεδιασμός της τρίτης γενιάς του Qashqai το έκανε μεν πιο "σοφιστικέ" στα φωτιστικά σώματα και αλλού, αλλά παράλληλα του προσέδωσε και τις πιο δυναμικές νευρώσεις του αμαξώματος που είχε ποτέ. Οι χώροι, εσωτερικά του αμαξώματος των 4,394 μέτρων, που είναι αυξημένο τώρα κατά 17 χλστ., παραμένουν ικανοποιητικοί για πέντε επιβάτες, και για τις αποσκευές διαθέτει 430 λίτρα.

Στον δρόμο με το Nissan Qashqai 1.3 160HP DCT

Παράλληλα, αναβαθμίστηκαν τα υλικά του εσωτερικού και τα καθίσματα, και φυσικά το Qashqai απέκτησε το νέο σύστημα infotainment NissanConnect στην κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών.

Το NissanConnect κάνει ακόμα πιο διαδραστική τη σχέση αυτοκινήτου και οδηγού και το επίπεδο συνδεσιμότητας με το smartphone, προσθέτοντας εφαρμογές όπως το χάρτη Over The Air, το Door to Door Navigation που προγραμματίζει την πλοήγηση από το κινητό τηλέφωνο, το TomTom Premium Traffic για τις κυκλοφοριακές συνθήκες, τη φωνητική αναγνώριση για το τηλέφωνο, τα μηνύματα και τη μουσική, καθώς και το Find My Car που γυρίζει την πλοήγηση στο smartphone αν έχεις παρκάρει μακριά.

Στη βασική του έκδοση, Energy, το Qashqai 1.3 lt - 160 hp με το αυτόματο κιβώτιο DCT ξεκινά από τα 25.850 Ευρώ - τιμή που είναι παρεμφερής με την έκδοση μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων του ίδιου κινητήρα. Η τελευταία έχει λίγο καλύτερες επιδόσεις, ωστόσο η αποτελεσματικότητα του DCT εξασφαλίζει λίγο περισσότερη άνεση, ολοκληρώνοντας τον εμπορικό "βασιλιά" των SUV/Crossover στην Ευρώπη...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ